Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز (جمعه) از قول معاون وزیر خارجه این کشور گزارش کرد، درخواست کره جنوبی برای اعلام پایان جنگ دو کره از آنجا که هیچ تضمینی برای توقف رویکرد خصمانه آمریکا در قبال پیونگ یانگ وجود ندارد، نا به هنگام و بی موقع است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی روز سه شنبه بار دیگر درخواست برای پایان رسمی جنگ کره را در سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح و پیشنهاد کرد که دو کره به همراه آمریکا یا سازمان ملل و چین چنین اعلامیه‌ای را ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پاسخ به این پیشنهاد "ری تائه سونگ"، معاون وزیر خارجه کره شمالی گفت: مادامی که شرایط سیاسی حول و حوش کره شمالی تغییر نکند و سیاست خصمانه آمریکا متوقف نشود هیچ چیز درباره جنگ دو کره نیز تغییری نمی‌کند. توقف سیاست دوگانه آمریکا و سیاست خصمانه این کشور در قبال پیونگ یانگ، مساله اصلی بی ثباتی اوضاع در شبه جزیره کره است.

همچنین مون جائه این امروز جمعه تاکید کرد که پیونگ یانگ می‌فهمد که به نفعش است با آمریکا وارد گفتگو شود، اما مطمئن نیست که چنین اتفاقی در دوران ریاست جمهوری وی بیفتد که ۲۰۲۲ تمام می‌شود.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که کره شمالی همچنان در حال بررسی گزینه‌ها ضمن باز گذاشتن در‌های مذاکره است.

در همین حال، کیم یو جونگ خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نیز امروز اعلام کرد که کشورش تمایل دارد تا درصورتی گفتگو‌ها با کره جنوبی را از سر بگیرد که این کشور با سیاست‌های خصمانه و استاندارد دوگانه‌اش، کره شمالی را تحریک نکند.

اظهارات وی در واکنش به صحبت‌های رئیس جمهوری کره جنوبی در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شده است.

خواهر کیم جونگ اون ادامه داد: ما تنها در صورتی مایل به برقراری ارتباطات نزدیک، مشارکت سازنده و بحث در مورد بازسازی و توسعه روابط با کره جنوبی هستیم که سئول از سیاست‌های خصمانه و دوگانه گذشته خود در قبال پیونگ یانگ فاصله بگیرد.

وی افزود: ما باید در قبال یکدیگر احترام دو طرفه داشته باشیم و از دیدگاه‌های پیش داورانه، سیاست‌های خصمانه و استاندارد‌های دوگانه در قبال یکدیگر کناره بگیریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خواهر کیم جونگ اون کیم یو جونگ کره شمالی پیونگ یانگ کره شمالی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۵۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس زلنسکی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای درخواست کمک فوری

دفتر رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور امروز پنجشنبه با مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تماس گرفت و از او درخواست کمک فوری نظامی کرد.

طبق گزارش روسیا الیوم، دفتر ریاست جمهوری اوکراین در بیانیه ای توضیح داد که زلنسکی شرایط میدانی در جبهه‌های نبرد را برای جانسون تشریح کرده و از او درخواست کمک فوری کرده است.

طبق این گزارش زلنسکی در تماس تلفنی خود گفت: تصویب سریع کمک به اوکراین توسط کنگره بسیار مهم است. ما درک می‌کنیم که مجلس نمایندگان مواضع متفاوتی در مورد چگونگی انجام این کار دارد. 

پیش از این، زلنسکی در گفتگو با شبکه آمریکایی سی‌بی‌اس درباره نیاز فوری نیرو‌های اوکراینی به کمک نظامی آمریکا صحبت و تأکید کرده بود که اوکراین بدون این کمک‌ها «ممکن است شکست بخورد».

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز امروز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما مجدداً از کنگره به‌ویژه مجلس نمایندگان می‌خواهیم تا درخواست بودجه اضافی ارائه شده از سوی رئیس‌جمهور (جو بایدن) در راستای امنیت ملی را بررسی کند.

 کنگره هنوز هیچ قانونی را در مورد ارائه کمک‌های نظامی اضافی به شرکا و متحدان آمریکا از جمله اوکراین، رژیم اسرائیل و تایوان تصویب نکرده است، به گونه ای که اختلافات بین جمهوری خواهان و دموکرات‌ها در این زمینه ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تماس زلنسکی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای درخواست کمک فوری
  • پاکستان: موضع روشنی در قبال طرح انتقال گاز از ایران داریم
  • مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»
  • تحریم‌های جدید آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • پایان روزهای سیاه کره با پیروزی مقابل تایلند
  • ریزش سنگ در این جاده شمالی/ ترافیک به سمت تهران پرحجم شد
  • سواحل استان بوشهر متلاطم است
  • تحلیل جالب یک حقوقدان از موضع آمریکا در قبال غزه: دلیل این تناقض چیست؟