Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، «علیرضا کاظمی» در متن پیام خود به مناسبت آغاز سال تحصیلی آورده است: باز، نازش نسیم مهر، دگر بار وزیدن خواهد گرفت و نگارستان ایران و بوستان دانش را به استقبال بهاری دیگر خواهد برد و آن نه بهار طبیعت، که بهار تربیت است. همان بهاری که اعجازگون در تلاقی با پاییز عاشق از راه می‌رسد و سحرآسا، تمایل به یادگیری را در دل این مرز پر گهر، زنده و توان یاد دادن را در نهاد آموزگاران، معلمان، دبیران، مربیان و مدیران این سرزمین فرهنگ و فرزانگی، ارزنده می‌دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه این پیام نوشت:  بدین سان ماه مهر، این گاه گام نهادن در مسیر سبز دانایی و توانایی، طرب افزا و ترنم بخش، خواهد آمد تا مژده حلول سال تحصیلی جدید را در گوش جان میلیون ها دانش آموز مشتاق و فرهنگی مشفق زمزمه کند. طلوع مهر و شروع سال تحصیلی جدید، همان رخداد عظیمی است که وقتی با محرم و صفر مقارن می شود، جلوه ای جامع و جاذب می‌یابد و سلام بر حسین که آموزگار بزرگ آگاهی و آزادی و بانی مکتب اصلاح و اکمال است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: جستاری مجمل، در حماسه حسینی و دستاوردهای سترگ آن، کافی است تا ما را به این مهم رساند که عاشورا، نه جنگی است که در سپیدی صبح آغاز می‌شود و در سیاهی شب پایان می پذیرد، بلکه به مثابه یک فرهنگ، در طول زمان و عرض زمین می آموزاند هر که را خریدار خرد، خواهان آزادی و خواستار عدالت است.تعلیم و تربیت، همان فرآیند اجتماعی است که آغازگاه آن نهاد خانواده، تکامل گاه آن نهاد مدرسه و تداوم گاه آن سایر نهادهای اجتماعی از قبیل: دین، فرهنگ، هنر، رسانه و.... است از این رو، برای تحقق بهینه و بهنگام فرآیند تعلیم و تربیت که بی‌گمان از دامنه ای گسترده و ظرافت های پیچیده‌ای در جهان امروز برخوردار است، بسیار ضروری است تمام نهادهای اجتماعی با باور این مهم که تعالی و توسعه آموزش و پرورش، جز در سایه مساعی همه جانبه مردم و نظام و تقسیم کار ملی محقق نخواهد شد، در تمام مراحل انجام آن، مشارکت مسئولانه داشته باشند.

کاظمی خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش با درک شرایط کنونی ایران و جهان و دریافت پیام ملت بزرگ ایران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با هدف دفع و رفع مضایق و موانع عیان و نهان مجدانه بر آن است تا با ابتنا بر اسناد بالا دستی، به ویژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، منویات مقام معظم رهبری(حفظه الله) که در گام دوم انقلاب تجلی یافته است مطالبات رییس جمهوری و برنامه‌های دولت مردمی در حوزه آموزش و پرورش، با باز تعریف در شاخص های آموزشی و پرورشی و بازآفرینی در روش های پیشین و بهره‌مندی صحیح و سریع از علوم و فنون نوین، به سمت و سویی حرکت کند که نظام تعلیم و تربیت ایران اسلامی پرورش دهنده نسلی خداجو، دین مدار، دانش‌پژوه، معرفت گرا، آزادی خواه، عدالت طلب، ظلم ستیز، مهارت ورز، خلیق و خلاق باشد.

وی یادآورشد: ضمن بزرگداشت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر آن دوران غرور آفرین، مسرورانه آغاز سال جدید تحصیلی را به یکایک آموزگاران، دبیران، هنرآموزان، مربیان، مشاوران، معاونان و مدیران مدارس سراسر کشور، دانش آموزان و همچنین استادان معظم و دانشجویان معزز دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی و عموم همکاران در سطوح مختلف کارشناسی و مدیریتی، تبریک و تهنیت می گویم و با توجه به اوضاع سخت امروز که حاصل شیوع کرونا بوده و به تبع آن مضایق و موانعی را بر سر راه سخت، اما سبز تعلیم و تربیت نهاده است، به موازات قدردانی فزون تر از سعی و صبر آسمانی سپیدپوشان و سبز کوشان عرصه خطیر و پرخطر بهداشت و درمان و نیز جد و جهد شما فرهنگیان ساعی و صبور و سلام و درود به ارواح مطهر این عزیزان که در این مسیر آسمانی شدند صمیمانه خواستار آنم که در سایه سار الطاف الهی و با همدلی، همراهی و همیاری روزافزون، بیش از پیش در زمره  جاهدان عرصه  آموزش و مجاهدان وادی پرورش باشید.

برچسب‌ها مدارس بازگشایی مدارس وزارت آموزش و پرورش پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس بازگشایی مدارس وزارت آموزش و پرورش مدارس بازگشایی مدارس وزارت آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش تعلیم و تربیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۶۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو

معدل نهایی دانش آموزان در نتیجه نهایی کنکور آنها تاثیر بسیاری دارد و یکی از گزینه های پذیرش آنها در دانشگاه محسوب می شود. اما کسانی هستند که از معدل نهایی خود رضایت چندانی ندارند. بنابراین وزارت آموزش و پرورش برای این دسته از دانش آموزان آزمون ترمیم معدل را فراهم کرد تا از نگرانی آنها برای شرکت در کنکور کاسته شود.

به گفته شهروندخبرنگار ما با وجود اینکه ثبت نام از اول اردیبهشت آغاز شده است اما سایت وزارت آموزش و پرورش فعال نشده تا آنها بتوانند نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

شهروندخبرنگار ما با ارسال پیامی خواستار رسیدگی به این مشکل شد.
   
متن پیام شهروندخبرنگار

چند روزی هست که اعلام کردند از اول تا دهم اردیبهشت می توانیم برای ترمیم معدل اقدام کنیم ولی پس از گذشت چهار روز هنوز سایت ترمیم معدل باز نشده و ما نمی‌دانیم از کجا باید پیگیری کنیم خواهش می کنم پیگیری کنید خیلی نگران هستیم.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش