Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@01:09:04 GMT

وضعیت زندان‌های رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۰۶۵۶۵

وضعیت زندان‌های رژیم صهیونیستی

زندانیان فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی با چالش ها و مشکلات متعددی مواجه هستند که زندگی آن ها را در معرض خطر قرار می دهد.

به گزارش مشرق، عملیات قابل توجه فرار ۶ زندانی فلسطینی از زندان امنیتی «جلبوع»، رژیم صهیونیستی، بار دیگر توجهات را به موضوع وضعیت زندانیان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی جلب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «imeu»، وضعیت زندان‌های فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی از دریچه آمار به شکل زیر است:

بیشتر بخوانید: پیامدهای فرار ۶ اسیر از «جلبوع»

۴ هزار و ۶۵۰ فلسطینی در حال حاضر در زندان‌های رژیم صهیونیستی، محبوس هستند؛ ۲۰۰ کودک و ۴۰ زن در میان زندانیان هستند و ۵۲۰ نفر از زندانیان تحت بازداشت اداری هستند.

از سال ۱۹۶۷ تاکنون، رژیم صهیونیستی بیش از ۷۰۰ هزار فلسطینی را در سرزمین‌های اشغالی (کرانه باختری، غزه و قدس شرقی) زندانی کرده است.

زندانی کردن فلسطینیان در حالی رخ می‌دهد که رژیم صهیونیستی، شهروندان فلسطینی در مناطق خارج از اراضی اشغالی را دستگیر و در زندان‌های اراضی اشغالی حبس می‌کند که این امر طبق قوانین بین المللی غیرقانونی است.

براساس گزارش سازمان عفو بین الملل، رویکرد رژیم صهیونیستی در بازداشت اسرای فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین در زندان‌های داخل رژیم صهیونیستی نقض آشکار کنوانسیون چهارم «ژنو»، غیرقانونی و ظالمانه است.

این گزارش در ادامه آورده است که فلسطینیان بازداشت شده در دادگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی محکوم شده توسط سازمان‌های حقوق بشری، محاکمه می‌شوند.

تقریبا همه پرونده‌های فلسطینیان که در دادگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی به محکومیت ختم می‌شوند.

شکنجه زندانیان فلسطینی

شکنجه و آزار زندانیان فلسطینیان از جمله کودکان توسط نظامیان، پلیس و زندانبان‌های صهیونیست رایج است.

براساس گزارش دیده بان حقوق بشر، «مقام‌های رژیم صهیونیستی ده‌ها سال است که با زندانیان فلسطینی بدرفتاری و از تاکتیک‌های شکنجه‌ای استفاده می‌کنند که به ندرت علیه زندانیان صهیونیست استفاده می‌شود.»

این گزارش در ادامه آورده است «بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۰ حدود هزار و ۳۰۰ شکایت شکنجه علیه مقام‌های صهیونیست به وزارت دادگستری این رژیم ارسال شده که بدون پیگیرد مانده اند.»

«گروه کمیته عمومی علیه شکنجه» (PCATI) در گزارش ۲۰۱۹ خود اعلام کرد که از بیش از ۱۰۰ شکایت شکنجه که در ۵ سال گذشته به دست سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی رسیده، ۳۱ درصد شامل خشونت فیزیکی، ۴۰ درصد شامل قرار دادن زندانی در شرایط استرس زا، ۶۶ درصد محرومیت از خواب، ۶۱ درصد تهدید و ۲۷ درصد آزار و تحقیر جنسی بوده است.

ضمن این که نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به طور معمول از نیروهای غیر ضروری و بدرفتاری فیزیکی علیه کودکان در هنگام بازداشت استفاده می‌کنند.

زندانی کردن کودکان فلسطینی

براساس گزارش گروه بین المللی دفاع از کودکان فلسطین، «رژیم صهیونیستی سالانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ کودک فلسطینی را در دادگاه‌های نظامی تحت تعقیب قرار می‌دهد؛ از سال ۲۰۰۰، ارتش رژیم صهیونیستی، حدود ۱۰ هزار کودک فلسطینی را در سیستم بازداشت نظامی خود قرار داده است.»

رژیم صهیونیستی تنها منطقه در جهان است که به طور سیستماتیک کودکان را با استفاده از دادگاه‌های نظامی محاکمه و زندانی می‌کند و البته این کار را فقط با کودکان فلسطینی انجام می‌دهد.

فرزندان شهرک نشینان صهیونیست که به طور غیرقانونی در همان سرزمین زندگی می‌کنند، مشمول قوانین غیرنظامی این رژیم هستند.

کودکان فلسطینی غالباً در نیمه‌های شب توسط نظامیان صهیونیست بازداشت می‌شوند و بدون حضور سرپرست یا وکیل مورد بازجویی شدید قرار می‌گیرند.

کودکان زندانی فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی مانند زندانیان فلسطینی بزرگسال در معرض خشونت فیزیکی و دیگر انواع سوء استفاده قرار می‌گیرند.

به گزارش گروه بین المللی دفاع از کودکان فلسطین «کودکان معمولاً با چشمان بسته، ترسیده و محرومیت از خواب به بازجویی می‌رسند.»

بازداشت اداری

رژیم صهیونیستی از شیوه «بازداشت اداری»، صرفا برای زندانی کردن فلسطینیان بدون اتهام و محاکمه برای ماه‌ها یا حتی سال ها، استفاده می‌کند.

دستور بازداشت اداری معمولا برای دوره‌های یک تا ۶ ماهه صادر می‌شود، اما می‌تواند به صورت نامحدود تمدید شود.

به گفته «دیده بان حقوق بشر»، «از سال ۱۹۶۷، رژیم صهیونیستی تقریبا ۱۰۰ هزار حکم بازداشت اداری علیه فلسطینی‌ها صادر کرده است.»

استفاده از این شیوه توسط سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشری از جمله عفو بین الملل، دیده بان حقوق بشر و گروه‌های حقوق بشری صهیونیستی مانند «بتسلم» محکوم شده است.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان رژیم صهیونیستی صهیونیست فلسطینی ها شهرک نشینان فلسطینیان غزه دیده بان حقوق بشر سرزمین های اشغالی فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی زندانیان فلسطینی دادگاه های نظامی بازداشت اداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۶۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج حمله‌های هوایی و زمینی علیه غزه و کشف یک گور دسته جمعی

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که اشغالگران صهیونیست خانه‌های مسکونی را در خیابان جورج مقابل مسجد التابعین در شرق شهر رفح هدف قرار دادند.

در پی این حمله وحشیانه عناصر ارتش رژیم صهیونیستی تعدادی از شهروندان فلسطینی به شهادت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای اردوگاه الشابوره واقع در مرکز شهر رفح نیز شاهد حمله‌های هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بوده که به دنبال آن دست کم سه فلسطینی به شهادت رسیدند.

همچنین بمباران خانه‌های مسکونی در شهر رفح طی بامداد امروز دست کم هشت شهید از جمله پنج کودک برجای گذاشت.

جنگنده‌های متجاوز رژیم صهیونیستی منطقه نزدیک به تقاطع السنافور واقع در شرق شهر غزه را نیز بمباران کردند. توپخانه رژیم صهیونیستی نیز منطقه‌های الزهرا و المغراقه واقع در مرکز نوار غزه را زیر آتش گرفت.

از سوی دیگر نهاد دفاع مدنی نوار غزه اعلام کرد که نیروهای این نهاد یک گور دسته جمعی را در داخل مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس شناسایی کردند.

بر اساس اعلام این نهاد فلسطینی، ۵۰ پیکر شهدای فلسطینی که توسط اشغالگران صهیونیست به صورت دسته جمعی در این گور خاک شده بودند شناسایی شدند.

کد خبر 6083963

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی به نبش قبر اجساد بیمارستان غزه اعتراف کرد
  • قطع عضو؛ سرنوشت تلخ کودکان معصوم فلسطینی
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ فلسطینی در کرانه باختری دستگیر شده‌اند
  • افزایش ۳۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در البرز
  • رشد ۳۲ درصدی اعطای مرخصی به زندانیان جرایم غیرمهم البرز
  • افزایش شمار اسیران کرانه باختری
  • یونیسف: کشتار کودکان فلسطینی متوقف شود
  • کشف گور دسته جمعی در بیمارستانی در جنوب نوار غزه
  • موج حمله‌های هوایی و زمینی علیه غزه و کشف یک گور دسته جمعی