Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر امروز در آیین نواختن زنگ گلبانگ مهر در دبیرستان دخترانه ام ابیهای بوشهر گفت: هرچند با شیوع ویروس کرونا با تلاش آموزش و پرورش روند آموزش دانش آموزان تعطیل نشد، اما به هیچ وجه آموزش‌های مجازی توان پُر کردن خلاء‌های آموزشی، اجتماعی و عاطفی ناشی از فضای حضوری را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: شخصیت بچه‌ها با حضور در مدرسه شکل می‌گیرد و این تعطیلی و نشستن در خانه ضربه بزرگی را به دانش آموزان وارد کرد که انتظار است با بهبود شرایط و همراهی خانواده‌ها امکان آموزش حضوری در سال تحصیلی کنونی فراهم شود.

استاندار بوشهر با اشاره به وضعیت واکسیناسیون در این استان، ادامه داد: ۶۴.۴ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال یک نوبت و ۳۴ درصد نیز هر ۲ نوبت واکسن خود را دریافت کرده و بوشهر از این نظر جزو استان‌های پیشرو است.

گراوند عنوان کرد: هرچند این استان به سمت زرد با خطر متوسط کرونایی در حال حرکت است، اما به هیچ عنوان عادی انگاری نباید صورت گیرد، زیرا هرگونه سهل انگاری در این زمینه استان بوشهر و کشور را به سمت موج ششم که هزینه‌های زیادی را به دنبال دارد، هدایت می‌کند.

او از مردم خواست به تبلیغات سوء برخی از افراد در زمینه واکسن توجه نکنند و گفت: واکسن ممکن است جلوی ابتلا را نگیرد، اما بررسی‌های آماری نشان می‌دهد نقشی مهم در کنترل مرگ و میر دارد.

استاندار بوشهر همچنین از خانواده‌ها خواست آموزش و پرورش را در زمینه آموزش حضوری همراهی کنند، زیرا ادامه روند تعطیلی مدرسه‌ها به زیان دانش آموزان است.

بیشتر بخوانید

سال تحصیلی جدید برای ۲۴۴ هزار دانش آموز بوشهری آغاز شد کلاس اولی‌های بوشهر سال تحصیلی را شروع کردند/ سلامت دانش آموزان اولویت اصلی آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر هم گفت: امروز ۲۴۴ هزار دانش‌آموز  و ۱۵ هزار فرهنگی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

علیمراد کرمی افزود: رویکرد غالب آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید آموزش حضوری است، اما به صورت تدریجی، آرام و اقتضایی، و با اختیار و مسئولیت دادن به مدیر و شورای مدرسه است.

او ادامه داد: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته آموزش‌ها از طریق سه بستر آموزش تلویزیونی از طریق شبکه‌های (آموزش، قرآن، شبکه چهار و امید)، آموزش در فضای مجازی در بستر شبکه شاد و آموزش حضوری که هر مدرسه‌ای بر اساس جمعیت دستورالعمل مشخصی را در اختیار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، ۳۰ درصد آموزش‌ها در این استان به صورت حضوری و ۷۰ درصد از طریق شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) در بستر فضای مجازی و تلویوزیون در این استان انجام می‌گیرد.

کرمی درباره کمبود معلم نیز گفت: تلاش شده این کمبود با نیرو‌های رسمی و برخی از نیرو‌های بازنشسته جبران شود و در صورت همکاری وزارت آموزش و پرورش برای صدور مجوز به منظور جذب نیرو‌های حق التدریس تلاش می‌شود زحمت معلمان رسمی و نیرو‌های بازنشسته کمتر شود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانش آموزان مدارس سال تحصیلی بازگشایی مدارس آموزش و پرورش آموزش و پرورش دانش آموزان آموزش حضوری سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۵۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند

میلاد حبیبی نیا در نشست شورای معاونین و روسای آموزش و پرورش استان در شهرستان عسلویه عنوان کرد: مسئول اصلی سوادآموزی در شهرستان‌ها و مناطق شخص مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق هستند.

وی تاکید کرد: لذا می‌بایست با بکارگیری تمام ظرفیت‌های موجود در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های سوادآموزی اقدامات لازم را به منصه ظهور بگذارند. 

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ضمن ارائه گزارشی از وضعیت جذب و پوشش افراد کم سواد و محروم از سواد در سال ۱۴۰۲، بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلفی تحصیلی سوادآموزی جذب شده اند.

حبیبی نیا به بررسی وضعیت عملکردی شهرستان‌ها و مناطق در خصوص تحقق حجم ابلاغی از سوی سازمان نهضت سوادآموزی پرداخت و اظهار کرد: در سال گذشته؛ شهرستان‌ها و مناطق دیر، سعدآباد، دشتستان، بوشهر و گناوه بیشترین درصد عملکرد را در خصوص تحقق حجم ابلاغی در زمینه جذب و پوشش افراد کم سواد و محروم از سواد در طرح‌های آموزشی حوزه سوادآموزی داشته اند.

عضو شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن اشاره به ضرورت همگامی تمامی ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق در جهت تحقق اهداف و برنامه‌های سوادآموزی، خاطر نشان کرد: ترسیم چشم‌انداز این اداره کل برای رسیدن به استان عاری از بی سواد و محروم از سواد در افق ۱۴۰۴ منوط به همراستایی و تلاش مضاعف همه ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • آموزش حضوری ارز دیجیتال در تهران
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • آموزش و پرورش دلگان با خاطیان قیچی کردن لباس دانش‌آموزان برخورد می‌کند
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان
  • مراسم اختتامیه طرح سفیران سلامت در مهاباد
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد