Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، قاسم تقی زاده خامسی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: کمتر کسی را سراغ دارم که از اول مهرماه نوستالژی نداشته باشد، روز شادی و اضطراب مدرسه رفتن! اما برای مدیران عرصه آب در ایران چه در خشکسالی و چه در ترسالی اول مهرماه که آغاز سال آبی است، با دلهره همراه با امید به لطف پروردگار است و این نگرانی اکنون که کشور با تغییر اقلیم روبرو شده افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: زیرا تغییر اقلیم برابر گفته صاحبنظران، سرزمین را با سالهای خشک طولانی و ترسالی های همراه با سیل های مخرب روبروخواهد کرد.

به گفته معاون آب و آبفای وزیر نیرو، آب در مخازن ۱۹۹ سد ملی کشور به حداقل رسیده و نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است، که اگر سیل و بارندگی های سالهای ۹۸ و ۹۹ نبود، موجودی مخازن سدها بسیار کمتر از این بود.

خامسی ادامه داد: سازمان هواشناسی پاییز امسال را نیز خشک و زمستان را نرمال و زیر نرمال پیش بینی کرده، هرچند پیش بینی بیش از یکماه حدود ۵۰ درصد قابل اطمینان است اما سالی که نکوست از بهارش پیداست!

وی نوشت: برای تامین آب شرب در سال جاری نگرانی کمتری وجود دارد، اما شوری آب در برخی مناطق مثل خوزستان در صورتی که جلوی کشت محصولاتی چون کلزا ، چغندر قند و محصولات پر آب بر گرفته نشود قطعا در پایین دست کارون بزرگ و کرخه شوری آب آشامیدنی افزایش جدی خواهد یافت.

به گفته معاون آب و آبفای وزیر نیرو، خوشبختانه کار گروه سازگاری با کم آبی استان به ریاست استاندار این نوع کشت ها را ممنوع اعلام کرده، ولی جلوگیری از آن مستلزم یک همت عمومی در سطح استان است.

خامسی اظهار کرد: علت شوری، ورود زه‌آب های نیشکر، برنج و پساب های صنعتی در طول پیمودن بیش از ۳۵۰ کیلومتر آب خروجی ازسدها در مسیر رودخانه و کانال های روباز است و علت نرسیدن آب به پیین دست، برداشت های غیر قانونی آب در این مسیر است.

وی تصریح کرد: سال سختی در پیش است،اول به لطف پرودگار امیدوارم و سپس به همراهی و یکپارچگی بدون بخشی نگری همه ذینفعان در جهت اجرای دقیق برنامه منابع و مصارف آب در حوضه های آبریز ایران عزیز!

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: بی آبی خشکسالی وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۸۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار هواشناسی در خصوص وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری آمده است؛ فعالیت این ناپایداری‌های همرفتی امروز جمعه ۳۱ فروردین ماه، به صورت رگبار و رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید و احتمال تگرگ ظاهر می‌شود و تا روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه در سطح استان تداوم خواهد داشت.

منطقه اثر این سامانه در سراسر استان به خصوص شهرستان‌های کوهرنگ، شهرکرد، فرخشهر، بروجن، بن سامان، کیار، فارسان اردل، لردگان، خانمیرزا و فلارد می‌باشد.

احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل ها، لغزندگی سطح جاده ها، صاعقه، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد به نسبت شدید پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید

پیش‌بینی رگبار باران در چهارمحال و بختیاری

عدم توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از چرای دام‌ها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در رانندگی و تنظیم آب ورودی استخر‌های پرورش ماهی و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • صدور هشدار هواشناسی در خصوص وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری
  • واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان | از هراس کشورهای اروپایی تا محکومیت توسط عمان
  • شورای امنیت باید ریشه جنگ و نسل کشی در غزه را فوراً پایان دهد/ هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی نظامی رژیم صهیونیستی
  • هشدار دادستان شهریار به اخلال‌گران اجاره املاک
  • هشدار قاطع معاون اول رئیس جمهور به اسرائیل
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعا‌های اخیر سران اروپا و وزرای گروه هفت
  • هشدار معاون فرماندهی کل قوا به اسرائیل: توانمندی‌هایی داریم که اگر اتفاقی برای کشور بیفتد حتما از آن استفاده می‌کنیم
  • واکنش جی اوسو نسبت به خیانت سولو به جیمی در اسمکدان/ اخبار WWE
  • اقتصاد در ورطه خاموشی / هشدار برقی به اقتصاد
  • آخرین وضعیت سدهای کشور پس از بارندگی اخیر | ۸۰ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است