Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی گفت: با پیگیری‌های انجام شده و تامین اعتبار، به زودی احداث پایانه مسافربری در مرز دوغارون انجام خواهد شد.

محمدصادق معتمدیان در سفر خود به تایباد اظهار کرد: درحال حاضر ۶۰ درصد کل مبادلات جمهوری اسلامی ایران از مرز دوغارون انجام می‌شود که از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با توجه به اهمیت مرز دوغارون افزود: این معبر رسمی نه تنها در مبادلات تجاری بلکه در انتقال فرهنگ ایرانی به مردم افغانستان نقش بسزایی دارد، احداث پایانه مسافربری در این گذرگاه زمینی به این امر مهم کمک خواهد کرد.

معتمدیان بیان کرد: در سفر یک روزه به تایباد مشکلاتی بررسی شده که رفع اجرای برخی از آنها بیش از سه دهه طول کشیده و همچنان بلاتکلیف است، امروز برخی از این مصوبات در دستور کار قرار گرفت و مدیران ارشد استانی موظف به اجرای آنها شدند.

وی مطرح کرد: برای تکمیل طرح‌های مدیریت شهری و تامین آب شرب برخی از مناطق شهرستان تایباد اعتبارات ویژه‌ای اختصاص یافت همچنین پروژه‌های ورزشی و فرهنگی که به دلایل مختلف بلاتکلیف بود در این سفر تعیین تکلیف شدند.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های اقتصادی در مرز دوغارون، گفت: بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و زیرساختی در مرز دوغارون، موجب افزایش ۲۵ درصدی ظرفیت تجارت و بازرگانی بین ۲ کشور ایران و افغانستان خواهد شد.

تایباد در انتظار تایید لایحه منطقه آزاد تجاری است

در ادامه جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده مردم تایباد، تربت‌جام، باخرز و صالح آباد در مجلس گفت: تصویب لایحه منطقه آزاد برای این شهرستان کمک بسیاری به توسعه اقتصادی منطقه خواهد کرد، هرچند این مورد شوک بسیاری به قیمت مسکن در تایباد وارد کرده و باید پیگیری شود تا وضعیت مسکن در این شهرستان ساماندهی شود.

رحیمی‌ اظهار کرد: ساماندهی مرز دوغارون با همکاری نیروهای مرزبانی، گمرک و مجموعه‌های اقتصادی فعال در مرز دوغارون در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به احداث یک بیمارستان جدید با توجه به نیاز شهرستان توضیح داد: متاسفانه طرح و برنامه احداث یک بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی در تایباد پیگیری شده، اما منابع طبیعی حاضر نیست زمینی را که جانمایی شده و تعدادی تاغزار در آن است را به دانشگاه علوم پزشکی واگذار کند.

رحیمی‌جهان‌آبادی بیان کرد: مرز دوغارون فرصت مناسبی برای رشد و توسعه اقتصادی کشور است. اگر موانع موجود رفع شود، تبادلات تجاری از طریق این معبر رسمی می‌تواند زمینه اشتغال و توسعه اقتصاد را در منطقه و فراتر از آن در کشور فراهم ‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار خراسان رضوی تایباد استانی شهرستانها مرز دوغارون توسعه اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۴۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی پایانه‌های مسافربری اصفهان از بیش از ۷۷ هزار مسافر در تعطیلات عید فطر

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان گفت: تعداد مسافران ورودی و خروجی پایانه‌های شهرداری اصفهان طی سه روز تعطیلی عید فطر ۷۷ هزار و ۶۸۹ نفر ثبت شده است.

ابوالفضل توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: همزمان با آغاز پیک سوم سفرهای نوروزی که متقارن با ایام تعطیلات عید فطر بود، بیش از ۲۰۱ هزار و ۴۱۱ مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری شهر اصفهان جابه‌جا شدند که ۹۵ هزار و ۴۰۶ تعداد مسافر ورودی و ۱۰۶ هزار و ۵ تعداد مسافر خروجی بوده است.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی جابه‌جایی مسافران از طریق ۸ هزار و ۳۱۱ سرویس اتوبوس و مینی‌بوس، سواری‌های برون‌شهری ثبت شده است، افزود: بیشترین تقاضای سفرها در این مدت مربوط به شهرهای تهران، کاشان، مشهد مقدس، شیراز و شهرهای جنوب کشور گزارش شده است.

مدیر عامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان تصریح کرد: از بیست‌وچهارم اسفند سال گذشته تا پایان بیست‌وچهارم فروردین سال جاری، ۲۶۱ هزار و ۱۲۸ مسافر در سه پیک مسافرت از طریق پایانه‌های این کلان‌شهر وارد و حدود ۲۹۰ هزار و ۱۳۷ مسافر از همین طریق از شهر خارج شدند.

توکلی ادامه داد: سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان از آغاز سفرهای پیک نخست ایام نوروز با حداکثر امکانات و تجهیزات خود تلاش کرده است تا بتواند فضایی آرام همراه با خدمات ویژه به مسافران و گردشگران در مبادی ورودی اصلی شهر ارائه دهد.

وی با بیان اینکه ستاد خدمات سفر استان اصفهان از زمان ستاد نوروزی در بیست‌وچهارم اسفند ۱۴۰۲ آغاز و تا بیست‌وچهارم فروردین سال جاری ادامه داشت، گفت: پیک سوم از پانزدهم تا بیست‌وچهارم فروردین ۱۴۰۳ بود که طی سه روز گذشته و در تعطیلات عید سعید فطر خدمات‌رسانی به‌مسافران در تمام زمینه‌ها ارائه شد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه این سازمان آمادگی دارد با توجه به نزدیک شدن به «هفته اصفهان» تمام خدمات خود را در اختیار مسافران و گردشگران قرار دهد، افزود: در این راستا علاوه‌بر خدمات سفر، برنامه‌های فرهنگی، استقبال از مسافران، معرفی جاذبه‌های تاریخی، گردشگری شهر اصفهان، راهنمایی مکان‌های رفاهی تفریحی شهرداری از جمله فعالیت‌های مجتمع سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان، صفه، شهر رویاها، مجموعه تفریحی ناژوان، مجموعه فرهنگی تخت‌فولاد اصفهان انجام می‌شود.

کد خبر 743985

دیگر خبرها

  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون خراسان رضوی فراهم شده است
  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون فراهم شده است
  • فرصت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در منطقه آزاد دوغارون ایجاد می‌شود
  • توسعه مسائل علمی و اقتصادی در گرو توجه ویژه به مقوله ورزش است
  • رشد ۲۸ درصدی جابجایی مسافر در خوزستان
  • جابجایی سه میلیون و ۱۶۴ هزار و ۸۶۶ مسافر با ناوگان حمل و نقل مسافری سیستان و بلوچستان
  • تحقق بودجه ۲۰ میلیارد تومانی سازمان پایانه‌های شهرداری قم
  • رشد ۲۸ درصدی جابجایی مسافر از پایانه‌های مسافربری خوزستان
  • پهلوگیری نخستین کشتی حامل مالچ چوب در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌ خمینی(ره)
  • میزبانی پایانه‌های مسافربری اصفهان از بیش از ۷۷ هزار مسافر در تعطیلات عید فطر