Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان رئیس مرکز مدیریت راه‌های لرستان گفت: مکان‌یابی و جانمایی سامانه‌های هوشمند جاده‌ای در آزادراه جدید خرم‌آباد_بروجرد انجام شده است و در صورت تأمین اعتبارات لازم، این آزادراه به پایش آنلاین مجهز می‌شود.

فریدون فرشاد امروز یکم مهرماه، اظهار کرد: با توجه به اهمیت پایش آنلاین محورهای مواصلاتی از نظر میزان تردد انواع وسایل نقلیه، ثبت تخلفات سرعت و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. و تأثیر آن در تحلیل‌ها و برنامه‌ریزی حوزه‌های مختلف به‌ویژه توسعه حمل‌ونقل جاده‌ای، از مردادماه امسال به‌محض بهره‌برداری از آزادراه خرم‌آباد_بروجرد، موضوع تجهیز آن به سامانه‌های هوشمند و نظارت آنلاین در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مکان‌یابی و جانمایی دوربین‌های نظارت تصویری و ثبت تخلفات در آزادراه خرم‌آباد_بروجرد انجام‌شده است و در حال پیگیری تأمین اعتبارات لازم هستیم.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های لرستان خاطرنشان کرد: مرکز مدیریت راه‌های لرستان با هدف بهینه‌سازی بهره‌برداری از راه‌ها و به حداقل رساندن تأخیر در جریان ترافیک جاده‌ای با اولویت تردد ایمن، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ آغاز کرده است و در حال حاضر با بهره‌گیری از ۶۶ دستگاه تردد شمار آنلاین، ۱۹ سامانه هوشمند نظارت تصویری در ۳۶ کیلومتر از گلوگاه‌های حساس استان، ۵۱ سامانه ثبت تخلف سرعت، یک تابلو ترافیک نما، سه سامانه توزین حین حرکت و دو دستگاه تابلو پیام متغیر بر روند تردد درراه‌های استان نظارت دارد.

فرشاد نقش سامانه‌های هوشمند در پایش و نظارت تصویری بر میزان و نوع تردد، پایش برخط وضعیت ترافیکی و جوی، تحلیل گزارش تصادفات جاده‌ای، اطلاع‌رسانی بروز مشکلات و بحران را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد.

وی با اشاره به عملکردهای شاخص این اداره در شش‌ماهه ۱۴۰۰، اضافه کرد: در این مدت با پیگیری‌های صورت گرفته موفق به راه‌اندازی و تحویل موقت دو سامانه توزین درحرکت در محورهای پلدختر_پل زال و پلیس‌راه سه‌راهی چالانچولان و افزایش تعداد سامانه‌های فعال از یک به سه سامانه شده‌ایم که از مزایای این اقدام می‌توان به کنترل وزن و تناژ ناوگان عبوری برای جلوگیری از خسارت به زیرساخت‌های جاده‌ای، کنترل سرعت ناوگان و ایمنی تردد و استفاده از داده‌های این سامانه در طراحی پل‌ها و روسازی جاده‌ها اشاره کرد.

رئیس مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان از نصب و راه‌اندازی یک دستگاه سامانه تردد شمار جدید در خروجی محور نورآباد_نهاوند به سمت استان همدان خبر داد و افزود: جابجایی و نصب تعدادی از دوربین‌های نظارت تصویری در مکان جدید برای دستیابی به کیفیت تصویری بالاتر، نصب برق اضطراری ups جهت محافظت از تجهیزات اتاق سرور مرکز مدیریت راه و تحویل موقت تعداد ۱۷ سامانه جدید ثبت تخلف سرعت نیز از اقدامات این مرکز است که در صورت راه‌اندازی کامل این سامانه‌ها تعداد دوربین‌های ثبت تخلفات فعال استان به ۶۸ دستگاه افزایش خواهد یافت.

فرشاد ادامه داد: رفع مشکلات ارتباطی دستگاه‌های بیسیم ‌راهدارخانه‌های زاغه، رازان، چالانچولان، بروجرد و زنگلوار، تعمیر، نگه‌داری و رفع مشکل جی‌پی‌اس ناوگان ماشین‌آلات راهداری هم از دیگر اقدامات شاخص مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان به شمار می‌رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استان همدان بروجرد سامانه هوشمند چالانچولان راهداری و حمل ونقل جاده ای خرم آباد بروجرد مرکز مدیریت راه نظارت تصویری سامانه ها جاده ای راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۷۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد روان خودرو‌ها در محور‌های مواصلاتی مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، در آزادراه تهران، شمال و محور‌های چالوس، هراز و سوادکوه،  مسیر (رفت و برگشت) تردد خودرو‌ها درحال حاضر روان گزارش شده است

در ضمن این محورها فاقد مداخلات جوی است

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: مسافران و رانندگان می‌توانند برای آگاهی از آخرین وضعیت راهها، انسداد‌ها یا محدودیت‌های احتمالی تردد و شرایط جوی به سایت www.۱۴۱.ir مراجعه کنند و یا با تلفن گویای ۱۴۱ تماس بگیرند.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز، آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که از طریق سه محور چالوس، هراز وسوادکوه به پایتخت، جاده کیاسر به استان سمنان، رامسر به استان گیلان و گلوگاه به استان گلستان متصل می‌شود.

دیگر خبرها

  • تردد روان در جاده های فارس
  • مسافران امروز ۲۷ فروردین بدون تجهیزات وارد محور‌های سیلابی نشوند
  • لزوم پرهیز از سفر‌های غیرضروری به جنوب استان کرمان
  • رانندگان از سفرهای غیرضروری به جنوب استان کرمان خودداری کنند
  • تالاب بیشه دالان بروجرد ظرفیتی بی‌نظیر برای توسعه گردشگری محیط زیستی
  • کنترل و نظارت ساختمان از راه دور با سامانه ایران‌ساخت
  • تعامل مستمر جهاد دانشگاهی و مدیریت شهری در کاهش معضلات شهری اثربخش است
  • تردد روان خودرو‌ها در محور‌های مواصلاتی مازندران
  • تردد بیش از ۵۰۱ هزار و ۷۰۰ خودرو در جاده‌های زنجان
  • کندی تردد در بعضی محور‌های خراسان رضوی براثر باران و مه