Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صادق نیسی گمراوی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در آئین شکوفه‌ها و غنچه‌ها که در دبستان شمس ۲ برگزار شد، گفت: امروز اول مهرماه، آغاز بهار تعلیم و تربیت است که از خانواده‌های دانش آموزان انتظار داریم با همکاران آموزش و پرورش در آموزش فرآیند یادگیری فرزندانشان همراهی و همکاری کنند و کمک خودشان را بیشتر نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه حفظ سلامت دانش آموزان برای نظام آموزشی بسیار حائز اهمیت است، افزود: همه ما معتقدیم که آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت در این شرایط سخت کرونایی متعهد است که اصل ذاتی تقدس سلامت دانش آموزان را مدنظرداشته باشد و فرایند حضور این قشر مهم به مدرسه را به صورت گام به گام و به تدریج فراهم کنیم.

نیسی گمراوی اظهار داشت: از امروز که سال تحصیلی جدید آغاز شده است، ما آموزش هایمان در مدارس به صورت غیرحضوری، مجازی و در شبکه دانش آموزی شاد به پیش ببریم و با اطمینان خاطر و رعایت همه ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی و پس از مهیا شدن و فراهم شدن زیرساخت‌های بهداشتی و ملزومات ضروری بهداشتی وقتی به این اطمینان خاطر رسیدیم که زمانی است که باید دانش آموزان در مدرسه حضور داشته باشند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی گروه بندی می‌شوند، به تدریج به سمت آموزش‌های حضوری می‌رویم.

نیسی گمراوی بیان کرد: معتقدیم که جدایی و دوری دانش آموزان از مدرسه ضرر و زیانش به خود این قشر برمی گردد و مهم‌ترین آن پایین آمدن کیفیت یادگیری و افت آموزشی خواهد بود که حتی در کوتاه مدت خود را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول ادامه داد: روح و سرزندگی و نشاط مدرسه به حضور با طراوت و شادابی دانش آموزان است و مدرسه‌ای که خالی از دانش آموز باشد در واقع روح ندارد و نمی‌تواند امید بخش باشد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار دانش آموزی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۶۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان با افزایش تعداد دروس تک ماده راه فرار را به دانش آموزان یاد می‌دهند

روزنامه جوان از تصمیم جدید وزارت آموزش و پرورش مبنی بر افزایش تعداد تک‌ماده برای دانش‌آموزان به شدت انتقاد کرده است.

این روزنامه نوشت: تصمیم‌شان شوکه‌کننده است، خودشان هم می‌دانند که چقدر کیفیت آموزش ضعیف است، اما به جای اصلاح آن به دانش‌آموزانی که در چهار درس نمره ۷ و بیشتر از آن بگیرند، اجازه تک‌ماده می‌دهند. این در حالی است که پیش از این دانش‌آموزان در دو درس با امتحانات نهایی و دو درس با امتحانات غیرن‌هایی می‌توانستند از تک‌ماده استفاده می‌کردند.

بر فرض به دانش‌آموزانی که از عهده پاسخ به سؤالات امتحانات نهایی این اجازه را دهند با تک‌ماده، مدرک تحصیلی‌شان را بگیرند و به بی‌توجهی‌ها نسبت به افزایش کیفیت آموزش ادامه داده شود، اما مگر این دانش‌آموز بعد از ورود به جامعه و بازار کار هم می‌تواند خلأ‌های آموزشی خود را تک‌ماده کند؟

اگر نبود عدالت آموزشی مسیر زندگی او را به بیراهه بکشاند، آیا می‌شود با تک‌ماده به مسیر درست زندگی‌اش برگردد؟ به نظر می‌رسد آقایان مسئول اصل ماجرا را که همان کیفیت بخشی به آموزش و توانمند کردن دانش‌آموزان در مدارس است به فراموشی سپرده‌اند.

مسئولان دور هم جمع شده‌اند و به جای تعیین راهکار برای ارائه تدریس اصولی در مدارس و حل مشکلات کمبود کیفیت آموزش و نبود عدالت آموزش در نقاط مختلف کشور، راه فراری را به دانش‌آموزان برای فارغ‌التحصیل شدن یاد داده‌اند؛ اینکه اگر خدمات آموزشی مناسبی نمی‌گیرند و نمی‌توانند درس‌هایشان را به خوبی بیاموزند، به جایش می‌توانند با تک ماده از این مقطع عبور کنند.

این یک پیام مشخصی دارد؛ اینکه آموزش و پرورش به جای دنبال کردن سیاست‌هایی در جهت ارتقای آموزش در همه مدارس کشور و بهبود وضعیت نمرات امتحانات نهایی، شرایط فارغ‌التحصیلی از مدرسه را تغییر داده‌است. شاید به این دلیل است که اگر نتوانست نمرات دانش‌آموزان را ارتقا دهد حداقل آمار فارغ‌التحصیلان را بالا ببرد!

دیگر خبرها

  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • مسئولان با افزایش تعداد دروس تک ماده راه فرار را به دانش آموزان یاد می‌دهند
  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور