Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق تأکید کرد که انتخابات آتی این کشور، سرنوشت‌ساز است و پیامدهایی بر عراق و منطقه خواهد داشت.

صالح در سخنرانی خود در هفتاد و ششمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت که عراق موفق شد شهرهای خود را از اشغال داعش نجات دهد و با این اقدام، جهان را از جنایات این گروه تروریستی رهایی بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این مسئله معلول شجاعت نیروهای ارتش، الحشد الشعبی، پیشمرگه، همسایگان و دوستان عراق صورت گرفت، به نقش مهم فتوای مرجعیت در تشکیل الحشد اشاره کرد.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از صالح گزارش داد، برای مبارزه با فساد در عراق باید ائتلاف بین‌المللی صورت گیرد و این کشور در قلب منطقه خاورمیانه واقع شده است؛ منطقه‌ای با جنگ و درگیریهای بسیاری روبروست.

رئیس جمهور عراق خاطر نشان کرد،  بدون عراقِ امن، با ثبات و دارای حاکمیت و بازگردان نقش اصلی به آن، هیچ صلحی در منطقه وجود نخواهد داشت و این مسئله مستلزم حمایت منطقه‌ای و بین‌المللی و پایان یافتن درگیریها در خاک عراق است.
وی با اشاره به جنگ سوریه گفت که «تداوم بحران سوریه و پیامدهای انسانی آن بر روی ملت سوریه، یک مسئله غیر قابل پذیرش بوده و زمان آن رسیده است که برای پایان دادن به مشکلات مردم سوریه، دست به تحرک جدی زد».

صالح درباره مسئله فلسطین هم گفت که بغداد، حامی یافتن راهکار فراگیر و عادلانه برای این مسئله است و بدون احقاق کامل حقوق ملت فلسطین، هیچ صلحی در منطقه برقرار نخواهد شد.

انتهای پیام/

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق برهم صالح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۹۸۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه

خبرگزاری رویترز دوشنبه شب گزارش داد که نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، رویترز به نقل از منابع امنیتی عراق و مقامات دولت آمریکا گزارش داد که نیروهای ایالات متحده در عراق و سوریه در ۲۴ ساعت گذشته هدف دو حمله قرار گرفتند.

رویترز به جزییات بیشتر این خبر هیچ اشاره ای نکرده است.

رویترز همچنین به نقل از مقام آمریکایی افزود: دو پهپاد را در نزدیکی پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار در غرب عراق سرنگون کردیم.

پایگاه نظامی عین الاسد در غرب عراق که محل استقرار شماری از نظامیان اشغالگر آمریکایی در این کشور است،  عصر دوشنبه هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، یک مقام آمریکایی در این باره به خبرگزاری «رویترز» گفته بود که پایگاه مذکور مورد حمله پهپادی قرار گرفته است.

این حمله تنها ساعاتی پس از آن صورت گرفت که گردان های حزب‌الله عراق اعلام کرد نیروهای مسلح آن‌ها، حملات علیه نیروهای آمریکایی را از سر خواهند گرفت.

این گروه مقاومت عراقی تصریح کرد: به دلیل عدم پیشرفت در زمینه خروج نظامیان آمریکایی (از عراق) در سفر (اخیر) «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق به واشنگتن، حملات را از سر می گیریم.

دو روز پیش سازمان «الحشدالشعبی» عراق از حمله به پایگاه نظامی «کالسو» واقع در استان «الانبار» خبر داده بود.

«علا الناشی» نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تاکید کرد: همزمان با حضور هیات عراقی به ریاست محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در واشنگتن، آمریکا حمله‌ای متجاوزانه علیه پایگاه‌های وابسته به نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی در استان بابل انجام می‌دهد.

السودانی نخست وزیر عراق به تازگی به واشنگتن سفر و درمورد زمان پایان ماموریت نظامیان آمریکایی در این کشور گفت‌وگو کرد.

الناشی تاکید کرد: تجاوز آمریکا وقاحت و بی مسوولیتی علیه نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی عراق به شمار می‌رود.

وی از دولت عراق خواست که به منظور حفظ کرامت عراقی‌ها، علیه مسوولان آمریکایی در شورای امنیت شکایت کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • امنیت مراکز هسته‌ای به صورت کامل برقرار است/ هیچ چالشی نداریم
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت
  • راهبرد آمریکا در غرب آسیا چرا و چگونه شکست خورد؟
  • ناترازی در تعیین دستمزد کارگری
  • واکنش عراق به اقدام تخریبی اسرائیل در اصفهان
  • واکنش بغداد به اقدام تخریبی در اصفهان