Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، فرید رحمتی در جریان دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با نماینده شهرستان‌های سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، ضمن اشاره به توانمندی‌های هنرمندان رشته‌های مختلف هنری این دو شهرستان، گفت: خوشبختانه طی دو سال اخیر تحول عظیمی در حوزه پوشش‌های حمایتی از اصحاب فرهنگ و هنر در قالب اعطای تسهیلات تحفه و کارا، بیمه، هنر کارت، مستمری و دریافت مدرک معادل هنری صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در همین راستا علاوه بر اعطای ۲۵ میلیون تسهیلات تحفه و کارا، در حوزه هنر کارت رقمی بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای اعضای صندوق اعتباری هنر در استان لرستان جذب شد که از این تعداد ۳۵۰ عدد هنر کارت سه میلیون تومانی در شهرستان‌های دلفان و سلسله توزیع شد.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تاکید کرد: ایجاد ساختاری موازی و همتراز با شورای فرهنگ عمومی به عنوان شورای عالی هنر در استان‌ها به ریاست استانداران، فرصتی را ایجاد می‌کند تا مباحث مرتبط با حوزه هنر به شکلی تخصصی‌تر مورد کنکاش قرار گیرد و این انتظار را داریم که مجمع نمایندگان لرستان پیشنهاد دهنده این موضوع به مجلس و دولت باشد.

رحمتی بیان داشت: تشکیل نظام صنفی مختص به هنرمندان، ایجاد معاونت پژوهش در ساختار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و توجه به میراث ناملموس معنوی، آئین‌ها و رسوم غیر مکتوب از دیگر پیشنهاداتی است که می‌تواند در صورت محقق شدن، زمینه ساز تعالی فعالیت‌های هنری باشد.

کد خبر 5312606

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تسهیلات هفته دفاع مقدس ویروس کرونا اربعین 1400 اربعین حسینی واکسن کرونا بوشهر ایلام دفاع مقدس دفاع مقدس جنگ تحمیلی آمار کرونا خطبه های نماز جمعه عکس استانها گرگان مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۵۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنر متعهد زمینه‌ساز رشد و تعالی انسان است

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد زیویار امروز یکشنبه در آئین معرفی چهره شاخص هنر انقلاب لرستان با اشاره به اینکه هُنَر مجموعه‌ای از آثار یا فرآیندهای ساخت انسان است که برای اثرگذاری بر احساسات و هوش انسانی یا به منظور انتقال یک مفهوم، آفریده می‌شود و با خلاقیت انسان همراه است، اظهار داشت: هنر، توانایی و مهارت آفریدن زیبایی است که به شکلی نمادین ظهور می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بدون شک طی مسیر در گام دوم انقلاب اسلامی بدون توجه به مقوله فرهنگ و هنر اگر نگوییم غیرممکن است؛ بسیار دشوار و با همراه تهدیدها و تحدیدهای متعددی است، بیان کرد: رویدادهای فرهنگی و هنری اگر به صورت عالمانه و هدفمند طرح‌ریزی و اجرا شوند می‌توانند مسیر گام دوم انقلاب اسلامی را هموارتر و حرکت در این مسیر را پرشتاب‌تر کنند.

استاندار لرستان، گفت: انقلاب اسلامی در گام دوم بسیاری از شاخصه را تحت تأثیر قرار داد و یکی از این شاخصه‌ها هنر است.‌

زیویار هنر متعهد را برخاسته از متن جامعه و مردم دانست و افزود: از آنجایی که هنر متعهد هنری است که زمینه‌ساز رشد و تعالی انسان باشد و هنرمند متعهد موظف است هنری ارزشی تولید کند و هنر اگر همراه با تعهد نباشد هنر نیست‌.

وی با اشاره به فعالیت‌های شهید مرتضی آوینی در عرصه هنر انقلاب، گفت: شهادت شهید آوینی به عنوان یک مبنا در مورد یک موضوع اساسی تحت عنوان هنر قرار داده شده است.

استاندار لرستان، گفت: قبل از انقلاب نیز کارهای بزرگی انجام شد اما در دوران انقلاب اسلامی تصویری جدیدی از هنر شکل گرفت که با قبل از خود متفاوت است.

زیویار، هنر انقلاب اسلامی را یک رویکرد دانست و افزود: انقلاب اسلامی نه فقط در جنبه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه را متحول کرد، بلکه در هنر نیز دچار تحولات محتوایی و مضامین شد، همان هنری که شهید آوینی در طریق آن، جان خود را نثار تحقق ماهیت، هدف و فلسفه وجودی انقلاب به ویژه در راه جهاد و شهادت کرد.

کد خبر 6077716

دیگر خبرها

  • فرهنگ و هنر استان قم از نظر زیرساخت دچار ضعف است
  • تبلور اندیشه‌های اسلامی در هنر انقلابی است
  • هنر انقلاب اسلامی یک رویکرد است
  • هنرمند انقلاب به ارزش‌های انقلاب ایمان دارد
  • هنر متعهد زمینه‌ساز رشد و تعالی انسان است
  • فرهنگ و هنر در استان بوشهر حمایت می‌شوند/ رفع مشکلات هنرمندان
  • پیوست فرهنگی شعار سال در روزهای آینده ابلاغ می‌شود
  • پرداخت ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان بوشهری+عکس
  • اطلاع‌رسانی یکی از راه‌های جلب مشارکت مردم است
  • استفاده از ظرفیت ستاد تسهیل لرستان برای تحقق شعار سال