Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در نامه سیف‌الله امیری- مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) - در نامه‌ای خطاب به سعید عباسپور- مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت- لیست اصلاحیه شماره ۴ ساماندهی محصولات فولادی (منحصرا مقاطع طویل) ارائه شده است.  

در این نامه آمده است که "پیرو نامه شماره ۶۰/۹۴۹۴۴ مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۰۶ و نامه شماره ۶۰/۱۳۵۷۹۵ مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۰۲ موضوع ساماندهی صادرات محصولات فولادی (مقاطع طویل)، فهرست بازنگری شده جهت اقدام لازم، ارسال می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به آگاهی می‌رساند با توجه به بند (۴) مصوبات کارگروه تنظیم بازار به شماره ۶۰/۱۵۷۹۶۳ مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۳۰، از تاریخ اول مهر ماه ۱۴۰۰ لیست اصلاح شده ارائه شده در پیوست، به مدت دو ماه به منظور صادرات، نیازی به تایید دفتر صنایع معدنی در سامانه فرامرزی گمرک جمهوری اسلامی ایران (EPL) را ندارد. لطفا دستور فرمایید موضوع به گمرک ج. ا.ا جهت اقدام مقتضی منعکس گردد. "

 ابتدای شهریور ماه سال جاری، مدیرکل دفتر صنایع معدنی در نامه‌ای خطاب به مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات، ضمن ارائه لیست واحدهای مجاز به صادرات این محصولات، خواستار  ساماندهی صادرات محصولات مقاطع طویل فولادی  و انجام اقدامات لازم شد که طی آن، ضمن ارائه فهرست واحدهای مجاز به صادرات محصولات  فولادی (مقاطع طویل)، پیرو دو نامه در ۲۰ اردیبشهت ماه و سوم تیرماه سال جاری، با ارائه مشخصات اعلام شده و شناسه ملی واحدهایی که کف عرضه خود را طی چهارماهه نخست امسال رعایت کرده بودند، خواستار انجام اقدامات لازم برای فراهم آمدن امکان صادرات و ابلاغ به گمرک جمهوری اسلامی ایران شد.

 بر اساس لیست اعلام شده توسط مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت، اقدام برای این فهرست برای مدت سه ماه از آن روز (یکم شهریورماه) اعتبار داشت و آن دسته از تولیدکنندگان مقاطع طویل فولادی که نام آن‌ها به گمرک اعلام شده است، طبق روال در این دوره سه‌ماهه نیاز به دریافت تیک صادراتی وزارت صنعت، معدن و تجارت نداشتند.

این لیست در حالی ارائه شد که نسبت فهرست قبلی (ارائه شده در تیرماه ۱۴۰۰) و با یاد ۱۰۲ واحد مجاز به صادرات مقاطع طویل فولادی،   تنها نام ۱۸ واحد به چشم می‌خورد و براین اساس ۸۴ واحد از امکان صادرات بی‌بهره مانده‌ بودند و علت این محدودیت تازه‌ای برای صادرات این محصولات، گویی به سبب  منوط شدن عرضه ۷۰ درصد از تولید شرکت‌ها در بورس کالا بود و شرکت‌هایی که طی چهار ماه نخست سال جاری، کف عرضه ۷۰ درصدی در بورس کالا را رعایت نکرده‌اند، از فهرست شرکت‌های مجاز به صادرات حذف شده‌ بودند.

اما پس از آن، انجمن تولیدکنندگان فولاد طی نامه‌ای با اعلام  اعتراض شدید خود نسبت به ایجاد محدودیت‌های صادراتی برای تولیدکنندگان فولاد ، قطعی ۴۵ روزه برق و تعیین کف عرضه‌های غیر کارشناسی را دلیل اصلی عدم رعایت تعهدات شرکت‌های فولادی دانست و در نامه خود درخواست کرده که به دلایل فوق، بررسی میزان عرضه شرکت‌های تولیدکننده فولاد (اعم از ذوب و نورد) به مدت سه ماه تمدید شود.

پس از اعلام این اعتراض و حذف نام تعداد کثیری از واحدهای تولیدکننده  از لیست صادرکنندگان مجاز، دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت،  از تصمیم خود عقب‌نشینی کرد  و در نامه‌ای جدید به دفتر مقررات صادرات و واردات این وزارتخانه، محدودیت‌های وضع‌ شده در نامه قبلی خود را (۶۰/۱۳۳۸۶۱ مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۰۱) ملغی و اعلام کرد که مجوزهای صادرات فولاد یک ماه دیگر (تا ابتدای مهرماه) تمدید شده است.

پربیننده ترین توضیحات سازمان ثبت درباره بخشنامه مربوط به تعویض پلاک دستور پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان صادر شـد الان واردات را به صلاح نمی دانیم، ولی موافق انحصار هم نیستیم / ارز باید برای واردات تکنولوژی لوازم خانگی مصرف شود ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۴۰۰/۶/۳۱ مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن امشب به پایان می رسد؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: محصولات فولادی دفتر صنایع معدنی صادرات محصولات مجاز به صادرات مدیرکل دفتر مقاطع طویل مورخ ۱۴۰۰ ارائه شد نامه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۰۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم

به گزارش ­خبرگزاری صداوسیما، به نقل از خانه ملت وزیر صنعت،معدن و تجارت در حاشیه نشست کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی افزود : برنامه ریزی هایی در موضوع ایمنی خودروها صورت گرفته تا شرایط تست های ایمنی به صورت مستمر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به طور دائم انجام شود و از شهریور ماه مدل اولیه تست ایمنی خودروها صورت می گیرد.

وی در خصوص واردات خودرو‌های دست دوم نیز گفت: واردات خودرو در بودجه دیده شده و به محض ابلاغ آیین نامه واردات انجام می‌شود همینطور ارز برای واردات خودرو جانبازان بالای ۷۰ درصد تخصیص یافته و در حال انجام است و پس از آن نوبت به جانبازان ۵۰ درصد می‌رسد.

علی آبادی افزود: در مورد خودرو‌های فرسوده به ازای هر خودرو وارداتی چهار دستگاه باید اسقاط شود و به ازای هر دستگاه جدید داخلی هم همینطور و کمیسیون اصل نود به ما تکلیف کرده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ابلاغ آئین نامه اجرایی جشنواره شنای آب‌های آزاد کیش
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی
  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • سکو‌های انتشار آگهی املاک ساماندهی می‌شوند
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد؛ واردات خودرو کارکرده، پَر
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد/ واردات خودرو کارکرده، پر!
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد
  • منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم