Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-03-28@21:54:52 GMT

گلدمن ساکس: نفت چطوری 90 دلاری می شود؟

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۰۵۳۵۰

گلدمن ساکس: نفت چطوری 90 دلاری می شود؟

مدیر تحقیقات کالای گروه گلدمن ساکس گفت اگر زمستان نیمکره شمالی سردتر از حد معمول باشد، قیمت نفت ممکن است به ۹۰ دلار در هر بشکه صعود کند.

به گزارش اویل پرایس، این افزایش قیمت ۱۰ دلار بالاتر از پیش بینی اخیر گلدمن ساکس خواهد بود و با استمرار قیمت بالای گاز طبیعی به مدت طولانی همراه خواهد شد.

جف کوری در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ گفت: محدود شدن عرضه گاز در اروپا تقاضا برای نفت را به عنوان یک سوخت جایگزین در شرایطی که تولید جهانی نفت محدود شده است، افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اختلالات تولید در خلیج مکزیکوی آمریکا پس از طوفان آیدا یکی از عوامل تاثیرگذار در محدودیت عرضه بوده است. در این بین صعود قیمت گاز به خصوص خارج از آمریکا هیچ نشانی از توقف ندارد زیرا عرضه محدود با تقاضای فزاینده همزمان شده است. زنجیره عرضه به شدت تهی شده به طوری که سیستم نمی تواند هیچ نوع اختلالی را مدیریت کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، شرکت بازرگانی کالای ویتول سه شنبه هفته جاری اعلام کرد هوا تنها عاملی است که می تواند وحشتی که در حال حاضر در بازار وجود دارد را متوقف کند و تنها امید برای کاهش قیمتها، هوای زمستانی ملایمتر است.

مصرف کنندگان برق و نیروگاهها در حال حاضر هم از افزایش قیمتها تحت فشار قرار گرفته اند اما شاید این وضعیت به نفع اوپک و صنعت نفت باشد. با این حال خبرگزاری INA عراق به نقل از احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق گزارش کرد اوپک و متحدانش تلاش می کنند قیمتها را نزدیک ۷۰ دلار در هر بشکه نگه دارند. وی خاطرنشان کرد وزارتخانه اش امیدوار است قیمت نفت بالای ۶۵ دلار در هر بشکه حفظ شود.

بهای معاملات نفت برنت روز چهارشنبه در بازار لندن یک دلار و ۸۳ سنت معادل ۲.۵ درصد افزایش یافت و در ۷۶ دلار و ۱۹ سنت در هر بشکه بسته شد. این شاخص بازار جهانی از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون ۴۶ درصد رشد قیمت داشته است. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و ۷۴ سنت معادل ۲.۵ درصد افزایش، در ۷۲ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه بسته شد.

برچسب هاافزایش قیمت نفت بازار نفت بانک گلدمن ساکس (Goldman Sachs)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: افزایش قیمت نفت بازار نفت بانک گلدمن ساکس Goldman Sachs آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو گلدمن ساکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۵۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، به باور کارشناسان، بازار مسکن با فاصله‌ از افزایش نرخ دلار اثر می‌پذیرد و اثر رشد نرخ دلار را پس از گذشت مدتی در این بازار می‌توان مشاهده کرد.

ایلنا  نوشت: بازار مسکن از بازارهای سنتی محبوب است که مردم همواره آن را به عنوان کالای سرمایه‌ای مطمئن می‌شناسند. مسکن از جمله کالاهایی است که حتی اگر تقاضایی در قبال عرضه وجود نداشته باشد، امکان افزایش قیمت آن و ایجاد رکود تورمی در این بازار وجود دارد. حالتی که برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند با ادامه افزایش نرخ دلار، امکان تکرار آن در بازار مسکن وجود دارد.

از یک دهه گذشته فاصله قیمت مسکن و درآمد مردم هر روز بیشتر شد به‌طوریکه امروز به یک شکاف تبدیل شده و همین امر عامل رکود بازار مسکن شده، چراکه قدرت خرید مردم به خرید خانه‌ای با قیمت میانگین ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان (در شهر تهران) نمی‌رسد.

اما در حالی که مشتری برای خانه‌های عرضه شده بازار وجود ندارد و در شرایط طبیعی در مقابل افزایش عرضه و کاهش تقاضا قیمت کالا باید کاهش پیدا کند اما مسکن با تاثیرپذیری از سایر عوامل به ویژه نرخ دلار گران‌تر می‌شود.

در شرایطی که قیمت مسکن در ۸ ماه اول سال گذشته کنترل شد و بازار از نوسانات قیمتی در امان بود اما با رشد قیمت ارز، بازار مسکن هم خیز صعودی را برداشت. کارشناسان مسکن می‌گویند بازار مسکن با فاصله‌ای از افزایش نرخ دلار اثر می‌پذیرد و اثر رشد نرخ دلار را پس از گذشت مدتی در این بازار می‌توان دید.

همزمان با شروع سال جدید اعلام نرخ تورم خود عامل اثرگذار در قیمت‌گذاری در بازار مسکن است و می‌دانیم که در کشورمان همواره بین عرضه و تقاضای واقعی فاصله‌ای وجود دارد اما عامل مهمی که اجازه رشد افسارگسیخته قیمت‌ها را در بازار مسکن نمی‌دهد، درآمد خانوار و قدرت ضعیف خرید در جامعه است بطوریکه طبق گفته دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران میزان قرارداد خرید اولی‌ها در بازار به حداقل ممکن رسیده‌است.

باید دید در ابتدای سال جدید کفه ترازوی کدام عامل سنگین‌تر است و کدام عامل بیشترین اثرگذاری را در تعیین قیمت‌ها در بازار مسکن خواهد داشت.

از آنجایی که مرجع قیمت‌گذاری‌ها بازار مسکن، پایتخت است و تغییرات قیمتی از بازار مسکن تهران به سایر شهرها سرایت می‌کند در جدول زیر قیمت خانه در محله‌های مختلف تهران بررسی می‌شود.

 

محدوده متراژ-امکانات قیمت(تومان)
جنت‌آباد شمالی ۹۰ متر، نوساز، آسانسور، پارکینگ، انباری ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون
پیروزی ۵۳ متر، ۲۰ساله، پارکینگ، انباری ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون
تهرانسر ۱۱۰متر، ۱۰ساله، آسانسور، پارکینگ، انباری ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون
یوسف‌آباد ۱۳۰متر، ۴ساله، آسانسور، پارکینگ، انباری ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون
بهارستان ۹۵ متر، ۱۰ ساله، آسانسور، پارکینگ، انباری ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون
پاسداران ۷۹متر، ۱۷ساله، آسانسور، پارکینگ، انباری ۹میلیارد و ۴۰۰ میلیون
جمهوری ۷۶متر، ۲۰ساله، پارکینگ و انباری ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون
ولنجک ۱۲۰متر، ۷ ساله، آسانسور، پارکینگ، انباری ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون
خزانه ۸۰متر، نوساز، آسانسور و پارکینگ ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون
هفت تیر ۹۰ متر، ۴ ساله، آسانسور، پارکینگ، انباری ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون
الهیه ۹۵متر، ۲ساله، آسانسور، پارکینگ، انباری ۱۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون

 

 

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • تاثیر قیمت جدید دلار بر بازار مصالح ساختمانی 1403
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • پیش‌بینی مهم نرخ ارز در ۱۴۰۳؛ تغییر قیمت دلار تا پایان سال
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)
  • یک پیش‌بینی مهم درباره نرخ ارز در سال ۱۴۰۳/ سمیعی: قیمت دلار تا پایان سال چه تغییری می‌کند؟
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن
  • افزایش قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳
  • قیمت نفت کماکان صعودی ماند