Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد محمدی قیداری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در طی سال‌های گذشته تنها در یک بازه زمانی مشخص طرح غربالگری بینایی به صورت همگانی اجرا می‌شد، اما با ابلاغ دستورالعمل از سازمان بهزیستی از امسال تمامی مراکز مثبت زندگی پایگاه دائمی غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در نظر گرفته شده اند.

وی اظهار داشت: بر این مبنا هر کودک ۳ تا ۶ سال باید حداقل سه بار از نظر سلامت بینایی سنجش شود که در این راستا ۴۰ مرکز مثبت زندگی ۲ پایگاه نیز در سطح استان، غربالگری بینایی کودکان را انجم می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول ادامه داد: تاکنون طرح غربالگری بینایی برای ۳۳۰ کودک زنجانی انجام شده و در این میان خانواده‌ها تا پایان سال می‌توانند با مراجعه به مراکز مربوطه این مهم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: سال گذشته با اجرای برنامه غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال، ۳۷ هزارو ۴۵۸ کودک غربال و از نابینایی ۳۳۰ کودک پیشگیری شد و ۱۱۷ کودک نیز کمک هزینه خرید عینک و عمل جراحی دریافت کردند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: عدم غربالگری و رفع نشدن مشکلات بینایی کودک در سنین پایین، منجر به کم بینایی و نابینایی می‌شود که علاوه بر نداشتن درمان بطور میانگین همه ساله هزینه زیادی را به خانواده تحمیل می‌کند.

وی بیان کرد: بر این اساس اثربخشی اجرای این طرح بیشتر نمایان می‌شود، چرا که متخصصان امر معتقدند رده سنی اعلام شده "سه تا ۶ سال" سنین طلایی برای مداخلات درمانی در این بخش محسوب می‌شود.

این مسوول ادامه داد: به این مهم باید توجه داشت که در برخی موارد ظاهر چشم کودک به طور کامل طبیعی بوده و مشکلی چندانی ندارد و به همین دلیل والدین برای مراجعه به موقع احساس نیاز نمی‌کنند.

به گزارش ایرنا، تنبلی چشم یکی از شایع‌ترین دلایل کم بینایی شدید و نابینایی در ایران است که قابل پیشگیری و درمان بوده و همه ساله توسط مربیان مهدهای کودک، رابطان بهداشت مربیان پیش دبستانی که آموزش های لازم را دیده اند در پایگاه های غربال بینایی انجام می شود.

برچسب‌ها اداره کل بهزیستی استان زنجان مراکز مثبت زندگی طرح غربالگری تنبلی چشم زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل بهزیستی استان زنجان مراکز مثبت زندگی طرح غربالگری تنبلی چشم اداره کل بهزیستی استان زنجان مراکز مثبت زندگی طرح غربالگری تنبلی چشم زنجان غربالگری بینایی بینایی کودک تا ۶ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۶۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصیت نامه کودک غزه ای: اسباب بازی هایم را به دوستانم بدهید

عصر ایران - کودکان فلسطینی، هرگز کودکی را تجربه نمی کنند؛ همان طور که پدران و مادرانشان که سال ها تحت ستم و اشغال زندگی کرده اند، طعم خوش دنیای زیبای کودکی را نچشیده اند. 

این روزها، کودکان در غزه، اسم شان را روی دست شان می نویسند تا اگر در بمباران اسرائیلی ها، صورت شان متلاشی شد، قابل شناسایی باشند! این این فضای کودکی آنها.

آنها، بیشتر با مرگ زندگی می کنند تا با زندگی؛ از همین روست که حتی وصیت نامه هم می نویسند. این وصیت نامه یک دختر بچه در غزه است که دل هر انسانی را به درد می آورد:

سلام، من هایا هستم و اکنون وصیت نامه ام را می‌نویسم

١. پول‌های من ۸۰ شکل است: ۴۵ شکل (واحد پول اسرائیل) برای مامان، ۵ شکل برای زینت، ۵ برای هاشم، ۵ برای تیتا، ۵ برای خاله هبة، ۵ برای خاله مریم، ۵ برای دایی عبود و ۵ برای عمه سارة

۲. اسباب بازی‌ها و همه چیزهایم برای دوستانم، زینت خواهرم، ریما، منة، أمل

۳. لباس‌های من: برای دخترعموهایم و اگر چیزی باقی ماند، انفاق کنید.

۴. کفش‌های من: به فقرا و نیازمندان اهدا کنید، البته بعد از شستنش.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جسد کودک ۴ ساله در رودخانه شاوور در شوش کشف شد
  • جسد کودک ۴ ساله پس از روز سه در رودخانه شاوور کشف شد
  • کشف جسد کودک ۴ ساله پس از ۳ روز جستجو در رودخانه شاوور
  • ۱۷ هزار کودک در غزه والدین خود را از دست داده‌اند
  • چگونه با کودکان درباره بیماری صعب‌العلاج والدین صحبت کنیم؟
  • بهترین زمان آموزش زبان دوم برای کودکان چه سنی است؟
  • سرمایه گذاری در حوزه تفریحات کودک
  • تعداد کودکان شیرخوارگاه های استان تهران به زیر ۱۰۰ کودک رسید
  • وصیت نامه کودک غزه ای: اسباب بازی هایم را به دوستانم بدهید
  • توصیه‌هایی برای جلوگیری از مسمومیت کودکان در سفر