Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوی، ‌۲۵ مرکز نوآوری در حوزه آب وخشکسالی با حمایت معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، شکل گرفت تا فضا برای ورود خلاقیت‌ها و ایده‌های کاربردی به این صنعت فراهم شود، ایده‌هایی که می‌توانند پاسخی به چالش‌های این حوزه باشند.

بسیاری دره سیلیکون آمریکا را نماد مدرن‌ترین مرکز نوآوری دنیا می‌دانند؛ نخستین جایی که روند همکاری کارآفرینان در آن کلید خورد و الگویی برای دیگر کشورها شد که به این حوزه ورود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در ایران نیز در یک جهش بی‌سابقه و با تلاش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان یکی از پیشتازان توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری، این مراکز با سرعت بالایی در نقاط مختلف کشور شکل گرفتند و رشد کردند.

مراکز نوآوری برای سرعت گرفتن روند تزریق نوآوری‌ها و ایده‌های نو به عرصه‌های فناورانه شکل گرفتند. یکی از صنایعی که نیازمند به کارگیری نوآوری‌ها است، صنعت آب و خشکسالی است. این حوزه با استفاده از فناوری‌های نوین در مسیر توسعه یافتگی قرار می‌گیرد و درصدد رفع چالش های موجود برمی‌آید.

مراکز نوآوری شامل تیم‌هایی از افراد و سایت‌هایی هستند که به‌عنوان قطب فناوری و نوآوری شناخته می‌شوند و هدف آن‌ها ایجاد زیست‌بومی از استارتاپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها، سرمایه‌گذاران، فروشندگان و موسسات آکادمیک و دانشگاهی است که قطب‌های نوآوری را ایجاد می‌کنند.

کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با حمایت از شکل گیری ۲۵ مرکز نوآوری در این حوزه در تلاش است تا مسیر ورود نوآوری‌ها به این صنعت را تسهیل کند.

پارک علم و فناوری هرمزگان، مجتمع آموزش عالی کشاورزی و دامپروری تربت جام، شرکت سام آرین اکسیر، دانشگاه فردوسی مشهد، شهرداری تهران، شرکت سرمایه گذاران تکوست، شرکت دانش بنیان سبوی دانش پارسیان، دانشگاه فسا، دانشگاه دامغان، دانشگاه صنعتی قم و دانشگاه صنعتی ارومیه از جمله این مراکز هستند.

همچنین دانشگاه مهندسی فناوری‌های نوین قوچان، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر، دانشگاه خلیج فارس، پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری در شهرستان بروجن، مرکز آموزش عالی کاشمر، دانشگاه شهید چمران اهواز، پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان، پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در دانشگاه  پیام نور واحد هشترود، پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در دانشگاه پیام نور واحد عجب شیر، پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در دانشگاه پیام نور واحد ملکان، دانشگاه یزد، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، شرکت شبکه فرا پیوند دانش بنیان و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان نیز در این لیست قرار گرفته‌اند.

برچسب‌ها آب خشکسالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانش‎ بنیان ‎ها نوآوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب خشکسالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آب خشکسالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانش بنیان ها نوآوری فناوری ریاست جمهوری پارک علم و فناوری معاونت علمی مرکز نوآوری نوآوری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۶۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مراکز دانش‌بنیان در استان ایلام به ۸ مرکز

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا ظهر سه شنبه در دیدار با رییس دانشگاه ایلام در این دیدار با تبریک عملیات غرورآفرین «وعده صادق» که موجب شادی و غرور ملی شده است، گفت: دانشگاه مادر تحولات در هر جامعه است که با تولید علم و فناوری به رشد و توسعه کشور در همه حوزه‌ها کمک می‌کند.

وی افزود: تحولات بسیار خوبی در دانشگاه ایلام از نظر علمی و فرهنگی صورت گرفته است که این موفقیت‌ها گویای دغدغه‌مندی و تلاش همه‌جانبه رییس و مجموعه مدیران دانشگاه است.

بهرام‌نیا بیان داشت: هم‌چنین در حوزه زیرساخت، دانشگاه ایلام در مقایسه با گذشته متحول شده که برگرفته از کار جهادی است.

وی با اشاره به جذب حدود ۳۹۰ دانشجوی عراقی در بهمن‌ماه سال گذشته و تحصیل بیش از ۵۰۰ دانشجوی عراقی در دانشگاه ایلام، بیان داشت: تحصیل بیش از ۵۰۰ دانشجو در دانشگاه ایلام به دلیل جایگاه علمی خوب این دانشگاه است که در معرفی دانشگاه ایلام در کشور نیز بسیار موثر است.

استاندار ایلام به اخذ مجوز دکترای دو رشته تحصیلی در دانشگاه ایلام اشاره و خاطرنشان کرد: اخذ مجوز برای دو رشته تحصیلی (مهندسی شیمی و نانو شیمی) در مقطع دکترا در راستای آمایش سرزمین استان است چراکه استان ایلام در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی ظرفیت‌های فراوانی دارد.

وی در ادامه به کسب رتبه برتر دانشگاه ایلام در هجدهمین جشنواره شهید رجایی، اشاره کرد و گفت: این موفقیت موجب مباهات برای جامعه دانشجویی و مردم استان است.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: در مقیاس ملی هم گام‌های بلندی در راستای توسعه همه‌جانبه استان برداشته شده است که شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آور در این راستا نقش‌آفرین بودند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام بیان داشت: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها پیشران توسعه هر استان هستند.

ی با تاکید بر ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت و ایجاد مراکز دانش‌بنیان متعدد در استان، گفت: در دولت سیزدهم شرکت‌های دانش‌بنیان استان از یک مرکز به ۸ مرکز افزایش یافته که رشد ۷۰۰ درصدی مراکز دانش‌بنیان در دولت سیزدهم را نشان می‌دهد.

بهرام‌نیا اضافه کرد: برای ارتقا تولید و بهره‌وری نیازمند فعالیت مراکز دانش‌بنیان هستیم.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با تاکید بر افزایش امکانات رفاهی در دانشگاه ایلام به ساخت خوابگاه متاهلی ۳۰ واحدی در دانشگاه ایلام اشاره کرد و گفت: ایجاد خوابگاه‌های متاهلی در جذب دانشجویان به ویژه دانشجویان خارجی بسیار موثر است‌.

وی خواستار افزایش نشست‌های مشترک با دانشگاهیان شد و تصریح کرد: آمادگی داریم در نشست‌های مشترک برای توسعه استان، از نظرات دانشگاهیان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و زیرساختی استفاده کنیم.

کد خبر 6079951

دیگر خبرها

  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • مرکز واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی در پارک پردیس افتتاح شد
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد
  • تور بازدید از ناحیه نوآوری پردیس در اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می شود
  • افزایش مراکز دانش‌بنیان در استان ایلام به ۸ مرکز
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس و واحد تهران شرق
  • کارگروه بین‌الملل حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات تشکیل می شود
  • تور بازدید از ناحیه نوآوری پردیس در اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود