Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای امنیت روسیه و مشاور رئیس جمهوری آمریکا در مسائل امنیت ملی در جریان گفت‌وگویی تلفنی درباره روابط دوجانبه و ادامه مذاکرات دو کشور پیرامون مسائل مربوط به ثبات راهبردی و امنیت اطلاعاتی رایزنی کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "نیکولای پاتروشییف" دبیر شورای امنیت روسیه و "جیک سالیوان" مشاور رئیس جمهوری آمریکا در مسائل امنیت ملی روز جمعه در جریان مذاکراتی تلفنی درباره ادامه رایزنی‌های دوجانبه پیرامون مسائل مربوط به ثبات راهبردی گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اطلاعات دفتر مطبوعاتی شورای امنیت روسیه، در جریان این مذاکرات، بطور کلی مسائل مربوط به روابط فدراسیون روسیه و ایالات متحده مورد بررسی طرفین قرار گرفته و بر اهمیت ادامه گفت‌وگوها بین دو کشور در زمینه مشکلات مربوط به ثبات راهبردی و امنیت اطلاعاتی تأکید شد.

پیش از این "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده بود که دور جدید رایزنی‌های مسکو و واشنگتن درباره ثبات راهبردی در اواخر ماه سپتامبر (مهر ماه) برگزار خواهد شد. به گفته وی، مقامات آمریکایی به خوبی درک می‌کنند که بروز یک جنگ هسته‌ای بین دو کشور غیرقابل قبول است.

"سرگئی ریابکوف" معاون وزیر خارجه روسیه نیز یادآور شده که طرف روسی امیدوار است مذاکرات با مقامات آمریکایی درباره مسائل مربوط به ثبات راهبردی نتیجه بخش بوده و به دو کشور کمک کند تا اهداف اصلی خود در این راستا را مشخص کنند.  به گفته وی، در رابطه با ثبات راهبردی، نه تنها وزارت خارجه، بلکه دیگر ارگان‌ها و سازمان‌های فعال روسی در این عرصه در حال انجام رایزنی‌هایی با طرف آمریکایی هستند و در حال حاضر مباحثات در ترکیب گروه‌های کاری ادامه داشته و این موضوع در دستور کار اصلی روابط روسیه و آمریکا قرار دارد.

ارزیابی ریابکوف از نخستین دور مذاکرات روسیه و آمریکا در ژنورایزنی ریابکوف با سفیر آمریکا در روسیه درباره روابط دوجانبهروسیه: مذاکرات ثبات راهبردی مانع از تضعیف کنترل تسلیحات خواهد شد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار روسیه مربوط به ثبات راهبردی مسائل مربوط دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۵۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنیانگذار تلگرام به پلتفرم‌های آمریکایی اعتماد ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، او در این مصاحبه به کارلسون گفت: شاید به نظر خنده دار بیاید امابه طور پیش فرض تصور می کنم دستگاه هایی که استفاده می کنم، در معرض خطر قرار دارند. زیرا کاربران از آیفون یا از موبایل اندروید استفاده می کنند و پس از آنچه در آمریکا تجربه کردم، از لحاظ امنیتی، اعتماد بسیار اندکی به پلتفرم هایی دارم که در آمریکا توسعه یافته اند.

او در بخشی از این مصاحبه گفت روسیه را ترک کرده چونه نمی توانست از هیچ دولتی دستور بگیرد. او درباره خروج از روسیه و سعی در اقامت از شهرهای مختلف از جمله برلین، لندن، سنگاپور سانفرانسیسکو گفت: ترجیح می دهم آزاد باشم تا از هرکسی دستور بگیرم.

به گفته او در این اماکن بروکراسی برای استخدام نیروهای مستعد جهانی بسیار طاقت فرسا بوده است. همچنین وی اشاره کرد در سانفرانسیسکو مورد حمله مردانی قرار گرفته که سعی داشتند موبایل او را سرقت کنند.

او در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد آژانس های امنیتی آمریکا از جمله اف بی آی توجه خاصی به او دارند. این سازمان ها سعی کرده اند یکی از مهندسان او را به استخدام خود دربیاورند تا به پلتفرم تلگرام نفوذ کنند.

دوروف درباره آزادی بیان نیز معتقد است بزرگترین موانع این حوزه دولت ها نیستند بلکه رقبای بزرگی مانند اپل و گوگل به شمار می آیند. بنیانگذار تلگرام در این باره افزود: این ۲ پلتفرم می توانند هرچیزی که فرد می خواند و روی موبایلش به آنها دسترسی دارد را سانسور کنند.

کد خبر 6080846

دیگر خبرها

  • روایت ابوظبی از رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
  • واکنش واعظی به ادعای مقام دولت رئیسی علیه روحانی
  • هشدار درباره تهدید حمله به مراکز هسته‌ای در خاورمیانه
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند
  • هشدار فرمانده بلندپایه ارتش به اسرائیل : خطا کنید با سوخو ۲۴ جواب می‌گیرید
  • بنیانگذار تلگرام به پلتفرم‌های آمریکایی اعتماد ندارد
  • در گفتگوی تلفنی رئیسی و پوتین بعد از حمله سپاه چه گذشت؟
  • تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها/ هفت پیامد تقابل نظامی اسرائیل-ایران و پنج پیشنهاد برای ثبات و امنیت خاورمیانه
  • تقابل نظامی اسرائیل و ایران: پیامدها و راه حل ها/ هفت پیامد تقابل نظامی اسرائیل-ایران و پنج پیشنهاد برای ثبات و امنیت خاورمیانه
  • اولین گفت‌وگوی وزیران دفاع آمریکا و چین