Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌‌ها- درد بیماری و درد سر پول نقد در مطب برخی پزشکان در این روزهای کرونایی یکی از مهم ترین مشکلات مردم است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، خدا کند هیچ کس بیمار نشود این دعایی است که از قدیم تاکنون مطرح بوده و هست چرا که وقتی بیماری سراغ آدم می‌آید نه تنها درد خود بیماری بلکه دردهایی دیگری هم بر بیمار افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مشکلات بیماران در مراجعه به مطب برخی پزشکان عدم وجود دستگاه کارت‌خوان است، در این روزهای کرونایی که کمتر پول نقد جابه‌جا می‌شود عدم وجود دستگاه کارت‌خوان یکی از مشکلات است و این در حالی است که دو سال از ابلاغ مصوبه الزام پزشکان به نصب کارت‌خوان در مطب‌ها گذشت اما بیمار و دردسر پول نقد در مطب برخی پزشکان همچنان دردی بر دردهای بیماران است.

در حالی که بر اساس تبصره 6 قانون بودجه سال 98 و ماده 169 قانون مالیات‌های مستقیم، تمام فعالان عرصه سلامت که مجوز فعالیت آن‌ها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و غیره صادر می‌شود، مکلف هستند در مورد نصب، راه‌اندازی و استفاده از پایانه فروشگاهی (کارت‌خوان) از ابتدای سال 98 اقدام کنند اما حال با گذشته دو سال از این ابلاغ هنوز برخی پزشکان از این کار سر باز می‌زنند و همچنان دریافت پول نقد را در اولویت دارند و مراجعان را ناچار به مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز می‌کنند. 

کارت‌خوان نداریم 

خبرنگار ما برای پیگیری بیشتر وارد یکی از مطبان پزشکان بیرجند می‌شود، سالن انتظار شلوغ است و عده‌ای از بیماران سرپا ایستاده‌اند و کمتر فاصله اجتماعی رعایت می‌شود، منشی پشت باجه‌ای که تا سقف نایلون کشیده شده نشسته و یک به یک بیماران را پذیرش می‌کند.

نام و نشانی از دستگاه کارت‌خوان نیست و بیماران برای پرداخت ویزیت از مطب خارج می‌‍‌شوند و از عابر بانک پول نقد تهیه می‌کنند و منشی تاکید می‌ کند که "فقط پول نقد می‌ گیریم".

 وقتی می‌پرسم کارت‌خوان ندارید؟ کمی سرش را بالا می‌گیرد. نگاه می‌کند و با قاطعیت می‌گوید: خیر.

بیماران و همراهان نیز از این که باید برای پرداخت ویزیت 67 هزار و 700 تومانی پزشک پول نقد تهیه کنند نالان هستند،  بیماری اصرار دارد کارت بکشد. در نزدیکی مطب عابر بانک نیست و بیماری با دردی که در پهلوهایش می پیچد نه می‌تواند بنشیند و نه می‌تواند بایستد اما منشی اصرار به دریافت پول نقد دارد و می‌گوید: می‌بینید که کارت‌خوان نداریم، از بیرون پول نقد تهیه کنید.

بیمار نالان از مطب خارج می‌شود و پس از یک ربع برمی‌گردد. ماسک را پایین می‌کشد و پول‌هایی را که از عابر بانک گرفته است، دوباره می‌شمارد تا هزینه ویزیت را بپردازد. 

داستان تکراری نبود کارتخوان در مطب پزشکان زنجانی / رئیس نظام پزشکی: مطلع هستیم ولی مدارا می‌کنیمچرا بیماران در مطب پزشکان معطل می‌شوند؟/ ضرورت "یکسان‌سازی تعرفه خدمات درمانی" در دولت سیزدهمنوبت‌دهی مطب پزشکان در استان قزوین ساماندهی می‌شود

 دریافت نقدی با وجود کارت خوان 

وارد ساختمان دیگری می‌شوم. روی برخی میزها دو یا سه دستگاه کارت‌خوان نصب شده است. برخی بیماران هزینه ویزیت را نقد می‌پردازند و برخی کارت می‌کشند. در یک مطب هر چند به کارت‌خوان مجهز است اما به دلیل خرابی، هزینه نقد دریافت می‌شود.

بیماران از عابر بانک نزدیک ساختمان پول نقد تهیه می‌کنند و هزینه ویزیت را می‌پردازند. در مطب دیگری که بیماران دور تا دور منشی را گرفته‌اند، جای سوزن انداختن نیست و نشانی از کارت‌خوان دیده نمی‌شود و بیماران باید پول نقد بپردازند.

بیماری گفت: در این شرایط کرونا برای جلوگیری از انتشار ویروس نباید پول نقد را دست به دست کنیم و ویزیت پزشک 63 هزار و 200 تومان است که اگر با کارت خوان باشد به راحتی قابل پرداخت است و چون باید نقد پرداخت شود گاهی به دردسر می‌افتیم و بیماران در بیشتر مواقع هزینه‌ای بالاتر از این حق ویزیت می‌پردازند.

 گاهی به جز ویزیت، هزینه‌های جانبی دیگری هم باید پرداخت کنیم 

وی افزود: گاهی به جز ویزیت، هزینه‌های جانبی دیگری هم باید پرداخت کنیم که این سبب تفاوت تعرفه‌های خدمات پزشکان می‌شود و بیمار هم سردرگم است  که چرا این میزان هزینه را باید بپردازد.

این بیمار ادامه داد:کارت‌خوان که باشد به راحتی اگر شکایتی داشته باشیم می‌توانیم پیگیری کنیم اما با پرداخت پول نقد نمی‌توانیم راه به جایی ببریم.

وی تصریح کرد: دفعاتی بوده است که به پزشک مراجعه کرده‌ام و با آن که کارت‌خوان نصب است اما منشی درخواست هزینه نقدی کرده و گاهی هم قطع بودن دستگاه کارت‌خوان بهانه‌ای برای دریافت پول نقد شده اما بنا به آخرین آمار منتشر شده در سال گذشته حدود 80 درصد صاحبان مشاغل و حرف مختلف پزشکی استان در نظام سامانه فروش و استفاده از پایانه‌های فروشگاهی ثبت نام کردند.

مسئول روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته در آمارگیری و دریافت  پوز بانکی از بانک‌ها برای پزشکان و دیگر شغل‌های مشمول مالیات، مشکلاتی به وجود آمد و از این رو امکان ارائه آمار دقیق هم اکنون فراهم نیست.

 زراعتکار افزود: افراد می‌توانند شکایات خود را در این موارد به سامانه 1526 اعلام کنند.

وی از بروز برخی مشکلات در زمینه ثبت نام و استفاده از کارت‌خوان افزود: چند مورد شکایت از نصب نشدن کارت‌خوان داشته‌ایم و به دلیل بسته بودن سامانه آمار نهایی در اختیار نیست.

انتهای پیام/254/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دستگاه کارت خوان مطب برخی پزشکان پول نقد تهیه عابر بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۵۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س) در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ،دکتر حجت الله روستا گفت: از مجموع یازده هزار و ۲۰۶ خدمت ارائه شده به بیماران در این مرکز درمانی، هفت هزار و ۳۱۶ خدمت مربوط به بیماران سرپایی و سه هزار و ۸۹۰ خدمت نیز مربوط به بیماران بستری بوده است.

او تعداد مراجعه کنندگان بخش اتفاقات بزرگسال در این بازه زمانی را هزار و ۵۳۲ بیمار و اتفاقات اطفال را ۶۳۱ بیمار عنوان کرد و افزود: همچنین ۱۲۶ بیمار به دلیل نیاز به خدمات درمانی تکمیلی، بستری شدند.

رئیس بیمارستان قلب الزهرا (س)، تعداد عمل جراحی قلب باز انجام شده در این بیمارستان را در این بازه زمانی، ۶ مورد و تعداد آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی انجام شده را ۱۱۲ مورد اعلام کرد.

به گفته دکتر روستا، بیمارستان قلب الزهرا (س)، یک بیمارستان عمومی، تخصصی و فوق تخصصی اســت که به صورت میانگین ماهانه حدود ۸۰ هزار خدمت به بیماران سرپایی و ۳۰ هزار خدمت به بیماران بستری ارائه می‌دهد.

او اظهار کرد: بیمارستان قلب الزهرا (س) هم اکنون دارای ۲۳۸ تخت، ۱۰ بخش بستری و ۱۳ واحد پاراکلینیک بوده و ۶۱ پزشک متخصص و فوق تخصص درمانی و هیات علمی، ۴۳ پزشک عمومی و دیگر اعضای کادر درمان و اداری، در این بیمارستان به ارائه خدمت می‌پردازند.

دیگر خبرها

  • روایت دبیرکل پزشکان بدون مرز از وضعیت در غزه
  • «مستندفرهنگ» راوی پدر بیماران جذامی
  • پزشکان مارماهی زنده را از شکم یک مرد خارج کردند!
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س) در شیراز
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س)
  • هشدار بازرس کل کردستان نسبت به اخذ زیرمیزی توسط بعضی از پزشکان
  • افزایش میزان پانسمان تخصصی بیماران پروانه‌ای
  • هشدار بازرسی به زیرمیزی گرفتن پزشکان در کردستان
  • اگر از سوسک وحشت دارید، این خبر را نخوانید
  • باورنکردنی؛ سوسک ۴ سانتی‌متری که در ریه یک هندی زندگی می‌کرد