Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته مطالعات جمهوری خواهان به عنوان بزرگترین نماینده این حزب در کنگره آمریکا در تلاش است تا با تصویب یک لایحه ضدایرانی در برنامه دفاع ملی ۲۰۲۲ مانع رفع هر گونه تحریم علیه ایران شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از واشنگتن فری بیکن، کمیته مطالعات جمهوری خواهان به عنوان بزرگترین نماینده این حزب در کنگره آمریکا در تلاش است تا با تصویب یک لایحه ضدایرانی در برنامه دفاع ملی 2022 مانع رفع هر گونه تحریم علیه ایران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات آمریکایی می‌گویند انتظار می‌رود این لایحه این هفته در مجلس نمایندگان تصویب شود.

جمهوری خواهان آمریکا می‌خواهند از این طریق به دولت بایدن فشار وارد کنند تا ایران را بر سر میز مذاکره بازگرداند و نسخه 2015 توافق هسته‌ای با کشورمان را طبق خواسته‌های واشنگتن به روز رسانی کنند. در صورت تصویب نهایی، این لایحه می‌تواند یکی از مخربترین اقدامات آمریکا در جهت فشار به ایران باشد.

یکی دیگر از موارد این لایحه این است که دولت بایدن را مجبور می‌کند تا گزارشی از اقدامات ایران در منطقه به کنگره ارائه دهد؛ اقدامی که در صورت تصویب تا به حال از سوی قانونگذاران آمریکا بی سابقه بوده است. در این لایحه همچنین مواردی برای کنترل روابط ایران با چین نیز در نظر گرفته شده است. برخی جمهوری خواهان آمریکا به شدت از افزایش همکاری‌های دوجانبه میان ایران و چین نگرانند.

دولت بر طبق این لایحه موظف است کنگره آمریکا را به صورت منظم در جریان روابط پکن – تهران به ویژه در زمینه نظامی از جمله خرید و فروش تسلیحات، سفر مقامات نظامی و حمایت‌های مالی قرار دهد.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جمهوری خواهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۲۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا لایحه‌ ای در ضدیت با چند کشور تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا در اقدامی یک لایحه را در ضدیت با چندین کشور و همچنین جنبش مقاومت اسلامی حماس، به تصویب رساند.

به گزارش اسپوتنیک، مجلس نمایندگان آمریکا امروز شنبه با 360 رای موافق لایحه‌ای تحت عنوان «قانون صلح قرن 21 از طریق قدرت» را  به تصویب رساند که در چارچوب اقدام علیه روسیه، ایران، چین و حماس است.

این قانون به آمریکا اجازه می‌دهد تا دارایی‌های توقیف شده روسیه را به اوکراین منتقل کند، ایران را تحریم کرده و در فعالیت‌های گروه حماس که «حمایت مالی از تروریسم» خوانده شده، اخلال ایجاد نماید.

به علاوه، این لایحه مانع از آن می‌شود که فروشگاه‌های اپلیکیشن یا خدمات میزبانی وب در ایالات متحده از نرم افزار چینی TikTok استفاده کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آمریکا آشکارا دارایی‌های روسیه را سرقت می‌کند
  • درباره لایحه ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین چه می دانیم؟ / تحلیل کی یف از تاخیر در کمک رسانی واشنگتن چیست؟
  • ریختن بنزین بر آتش بحران های جهانی / تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان در مجلس آمریکا
  • ریختن بنزین بر آتش بحران های جهانی / تصویب کمک 95 میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان در مجلس آمریکا
  • تصویب تحریم‌های نفتی جدید ایران در کنگره آمریکا
  • تیک تاک در یک قدمی ممنوعیت یا تجزیه در آمریکا
  • واکنش کرملین به لایحه ضد‌روسی مجلس نمایندگان آمریکا
  • آمریکا لایحه‌ ای در ضدیت با چند کشور تصویب کرد
  • کمک به اوکراین، جمهوری خواهان کنگره را به جان هم انداخت
  • ارائه بسته کمک به اوکراین و اسرائیل در کنگره آمریکا