Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا بصیری مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: هرگونه خرید و فروش زمین‌های کشاورزی بدون کسب مجوز از جهادکشاورزی پیگرد قانونی دارد و با خاطیان طبق قانون برخورد خواهد شد.

او افزود: بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، هر گونه فروش، افراز، تفکیک و ساخت وساز در زمین‌های کشاورزی (حتی دارای اسناد رسمی) بدون موافقت و کسب مجوز‌های لازم از جهادکشاورزی ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بصیری ادامه داد: اخیرا بنگاه‌های املاک شهرستان به قصد فروش زمین‌های کشاورزی واقع در منطقه موسوم به «تاجویه» معاملات غیرقانونی متعددی انجام داده‌اند که کاملا مغایر با مقررات موجود و دارای کمترین حد نصاب فنی بوده و بنابراین طبق قوانین این معاملات باطل است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز تصریح کرد: بر همین اساس و در هفته گذشته با دستور مقام قضایی چندین مورد ساخت و ساز غیرمجاز توام با خرد شدن اراضی کشاورزی شناسایی و تخریب شد.

بصیری تاکید کرد: در این خصوص قطعا پیگیری و برخورد قانونی با فروشنده خاطی و بنگاه‌های تنظیم‌کننده مبایعه‌نامه صورت خواهدگرفت.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز به شهروندان توصیه کرد: برای پیشگیری از هر گونه سوء استفاده احتمالی و وقوع جرم، از این گونه معاملات غیر قانونی جدا خودداری کرده و چنانچه معامله‌ای صورت گرفته است فورا نسبت به فسخ آن اقدام کنند.

تشدید طرح نظارت و کنترل قیمت نوشت افزار در فارس

حسنی معاون بازرسی و نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت استان فارس گفت: طرح نظارتی بر اصناف مرتبط با نوشت افزار از نیمه شهریورماه آغاز شده است و تا پایان مهرماه ادامه دارد.

او افزود: به دلیل نزدیک شدن به زمان بازگشایی مدارس و لزوم نظارت بیشتر، روزانه بیش از ۷۰ گروه از بازرسان در استان فارس، کار بازرسی و نظارت بر قیمت‌های نوشت افزار را انجام می‌دهند.

حسنی با اشاره به فعالیت نزدیک به هزار و ۵۰۰ واحد صنفی نوشت افزار در فارس، گفت: بر اساس قانون، عمده فروشان موظفند با ۳ درصد و خرده فروشان حداکثر با ۱۵ درصد سود، اجناس نوشت افزاری را به فروش برسانند.

معاون بازرسی و نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت استان فارس افزود: بازرسان اداره صمت و اتاق اصناف با بررسی فاکتور‌های خرید رسمی و برچسب گذاری قیمت‌ها آن‌ها را مقایسه می‌کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف آن را به تعزیرات گزارش می‌دهند.

حسنی افزود: از پارسال به دلیل تغییر نحوه آموزش ها، نیاز دانش آموزان هم تغییر کرده است و به همین دلیل نسبت به پارسال مخصوصا در اجناس ایرانی افزایش قیمت چشمگیری را شاهد نیستیم.

او گفت: با تلاش عمده فروشان، اتاق اصناف استان فارس و اتحادیه صنفی مربوط، از لحاظ تامین و توزیع کالا‌های نوشت افزاری در استان مشکلی وجود ندارد.

معاون بازرسی و نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت استان، گفت: مردم می‌توانند مشاهده هر گونه تخلف و گران فروشی را با تماس با سامانه ستاد خبری ۱۲۴ سازمان صمت و یا شماره ۳۲۳۴۰۰۰۰ بازرسی اتاق اصناف به بازرسان و ناظران اطلاع دهند.

برداشت ذرت علوفه‌ای درشهرستان خفر

ارسلان صالحی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خفر استان فارس با بیان اینکه برداشت ذرت علوفه‌ای به عنوان خوراک دام و طیور از مزارع شهرستان خفر آغاز شده است، گفت: ۳۵۰هکتار از اراضی این شهرستان به کشت ذرت علوفه‌ای اختصاص دارد که پیش‌بینی می‌شود ۲۱ هزار تن محصول تولید شود.

او با بیان اینکه برداشت ذرت علوفه‌ای در این شهرستان از اواخر شهریور ماه آغاز شده است و تا اوایل آبان ماه ادامه دارد، بیان کرد: ۳۷۰هکتار از اراضی شهرستان خفر به کشت ذرت اختصاص دارد که از این سطح ۳۵۰ هکتار آن به صورت علوفه‌ای برداشت می‌شود.

صالحی اضافه کرد: برداشت ذرت علوفه‌ای در شهرستان خفر با ۲دستگاه چاپر در حال انجام است.

او با اشاره به اینکه آبیاری در تمام مزارع ذرت این شهرستان به روش نوار تیپ اجرا شده است، اظهار کرد: ترویج این روش آبیاری و ترغیب کشاورزان به منظور بهره‌برداری بهینه از منابع آب، حائز اهمیت است.

مدیر جهاد کشاورزی خفر با بیان اینکه ذرت علوفه‌ای یکی از محصولات مهم تولیدات زراعی خفر است که بیشتر در بخش دام و طیور شهرستان‌های همجوار مورد استفاده قرار می‌گیرد، ادامه داد: در سال جاری ارقام ۷۰۴ و بولسون کشت شده است.

 توزیع هزار بسته حمایتی در سپیدان

هشتمین رزمایش کمک‌های مومنانه به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهرستان سپیدان برگزار شد.

سرگرد محمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سپیدان گفت: در این رزمایش با کمک خیرین، ادارات و نهاد‌های شهرستان تعداد هزار بسته معیشتی به ارزش دو میلیاردو و ۵۰۰ میلیون ریال تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

او افزود: این بسته‌ها شامل: برنج، روغن، ماکارونی، رب گوجه و حبوبات به ارزش هربسته ۲۵۰ هزار تومان است.

سرگرد محمدی گفت: در پی منویات مقام معظم رهبری ناحیه مقاومت بسیج سپاه سپیدان از ابتدای رزمایش بزرگ کمک مومنانه تا کنون ۳۲ هزار بسته معیشتی را با کمک خیرین و ادارات تهیه و طبق بانک اطلاعاتی بین نیازمندان، آسیب دیده گان از کرونا و خانوده‌های کم برخوردار توزیع کرده است.

فرمانده سپاه ناحیه سپیدان از برپایی ۱۲ موکب توسط هیات‌های مذهبی در هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی در شهرستان سپیدان خبر داد و گفت: پیش بینی شده در این مدت تعداد ۱۰ هزار پرس غذای گرم توسط موکب‌های مختلف به ویژ موکب امام حسن عسکری (ع) و شهید سلیمانی تهیه و در اختیار مردم قرارگیرد.

نجمی سکان دار هیات دو و میدانی فارس

انتخابات هیات دو و میدانی استان فارس با ۶ نامزد برگزار و در نهایت روح الله نجمی موفق به کسب بیشترین رای شد. با برگزاری این انتخابات،روح الله نجمی با کسب ۱۵ رای از ۱۷ رای گرفته شده، به مدت ۴ سال رییس هیات دو و میدانی فارس شد.

روح الله نجمی رئیس گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان فارس، دارای مدرک دکتری مدیریت ورزشی، از ورزشکاران دو و میدانی رشته پرش طول و از مربیان این رشته است. در کارنامه مدیریتی نجمی ریاست ادارت ورزش و جوانان شهرستان‌های لارستان، جهرم و کوار دیده می‌شود.

این انتخابات با حضور هاشم صیامی رییس فدراسیون دو و میدانی، عباس حاجی زاده مدیرکل ورزش و جوانان فارس، محسن سالاری معاون توسعه امور ورزش و اعضای مجمع برگزار شد.

پیش از این سیروس زارع مهذبیه به مدت ۳۸ سال رئیس هیات دو و میدانی فارس بود که با حکم رییس فدراسیون مسئول کمیته امور استان‌های فدراسیون دو و میدانی شد.

تجهیز بیمارستان اشکنان به دستگاه‌های دندانپزشکی

عباس صحراگرد نماینده هیات امنای بیمارستان بعثت اشکنان با بیان اینکهبه همت خیران دستگاه‌های دندان پزشکی در بیمارستان بعثت اشکنان نصب و راه اندازی شد، گفت: دستگاه‌های یونیت دندانپزشکی، دستگاه Rvg، لایت کیور، اتو کلاو، کمپرسور و سه دستگاه دیگر از ست دندان پزشکی در این مرکز درمانی نصب شد.

او  افزود: این تجهیزات با اعتباری افزون بر ۳۶۰ میلیون تومان از محل کمک‌های نیکوکاران اشکنانی علی حاجی پور و اسماعیل تاجگردون خریداری شده است.

نماینده هیات امنای بیمارستان بعثت اشکنان گفت: ست دندان پزشکی بیمارستان بعثت اشکنان به دلیل فرسوده بودن در زمان استفاده دچار مشکل شده بود که به همت این نیک اندیشان دوباره خریداری و نصب شد.

پویش نذر کتاب در فارس

دومین دوره پویش مهر دانایی نذر کتاب در ماه مهر با هدف ترویج وقف فرهنگی، در فارس اجرا می‌شود.

پویش مهر دانایی نذر کتاب با هدف جمع‌آوری کتاب‌های سالم و نو و هم‌چنین کتاب‌ها و مجلات فرسوده و بازیافتی، از در منازل در شیراز و نواحی ۳۶ گانه استان فارس، تلاش دارد تا سنت حسنه نذر فرهنگی را از این طریق و با اهداء کتاب به کتاب‌خانه‌های مناطق محروم استان، وقف در گردش کتب عمومی و تخصصی دانشگاهی و تهیه کتاب و نوشت افزار برای دانش‌آموزان نیازمند در سطح استان فارس، احیاء کند.

دومین دوره پویش دومین دوره پویش مهر دانایی نذر کتاب به همت اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه (سلام الله علیها) شیراز و با همکاری معاونت فرهنگی هنری سپاه فجر استان فارس تا پایان مهر ۱۴۰۰ ادامه دارد.

 آغاز برداشت سیب درختی در شمال فارس

مهدی امینی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده گفت: برداشت سیب از ۶۰۰ هکتار باغ‌های خسروشیرین از نیمه شهریور ماه آغاز شده است و تا آبان ماه ادامه دارد.

او افزود: پیش بینی می‌شود بیش از ۹ هزار تن سیب از باغ‌های خسروشیرین برداشت و به استان‌های همجوار و کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده گفت: کیفیت بالا، آب دار بودن و طول دوره انبارداری سیی شده سیب تولیدی این منطقه از بازارپسندی خوبی برخوردار باشد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رویدادهای اخبار کوتاه استان فارس بیمارستان بعثت اشکنان برداشت ذرت علوفه ای مدیر جهاد کشاورزی کشاورزی شهرستان هیات دو و میدانی بازرسی و نظارت آغاز شده شهرستان خفر استان فارس نوشت افزار سازمان صمت نذر کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۴۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قضاوت ۲ داور ایرانی در جام جهانی قطر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جام جهانی ژیمناستیک هنری از فردا در قطر آغاز خواهد شد. این رقابت‌ها به جهت اینکه یکی از مراحل کسب سهمیه المپیک محسوب می‌شود از حساسیت و سطح فنی بسیار بالایی برخوردار است.

امید شیخ احمدی و حمیدرضا هاشمی دو داور بین‌المللی کشورمان که پیش از این در جام‌های جهانی آلمان و مصر حضور داشتند در جام جهانی قطر هم قضاوت خواهند کرد.

داوری ژیمناستیک کشورمان در شرایطی در رویدادهای معتبر جهانی دارای نماینده است که برای اولین بار در ادوار المپیک، یک داور از ژیمناستیک ایران در المپیک پاریس حضور خواهد داشت. چندی پیش حمیدرضا هاشمی از سوی فدراسیون جهانی ژیمناستیک برای قضاوت در این رویداد معتبر انتخاب شد.

۲۵۸ ۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896077

دیگر خبرها

  • مروری بر اخبار ورزشی ۳۱ فروردین استان قزوین
  • مروری بر گل ها و مهارت های برتر رونالدو نازاریو در اینتر / فیلم
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • مروری بر چند خبر ورزشی استان قزوین 
  • اخبار کوتاه استان مرکزی
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی چهارشنبه ۲۹ فروردین
  • روزنامه‌های اقتصادی چهارشنبه ۲۹ فروردین
  • قضاوت ۲ داور ایرانی در جام جهانی قطر