Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی دستگاهی را اختراع کرده است که به عنوان تکنولوژی غیرجراحی برای آقایان، مشکلات شایعی همچون "التهابات پروستات و بی‌اختیاری ادرار" را به سادگی درمان می‌کند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ اختراع نخبگان ایرانی، نویدبخش درمان غیرتهاجمی و بدون عوارض طیفی از مشکلات و آسیب‌های جسمی است و با کسب تاییدیه‌های لازم در زمره فناوری‌های صادراتی کشور قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"سندروم طناب نخاعی" که قسمتی از نخاع بسیار نازک است و از بین‌ مهره‌ها بیرون می‌زند یک بیماری سخت است که امروز دانشمندان ایرانی برای درمان آن گرد هم جمع شده‌اند؛ اهمیت درمان این بیماری باعث شده است در روزهای کرونایی، "کنگره بین‌المللی سندروم طناب نخاعی" میزبان متخصصان و جراحان داخلی و خارجی به صورت حضوری و مجازی باشد که این همایش با حضور 75 نفر از شرکت‌کنندگان به صورت حضوری و تعداد 125 نفر نیز به صورت آنلاین برگزار شد و تعداد 25 نفر از شرکت‌کنندگان خارجی نیز به این همایش پیوستند که از کشورهای ژاپن، اتریش و هلند سخنران‌هایی در این کنگره حضور داشتند.

بیماری مادرزادی که برای درمان آن باید تخصص‌های متعددی در کنار یکدیگر قرار بگیرند؛ این ضایعات نخاعی بسیار پیچیده هستند و درمان اینها به یک تخصص مربوط نیست و باید کارهای کاملاً مشترک تیمی صورت گیرد؛ این بیماری مادرزادی به دلیل هزینه‌‌های بسیار بالای درمانی نیاز به پوشش بیمه‌ای مناسب دارند و در واقع درمان این بیماران یک درمان چندوجهی، طولانی‌مدت و چندمرحله‌ای است و به دلیل دخالت تکنولوژی‌های مختلف در روند بیماری و هزینه‌های بالا، بیماران نیازمند پوشش‌های بیمه‌ای و حمایت‌های خاص هستند.

اما در اتفاقی دیگر شاهد رونمایی از محصولی دانش‌بنیان هستیم که از آن به عنوان تکنولوژی غیرجراحی برای آقایان یاد می‌شود و از این دستاورد علمی که به دلیل کسب مجوزهای بین‌المللی، امکان صادرات را نیز پیدا کرده است می‌توان به عنوان نمونه‌ای از تلاش صدها شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های پزشکی و بهداشتی در کشور یاد کرد.

"مصطفی فرهی" مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: تعداد زیادی از پزشکان و مهندسان از برترین‌ دانشگاه‌های کشور در طول 10 سال با این شرکت دانش‌بنیان همکاری کردند تا توانستیم یک محصولی را رونمایی کنیم که بتواند مشکلات زیادی را در حوزه آقایان حل کند که این مشکلات شامل "التهابات پروستات" و "بی‌اختیاری ادرار" است که در گذشته بیماران برای درمان این بیماری‌ها به مطب ارولوژیست مراجعه می‌کردند و بعضاً نیاز به درمان بیماری‌های طاقت‌فرسا و جراحی داشتند که با این دستگاه می‌توانند در مطب یک درمان بسیار خوبی را دریافت کنند.

وی ادامه داد: ما موفق شدیم که مجوز CE را از اتحادیه اروپا و نیز مجوزهای داخلی را از اداره کل تجهیزات پزشکی دریافت کنیم و محصول باکیفیت و بسیار خوبی را در ایران به دست مصرف‌کننده برسانیم ضمن اینکه نگاه کلانی به بازارهای صادراتی نیز داریم که شامل بازارهای شرق آفریقا و حتی آمریکا می‌شود.

سهم نزدیک به صفر ایران از تجارت جهانی 100 میلیارد دلاری گیاهان دارویی!/ دفن "سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی" زیر خروارها خاک!"اینترنت اشیا" از کنترل علائم حیاتی بیماران تا مدیریت مصرف انرژی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اختراع علم و تکنولوژی اختراع علم و تکنولوژی شرکت دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۶۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون اول رئیس جمهور: حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها است

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، محمد مخبر، عصر امروز با حضور در پارک فناوری پردیس و پارک فناوری سلامت پردیس ضمن شرکت در سیزدهمین نشست هیات امنا از جدیدترین دستاوردهای شرکت های دانش بنیان این مجموعه علمی در حوزه تولیدات و تجهیزات پزشکی، دارویی، حمل و نقل و طراحی و ساخت تجهیزات هواپیما، مالی و بانکی، صنعتی و انرژی بازدید کرد و با توضیحات مسئولان مربوطه در جریان جدیدترین تولیدات علمی و فن آور شرکت های دانش بنیان این مجموعه و برخی مشکلات آنها قرار گرفت.

معاون اول رئیس جمهور طی سخنانی در سیزدهمین نشست هیات امنای مشترک پارک فناوری پردیس و پارک فناوری سلامت با تاکید بر اینکه پارک فناوری پردیس باید به شهری در تراز جهانی تبدیل شود و در مجامع بین المللی حضور فعالانه داشته باشد، گفت: بخش علمی و فناوری مزیت کشور است و باید در سطح کشور چنین پارک های علم و فناوری توسعه و گسترش یابد و همچنین با وجود دیپلماسی و سیاست خارجی فعال دولت سیزدهم و عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان های مهم اقتصادی و تجاری بین المللی، باید شرکت های دانش بنیان از این مزیت حداکثر استفاده را ببرند.

وی تاکید کرد: بزرگترین مزیت کشور و جمهوری اسلامی، وجود نیروی جوان و نخبه است که خداوند به این کشور عطا کرده و مسئولین دولتی و حکومتی باید از این فرصت حداکثر استفاده را داشته باشند.

مخبر با اشاره به پاسخ موشکی و پهپادی ایران به حمله موشکی نظامیان صهیونیست به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، تاکید کرد: در دنیای امروز در اختیار داشتن علم منبع قدرت است و آنچه دشمنان ما را در عملیات اخیر از قدرت ایران دچار ترس و دلهره ساخته، داشتن علم و دانش ساخت تکنولوژی های جدید است و نه صرف در اختیار داشتن این محصولات.

وی با اشاره به اهمیت پارک‌های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان به عنوان نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم و بهترین مدل اداره و حل مسائل کشور تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری باید به همه ارکان دولت برای بهره‌گیری از چنین فرصتی در راستای حل مشکلات وزارتخانه‌ها کمک کند.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: آینده اقتصاد جهان، اقتصاد دیجیتال است که خوشبختانه مزیت کشور و جمهوری اسلامی ایران در همین بخش است و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باید پس از شناسایی بسترهای دانش بنیان وزارتخانه‌ها به شرکت‌های دانش بنیان ماموریت دهد تا به حل مشکلات آنان کمک کنند.

وی همچنین با تاکید براینکه با حضور و بازدید از نمایشگاه ها و دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و تلاش های جوانان نخبه، خلاق، مدیر و مدبر به وضوح مشاهده می کنیم که تمام مشکلات و مسایل کشور توسط این جوانان حل شدنی است، تصریح کرد: در زمان بروز هر گونه مشکل و مسأله با مراجعه به نیروی های نخبه، جوان، با انگیزه، دیندار و وطن پرست توانستیم در حداقل زمان ممکن با بهترین کیفیت و کمترین هزینه بسیاری از مشکلات کشور را حل و فصل کنیم.

مخبر با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای جدی و اصلی دولت سیزدهم فعال کردن شرکت های دانش بنیان است، افزود: مقام معظم رهبری و رئیس جمهور همواره بر فعال کردن بیش از پیش حرکت شرکت های دانش بنیان تاکید کرده و دستورات لازم را در این زمینه صادر کرده اند که با توجه به حرکت صنعت و اقتصاد در دنیای امروز به سمت فناوری های دانش بنیان، هوش مصنوعی و فناوری های پیشرفته و با توجه به مزیت کشور در داشتن نیروهای جوان و نخبه، نباید از دنیا عقب بمانیم.

وی اظهار کرد: وزارتخانه‌ ها موظف هستند حمایت از حرکت دانش بنیانی در کشور را دنبال کنند که در همین راستا معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری مسایل و خواست های این شرکت های دانش بنیان را در دولت مرتب دنبال می‌کند.

مخبر با اشاره به برخی مشکلات فعالیت های شرکت های دانش بنیان تاکید کرد: دستگاه‌ ها باید به محصولات و دستاوردهای این شرکت ها اطمینان کنند و همچنین مسائل مالی و ارزی، گرفتن سهم بازار داخلی و خارجی و صادرات محصولات آنان در دولت پیگیری می شود.

معاون اول رئیس جمهور به نامگذاری سال جدید با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی مقام معظم رهبری اشاره و تاکید کرد: جهش تولید بدون تکیه به نیروهای نخبه، خلاق و شرکت‌های دانش بنیان میسر نیست و در بازدید از تمام بخش های پارک فناوری پردیس محصولات و تولیدات بخش های مختلف این مجموعه افتخارآمیز است تا جاییکه برخی محصولات تنها در دو کشور جهان تولید می شود. با این حال مردم از چنین افتخارآفرینی توسط جوانان نخبه و تحصیلکرده ایرانی کمتر مطلع هستند و در کشور به چنین دارایی و ظرفیت عظیم کمتر توجه می شود.

در این بازدید سه ساعته که با همراهی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت پذیرفت، دو مجموعه فناورانه جدید نیز افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

کد خبر 845133 برچسب‌ها استارت‌آپ تکنولوژی (فناوری) دانش بنیان دولت سیزدهم محمد مخبر

دیگر خبرها

  • قانون جهش دانش‌بنیان مهم‌ترین سرفصل کاری معاونت علمی در ۱۴۰۳
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در بزرگترین نمایشگاه پزشکی آسیا
  • حضور شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان ایرانی در نمایشگاه جنوب شرق آسیا
  • شرکت‌های دانش‌بنیان راهی میان‌بُر برای رشد تولید هستند
  • شرکت‌های دانش بنیان راه میانبر برای رشد تولید هستند
  • معاون اول رئیس جمهور: حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها است
  • مخبر: پارک علم و فناوری پردیس باید به شهری در تراز جهانی تبدیل شود
  • پارک علم و فناوری پردیس باید به شهری در تراز جهانی تبدیل شود
  • استفاده از توان دانش‌بنیان‌های ایرانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان
  • حمایت از تاسیس شرکت دانش بنیان توسط ایرانیان خارج از کشور