Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان گناوه، بر نظارت از عملکرد کارکنان قضایی تاکید کرد. خبرگزاری میزان - علی جمادی، رئیس کل دادگستری استان بوشهر در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان گناوه، بر نظارت از عملکرد کارکنان قضایی تاکید کرد.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به پیشگیری از وقوع جرم در دستگاه قضا گفت: پیشگیری از وقوع جرم در اولویت دستگاه قضا استان بوشهر قرار دارد که تحقق این مهم در برقراری امنیت و جلوگیری از بزه‌کاری نقش مهم و تاثیرگذاری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های خوب از جمله ظرفیت مردمی، روحانیت معزز و ائمه جمعه و جماعات در شهرستان گناوه با توجه به همکاری، تلاش و تعامل بسیار مستعد و سازنده موجود در راستای پیشگیری مردمی از جرایم به عنوان اولویت کاری در نظر گرفته شود.
جمادی اظهار داشت: کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها، افزایش کیفیت ارایه خدمت، بهبود رفتار با مراجعان،از اهداف دستگاه قضایی است.
وی با بیان اینکه رسیدگی به پرونده‌ها با وجود کمبود‌ها تلاش بیشتر شود و باید از امکانات و ظرفیت موجود بالاترین بهره وری را داشته باشیم تصریح کرد: رسیدگی فوری به امور مردم از موارد بسیار مهم و حق مردم و تکلیفی برعهده دستگاه قضایی است.
جمادی، درباره لزوم توجه به اعمال مجازات‌های جایگزین حبس تاکید کرد: استفاده حداکثری از مجازات‌های جایگزین حبس موجب کاهش و کنترل جمعیت کیفری در زندان‌ها می‌شود.
جمادی در ادامه بیان کرد: استفاده از پابند الکترونیک بعنوان یک فناوری نوین موجب کاهش جمعیت کیفری و زمینه‌ای برای کمک به خانواده زندانیان است و از هدف‌ها و اقدام‌های محوری زندان به شمار می‌رود.
وی از مزایای طرح پایند الکترونیک را کاهش آسیب‌های اجتماعی، حضور فرد زندانی در کانون خانواده و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها عنوان کرد.
جمادی، با اشاره به مبارزه با فساد و برخورد با متخلفین از قانون اظهار کرد: دستگاه قضایی استان نیز روند مقابله با مفاسد، برخورد جدی و بدون اغماض با مخلان و مفسدین و رسیدگی سریع، قاطع و بدون اغماض به پرونده‌های این حوزه را در اولویت امور کاری خود قرار داده است.
وی تاکید کرد: دستگاه‌ها باید در شناسایی و جمع آوری مستندات در خصوص مفاسد مختلف اقدام نمایند تا زمینه برخورد قاطع و قانونی در دستگاه قضایی فراهم شود.
وی ضمن اشاره به جایگاه شایسته شورا‌های حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش در جامعه گفت: می‌بایست جهت گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه تلاش شود و به همین منظور در راستای کاهش پرونده‌های قضایی، کاهش ورودی پرونده‌ها و حتی جمعیت کیفری از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود در شورای حل اختلاف استفاده شود تا اینگونه پرونده‌ها به سرانجام برسند و یا تشکیل نشود و یا پرونده دیگری به دنبال نداشته باشد.
جمادی در خصوص صیانت و حفاظت از حقوق بیت‌المال و تعرضات اراضی دولتی خاطر نشان کرد: برای حفظ و دفاع از حقوق مردم و بیت المال با قاطعیت با پدیده زمین‌خواری، ویژه خواری و رانت‌خواری برخورد می‌شود.

در این مراسم حجت ااسلام و المسلمین رکنی حسینی امام جمعه و نماینده، ولی فقیه در شهرستان گناوه گفت: یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی قوه قضاییه است.
وی عملکرد دستگاه قضا در شهرستان را خوب دانست واز زحمات و تلاش‌های مسئولین قضایی تقدیر و تشکر نمود و در ادامه به فساد ستیزی در دستگاه قضا اشاره نمود و گفت: یک سری ذهنیت‌هایی که در گذشته در دستگاه قضایی وجود داشت با توجه به برخورد‌ها و اقداماتی که صورت پذیرفت خیلی به مراتب کمتر شده تا جایی که در این مجموعه به صفر نزدیک شده است.
وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مطالباتی که از قوه قضاییه دارند اشاره نمود و گفت: اجرای سند تحول قضایی، قضاوت قضات و اتقان آرا، امید آفرینی ، ملجا و پناهگاهی برای احقاق حق مردم و مطالبات دیگر که از منویات مقام معظم رهبری است و ان شاالله بتوانیم سرلوحه امور خود قرار دهیم.
امام جمعه گناوه افزود: خوش اخلاقی و در بین مردم و با مردم بودن از خواسته‌های است که مردم از دستگاه قضایی دارند واگر قاضی عادل، شجاع، مستقل و خوش اخلاق باشد موجب امید واری آن‌ها می‌شود و باتوجه به اینکه دشمن یاس و نا امیدی را در بین مردم تزریق می‌کنند وظیفه ما امیدو وار کردن مردم و حل مشکلات آنهاست.
رکنی حسینی به آگاهی مردم نسبت به مسایل حقوقی اشاره داشت و گفت: اگر مردم به مسایل حقوقی اگاهی داشته باشند کمتر دچار مشکلات حقوقی می‌شوند.
شایان ذکر است در آیین تکریم و معارفه رئیس و دادستان شهرستان گناوه که با حضور شماری از مسئولان استان و شهرستان برگزار شد، از زحمات حسن فیروزاردکانی رئیس دادگستری قبلی و احمد رضا دامی دادستان قبلی گناوه تقدیر بعمل آمد و در ادامه احمد رضا دامی به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان گناوه و سید حسین مسلم نژاد به عنوان دادستان جدید شهرستان گناوه معرفی شدند.   بیشتر بخوانید: سند تحول مبتنی بر مدیریت جهادی، مبارزه با فساد و حفظ کرامت ارباب رجوع است   انتهای پیام/ برچسب ها: تکریم و معارفه بررسی عملکرد دستگاه قضایی ائمه جمعه بوشهر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تکریم و معارفه بررسی عملکرد دستگاه قضایی ائمه جمعه بوشهر رئیس کل دادگستری تکریم و معارفه شهرستان گناوه دستگاه قضا دستگاه قضایی جمعیت کیفری استان بوشهر پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۱۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۰۶ درصدی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، اولین جلسه کمیته ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری آذربایجان غربی با حضور دکتر عتباتی رئیس کل دادگستری استان، مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، مسئولان قضایی و اداره کل زندان‌های استان و حضور ویدیو کنفرانسی روسای دادگستری، دادستان‌ها و مسئولان زندان‌های حوزه‌های قضایی تابعه در محل سالن امامت دادگستری برگزار شد.
دکتر ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در این جلسه با اشاره به تاکیدات ریاست معظم قوه قضائیه درخصوص کاهش جمعیت کیفری ساماندهی زندان‌ها و زندانیان به لزوم اجرایی کردن این تاکیدات در استان تاکید کرد.
عتباتی ادامه داد: یکی از ابزار‌های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری، صدور قرار‌های تامین متناسبت و جلوگیری از بازداشت متهمان تا حد امکان است که می‌بایست این امر مورد توجه قضات تحقیق قرار گیرد.
مقام ارشد قضایی استان با اعلام افزایش ۱۰ درصدی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن، از روسای دادگستری خواست جلساتی را با شعب کیفری دو برگزار و با تاکید بر اهمیت موضوع بر استفاده حداکثری از این ظرفیت قانونی تاکید نمایند.
رئیس کل دادگستری استان با اشاره به رشد ۲۰۶ درصدی استفاده از مجازات جایگزین حبس با موضوع الزام به خدمات عمومی رایگان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ افزود: یکی از مجازات‌های جایگزین حبس، الزام به خدمات عمومی رایگان است که تاثیر بسیاری هم در تأدیب بزهکار دارد و هم کل جامعه از آن بهره‌مند می‌شوند و اگر با نگاه درست و مثبت به معضلات و مشکلات استان این احکام صادر گردند به اقشار مختلف و ضعیف در جهت رفع مشکلات آنها کمک می‌گردد.
از دیگر تاکیدات رئیس شورای قضایی استان، اشاره به دستورات ریاست معظم قوه قضائیه درخصوص تعیین تکلیف پرونده‌های قصاص نفس بود که در این مورد از روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی خواست با پیگیری دقیق و مستمر موضوع پرونده‌های قصاص نفس اولویت را در این پرونده‌ها به امر سازش قرار دهند. 
مقام ارشد قضایی استان در ادامه به موضوع رد مال‌های برخی محکومین هم اشاره و گفت: پرونده‌هایی که رد مال در آنها وجود دارد را دقیقاً بررسی و اقدامات لازم قانونی از مصالحه و گذشت گرفته تا الزام به رد مال و یا دیگر اقدامات، به عنوان تدابیر برای رد مال انجام و زندانی تعیین تکلیف شود. 
رئیس کل دادگستری استان همچنین به استفاده کامل و حداکثری از ظرفیت دادرسی الکترونیک پرداخت و بیان داشت: دادرسی‌های الکترونیک هم به نفع زندانیان و هم برای طرفین پرونده که در خارج از استان می‌باشند و حضور آنها دشوار است می‌باشد.
عتباتی به بازدید‌های عمقی و جدی در راستای کاهش جمعیت کیفری و ساماندهی زندانیان و زندان‌های استان نیر تاکید و گفت: در جهت ساماندهی زندان‌ها می‌بایست بازدید‌ها دقیق و هدفمند باشند و مسئولان قضایی می‌بایست به صورت مرتب در تک تک بند‌های زندان حضور یافته و ضمن دیدار چهره به چهره با زندانیان وضعیت قضایی آنان را رصد و بررسی و درصورت امکان از ارفاقات قانونی برای مساعدت در حال آنها بهره بگیرند.
کاهش ۲۵ درصدی بازداشت‌های کمتر از ۳ روز و افزایش ۴ درصدی استفاده از تاسیسات ارفاقی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از دیگر آماری بود که عتباتی به آن پرداخت و بر افزایش استفاده از این ظرفیت‌ها نیز تاکید نمود.
عتباتی در پایان تاکید نمود تا حتماً تمامی موضوعاتی که در این جلسه مطرح می‌گردد و مورد تاکید ریاست محترم قوه قضائیه و دادستان کل کشور و نیز مجموعه مدیریت دستگاه قضایی استان نیز می‌باشد توسط مدیران قضایی اجرایی شود و حتی از کنار یک مورد نیز بی تفاوت نگذرند.
مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه بر لزوم استفاده از راهکار‌های قانونی کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان تاکید نمود. 
بخشی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و زارع معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان از معاونین قضایی بودند که در این جلسه به ارائه آمار و عملکرد در راستای دستورات جلسه پرداختند.
در ادامه فتحی مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان نیز گزارشی از وضعیت زندان‌های استان ارائه کرد و پس از بررسی آمار و اقدامات انجام شده در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان اعضای حاضر به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود درخصوص دستورات جلسات پرداخته و، جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

دیگر خبرها

  • اهدای یک هزار سند مالکیت در دو شهرک به مردم
  • هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان زیر ذره بین بازرسان
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی کارکنان دادگستری قم
  • جشنواره فوتسال دانش‌آموزان دختران استان بوشهر برگزار شد
  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • رشد ۲۰۶ درصدی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در استان
  • پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است