Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنبش مقاومت اسلامی «حماس» اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از چهار کشور ترکیه، آلمان، قطر و مصر خواسته است که در سند تبادل اسرا میانجیگری کنند.

«صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای «الاقصی»، تصریح کرد: رژیم اشغالگر از مصر، ترکیه، قطر و آلمان خواسته است تا در سند تبادل اسرا ورود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما به اشغالگران هیچ چیزی را بدون بها نخواهیم داد».

وی در خصوص پیشرفت‌هایی که گفته می‌شود در سند تبادل اسرا حاصل شده، بدون اشاره به اسم کشورهایی که حماس، نقشه راه پیشنهادی خود را در این خصوص ارائه کرده گفت: «هیچ چیز اساسی در معامله مبادله وجود ندارد، ما فقط یک نقشه راه را به میانجیگرها تحویل دادیم».

چهارشنبه پیش بود که «زاهر جابرین» عضو دفتر سیاسی حماس و مسئول پرونده اسرا، اعلام کرد که حماس هیچ پاسخ مثبتی در خصوص نقشه راه ارائه شده برای تبادل اسرا از سوی مقامات اسرائیلی دریافت نکرده است.

وی بار دیگر گفت: «جنبش حماس یک چارچوب و چشم انداز، برای این سند به میانجیگران ارائه کرده بود، اما پاسخ مثبتی دریافت نکرد.میانجیگران از شرایط آگاه هستند. ما آمادگی خود را برای پایان‌دادن هرچه سریعتر این توافق اعلام کردیم، زیرا این، یک پرونده بشردوستانه مربوط به آزادی اسرای ما است‌. اما باید تضمین شود که مبادلات مانند تبادل‌های پیشین صورت می‌گیرد».

وی با تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی در خصوص نزدیک شدن به زمان تکمیل سند تبادل اسرا گفت: « اشغالگر اسرائیلی در حال گمراه کردن افکار عمومی اسرائیلی‌ها با هدف بازگرداندن سربازان خود بدون پرداخت هیچ بهایی است، اما این امر غیرممکن است».  

اما «موسی ابومرزوق» نائب رئیس جنبش حماس در خارج نیز روز گذشته، خبر داد که رژیم صهیونیستی پس از چندین بار تعلل، تصمیم گرفته است که در پرونده تبادل اسرا دست به کار شود.

ابومرزوق با بیان اینکه «در این پرونده، تحول اساسی رخ داده است»، به روزنامه «العربی الجدید» گفت که اگر رژیم صهیونیستی مطالبات حماس را بپذیرد، پرونده تبادل اسرا طی چند هفته آماده خواهد بود.

وی تأکید کرد که صهیونیستها ضمن تعلل در تبادل اسرا، بر روی زمان نیز مانور می‌دهند و مسئله اسرا باید از مسئله بازسازی نوار غزه جدا شود.

بر اساس آمار هیأت امور اسرا و آزادگان فلسطینی، ۴۸۵۰ فلسطینی از جمله ۲۲۵ کودک و ۴۱ زن  در اسارت رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که ۵۴۰ نفر از آن‌ها تحت بازداشت اداری هستند. از سوی دیگر، جنبش حماس از زمان جنگ تابستان ۲۰۱۴، چهار اسرائیلی را در اسارت خود گرفته است که دو نفر از آن‌ها نظامی هستند که در این جنگ مشارکت داشتند و دو نفر دیگر نیز به صورت غیرقانونی وارد غزه شده بودند. 

رژیم صهیونیستی پس از جنگ اخیر علیه نوار غزه، که به نبرد «سیف القدس» (شمشیر قدس) و جنگ ۱۲ روزه معروف شد، در مقابل پایداری و حملات مقاومت مجبور به توقف حملات علیه نوار غزه شد و پس از آن بود که از طریق میانجیگر مصری، مذاکرات دو طرف آغاز شد. در جریان این مذاکرات تل آویو تلاش کرد تا موضوع تبادل اسرا را با روند بازسازی غزه مرتبط کند، امری که مقاومت زیر بار آن نرفت و تاکید کرد که روند تبادل اسرا روندی مستقل بوده و باید به خواسته‌های گروه‌های مقاومت غزه پاسخ داده شود.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: تبادل اسرا صالح العاروری نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس میانجیگری 4 کشور خارجی رژیم صهیونیستی سند تبادل اسرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۶۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا به رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، تصویب قانون ارسال کمک‌های جدید واشنگتن به تل‌آویو از سوی مجلس نمایندگان آمریکا واکنش جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس را در پی داشت.

بر این اساس جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: تصویب طرح قانون کمک به رژیم جنایتکار صهیونیستی از سوی مجلس نمایندگان آمریکا را به شدت محکوم می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: این اقدام مشارکت رسمی آمریکا در نسل‌کشی ملت ما در غزه از سوی رژیم اشغالگر را به اثبات می‌رساند.

همچنین جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد: دولت و شخصِ رییس جمهور آمریکا مسوولیت جنایت‌های جنگی مرتکب‌شده از سوی رژیم جنایتکار صهیونیستی را به دوش می‌کشند.

گفتنی است قانون‌گذاران مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه با وجود اختلاف در تامین منابع کمک مالی، با غلبه بر مخالفان، یک بسته قانونی برای کمک ۸۷ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی را در جریان رای گیری گسترده دو حزبی ارایه کردند.

همچنین روز گذشته شبکه خبری الجزیره در خبری دیگر اعلام کرد که مجلس نمایندگان آمریکا با ۳۶۶ رای موافق و ۵۸ رای مخالف به لایحه حمایت مالی از رژیم صهیونیستی به ارزش ۲۶.۴ میلیارد دلار رای داده است.

کد خبر 6084712

دیگر خبرها

  • حماس: قصد خروج از قطر را نداریم
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • حماس بارها در طول مذاکرات نرمش نشان داده است
  • نتانیاهو: حماس پیشنهادات ما برای آزادی اسرا را رد کرده است
  • گزارش گاردین درباره اتهام‌زنی مغرضانه تل‌آویو علیه آنروا
  • بحران در کابینه تل‌آویو؛ ادامه اختلافات بر سر تبادل اسرا
  • انتقال دفاتر جنبش حماس از قطر به طور رسمی تکذیب شد
  • بالاگرفتن اختلافات میان مقامات تل‌آویو برسر تبادل اسرا
  • بالاگرفتن اختلافات داخلی میان مقامات تل آویو درباره تبادل اسرا
  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا به رژیم صهیونیستی