Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دو کتاب «جنگل تاریکی‌ها» و «چشمه جادو» نوشته کاساندرا اُدونل به‌تازگی با ترجمه مهدی ضرغامیان توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شدند. این‌کتاب‌ها، عناوین اول و دوم مجموعه «جهنم سیاه» است که برای نوجوانان منتشر می‌شود.

کاساندرا اُدونل نویسنده کودک و نوجوان فرانسوی است که چندسری کتاب داستانی برای گروه سنی نوجوان نوشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما درباره مجموعه «جهنم سیاه» کتاب اول، سال ۲۰۱۴ و کتاب دوم سال ۲۰۱۵ منتشر شده‌اند. تصویرگری این‌کتاب‌ها توسط ژرمی فلوری انجام شده است.

این‌مجموعه درباره برادر و خواهری به‌نام گابریل و زوئه است. گابریل ۱۲ ساله و زوئه ۱۰ سال دارد و مقطع شروع داستان، جایی است که دوماه از رفتن و ناپدیدشدن پدرومادرشان می‌گذرد. آن‌ها در این‌مجموعه با مدرسه‌ای روبرو هستند که دست‌اندرکاران و مسئولانش، یک‌چهره ظاهری و یک‌چهره واقعی دارند. آقای لیکانتروپوس مدیر مدرسه، چهره‌ واقعی یک گرگینه را دارد. آقای پوپسکو معلم مدرسه است که چهره واقعی‌اش یک والیگاو است. خانم کرانشوو معلم و خانم اِلفی ناظم هم به‌ترتیب چهره‌های واقعی ترول و اِلف دارند. آقای پلکسوس نگهبان و خانم لورنس مربی بهداشت هم به‌ترتیب در واقع، کوتوله کوهستان و جادوگر هستند.

در قسمتی از جلد اول این‌مجموعه می‌خوانیم:

گابریل به دروغ گفت: «حالم خوب نبود. دنبال خانم لورنس می‌گشتم.»

آقای پلکسوس با لحنی سرزنش‌آمیز گفت: «اتاق بهداشت در طبقه اول است و تو داری توی راهروها می‌گردی؟ همین الان به دفتر آقای مدیر می‌برمت و او هم حالت را جا می‌آورد.»

گابریل من‌من‌کنان گفت: «معذرت می‌خواهم ولی... ولی... انگار دارم بالا می‌آورم...»

و بلافاصله دهان باز کرد و سرش را روی آجرفرش گرفت.

آقای پلکسوس غرغرکنان فریاد کشید: «اینجا؟ اینجا بالا بیاوری؟ روی آجرفرش‌هایی که همین الان تمیزشان کرده‌ام؟»

بعد با اشاره به پلکان ادامه داد: «بس کن! کافیه! همین‌جا را بگیر و برو بالا به اتاق بهداشت! حواست باشد، تو حق نداری توی این راهروهای من ناخوش باشی، وگرنه خودم چنان اردنگی به پشتت می‌زنم... شیرفهم شد؟»

جلد اول و دوم این‌مجموعه با ۱۶۸ صفحه مصور، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۵۸ هزار تومان منتشر شده‌اند.

کد خبر 5312930 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ادبیات کودک و نوجوان ترجمه نشر نو هفته دفاع مقدس دفاع مقدس جنگ تحمیلی معرفی کتاب اربعین 1400 رونمایی کتاب کتاب کتاب و کتابخوانی ترجمه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادبیات کودک و نوجوان نقد کتاب انتشارات سروش ادبیات دفاع مقدس تازه های نشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۵۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این هوش مصنوعی مایکروسافت عکس‌ها را سخنگو می‌کند

به لطف ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت، مرز بین آنچه واقعی هست و نیست، روز به روز باریک‌تر می‌شود. این فناوری که VASA-۱ نام دارد، تصویری ثابت از چهره یک فرد را به یک کلیپ متحرک از صحبت کردن یا آواز خواندن او تبدیل می‌کند.

به گزارش روزیاتو، این غول فناوری ادعا می‌کند که حرکات لب «به‌طرز بی‌نظیری» با صدا هماهنگ می‌شوند تا به نظر برسد که سوژه زنده است. در واقع عملکرد VASA-۱ فراتر از تطبیق حرکات لب با صدا است و می‌تواند طیف گسترده‌ای از احساسات، ظرافت‌های چهره و حرکات طبیعی سر را نیز به تصویر بکشد و چهره‌های ساخته‌شده را واقعی‌تر نشان دهد.

در یک نمونه، شاهکار قرن شانزدهمی لئوناردو داوینچی، «مونالیزا»، با لهجه آمریکایی شروع به رپ کردن می‌کند.

علاوه‌براین، VASA-۱ روی ویدیوی تولیدشده کنترل دارد؛ به این معنا که کاربر می‌تواند جهت نگاه‌کردن شخصیت، مقیاس‌های مختلف فاصله سوژه از تصویر و حتی حالت احساسی آن‌ها را مشخص کند.

با این حال، مایکروسافت اذعان می‌کند که از آنجایی که این ابزار ممکن است برای جعل هویت انسان مورد سوء استفاده قرار گیرد، آن را برای عموم منتشر نخواهد کرد.

یکی دیگر از خطرات احتمالی کلاهبرداری است، زیرا کاربران آنلاین ممکن است به‌وسیله یک پیام جعلی از تصویر شخصی که به او اعتماد دارند گول بخورند.

کارشناسان مایکروسافت با پیش‌بینی نگرانی‌هایی که ممکن است مردم داشته باشند، گفتند: «VASA-۱ به منظور ایجاد محتوایی که برای گمراه کردن یا فریب استفاده می‌شود طراحی نشده است. با این حال، مانند سایر تکنیک‌های مشابه تولید محتوا، همچنان می‌توان از آن برای جعل هویت انسان‌ها سوء استفاده کرد».

مایکروسافت اذعان می‌کند که تکنیک‌های موجود هنوز با «اصالت چهره‌های طبیعی در حال حرف زدن» فاصله دارند، اما قابلیت‌های هوش مصنوعی به سرعت در حال رشد است.

به گفته محققان دانشگاه ملی استرالیا، چهره‌های جعلی ساخته شده توسط هوش مصنوعی واقعی‌تر از چهره انسان به نظر می‌رسند. این متخصصان هشدار می‌دهند که تصاویر هوش مصنوعی از افراد، دارای واقع‌گرایی افراطی یا هایپررئالیسم هستند؛ به این معنی که چهره‌ها تناسب بیشتری دارند و مردم این موضوع را به عنوان نشانه‌ای از واقعی‌بودن تلقی می‌کنند.

مطالعه دیگری توسط کارشناسان دانشگاه لنکستر نشان داد که چهره‌های جعلی ساخته‌شده توسط هوش مصنوعی قابل اعتمادتر به نظر می‌رسند، که این موضوع پیامد‌هایی برای حفظ حریم خصوصی آنلاین دارد.

در همین حال، OpenAI، خالق ربات معروف ChatGPT، ابزار ترسناک تبدیل متن به ویدیو سورا (Sora) خود را در ماه فوریه معرفی کرد که می‌تواند کلیپ‌های ویدیویی هوش مصنوعی فوق‌العاده واقعی را تنها بر اساس دستورالعمل‌های متنی کوتاه و توصیفی بسازد.

کارشناسان هشدار دادند که این موضوع می‌تواند کل صنایعی مانند تولید فیلم را از بین ببرد و منجر به افزایش ویدیو‌های دیپ فیک به‌ویژه در آستانه رویداد‌های مهم سیاسی مانند انتخابات ریاست جمهوری شود.

دیگر خبرها

  • انتشارات علمی و فرهنگی چگونه از عرش به فرش رسید؟
  • مجموعه شعر «گورکن» منتشر شد
  • مجموعه داستان دوباره همان زخم‌ها را به صورتم بزن در کرمانشاه منتشر شد
  • ترجمه «آموزه‌های استفان کاوی» منتشر شد
  • جلد سیزدهم کتاب «اعلام الهدایه» به زبان اردو ترجمه و منتشر شد
  • انتشار رباعی‌های حمید رضا شکارسری پس از ۷ سال
  • این هوش مصنوعی مایکروسافت عکس‌ها را سخنگو می‌کند
  • ترجمه کتاب «خدا و زمان» به کتابفروشی‌ها آمد
  • عکس | چهره واقعی مهران احمدی بازیگر «پایتخت» در ۵۰ سالگی
  • (تصویر) چهره واقعی بازیگر «بهبود فریبا» پایتخت در ۵۰سالگی