Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@13:39:10 GMT

زمینه تقویت علم‌آموزی در شهرستان گناوه فراهم شود

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۰۶۹۰۳

زمینه تقویت علم‌آموزی در شهرستان گناوه فراهم شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی صبح شنبه در آئین بازگشایی مدارس شهرستان با اشاره به ایثارگری علی لندی نوجوان ایذه ای که برای نجات دیگران جان خود را از دست داد اظهار داشت: امروز همزمان با آغاز مدارس یادی از این دانش آموز ایثارگر می‌کنیم که برای نجات جان دیگران فداکاری کرد و این نوجوان این ایثارگری را از شهدا و معلمان شهید و رزمندگان دفاع مقدس آموخت و برای نجات جان دیگران در میان شعله‌های آتش سوخت تا دیگران را نجات دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه گناوه با تاکید بر اینکه در دین اسلام تعلیم و تربیت اهمیت زیادی دارد افزود: علم و دانش و تعلیم و تربیت زیربنای توسعه هر کشوری است و اگر بخواهیم کشور مقتدری داشته باشیم باید برای علم آموزی اهمیت ویژه قائل شویم.

وی گفت: امروزه به برکت نظام مقدس اسلامی که حاصل خون شهدا و ایثارگری ملت است دانش آموزان کشورمان در المپیادها و میادین علمی می‌درخشند و دانشمندان جوان کشور ما مایه افتخار کشور هستند.

وی تصریح کرد: هیچ گاه نباید آموزش و پرورش را سیاسی کرد و به تعبیر فرمایش رهبری سیاسی کردن آموزش و پرورش سم است، بلکه در همه عرصه‌ها باید شایسته سالاری و انتخاب مدیران بر اساس به توانمندی و شایستگی باشد اگر مدیری توانیی لازم را دارد باید از وی بهره برد.

امام جمعه گناوه با تاکید بر اینکه ارتباط بین دو نهاد خانواده و مدرسه باید تقویت شود گفت: خانواده پایه و اساس تعلیم و تربیت است و هیچ گاه نباید ارتباط بین خانواده و مدرسه کمرنگ شود بلکه این ارتباط باید همواره مستمر باشد.

مدیر آموزش و پرورش گناوه در این آئین با تبریک آغاز بهار تعلیم و تربیت و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: پس از برگزاری امتحانات در شهرستان، ستاد پروژه مهر فعالیت‌های خود را آغاز و اقدامات زیادی انجام شد تا امروز شاهد آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس باشیم.

اسکندر احمدی افزود: جلسات متعدد، سازماندهی نیروها، تهیه و توزیع تجهیزات و وسایل بهداشتی در مدارس، ثبت نام دانش آموزان، تهیه کتاب‌های درسی با تلاش شبانه روزی همکاران در آموزش و پرورش انجام شد.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال آموزش و پرورش «استمرار آموزش، ارتقای کیفیت و تضمین سلامت» است گفت: سال تحصیلی جدید در شهرستان گناوه با حضور ۲۰ هزار دانش آموز در ۱۳۰ مدرسه آغاز شد.

رئیس آموزش و پرورش یادآور شد: امروز همگان به خسارات شیوع کرونا بر بخش آموزش و تعلیم و تربیت واقف هستند و در طول دو سال شیوع این ویروس خسارات زیادی به این بخش وارد شده است لذا همه باید تلاش کنند تا به صورت آرام و تدریجی به سمت آموزش حضوری با اولویت حفظ سلامت دانش آموزان، رعایت موازین بهداشتی و تسریع در واکسیناسیون پیش رفت.

وی تصریح کرد: اولویت ما حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان است و تابع مقررات و دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

رئیس آموزش و پرورش گناوه یادآور شد: آموزش و پرورش دارای ظرفیت بسیار زیادی است و باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا الگوی تربیتی آموزشی در اختیار آموزش و پرورش قرار داده است که بومی سازی شده و طبق این راهنما عمل خواهیم کرد.

در این آئین که به صورت نمادین در دبیرستان استعدادهای درخشان علامه حلی این شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، زنگ ایثار و مقاومت و بازگشایی مدارس شهرستان گناوه نواخته شد و روایت گری یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس، نمایشی از عملیات و اعزام رزمندگان به جبهه و تجلیل از دانش آموزان برتر کشوری و استانی آموزشگاه علامه حلی باز دیگر بخش‌ها بود.

کد خبر 5312958

منبع: مهر

کلیدواژه: گناوه آموزش و پرورش بازگشایی مدارس هفته دفاع مقدس ویروس کرونا اربعین 1400 اربعین حسینی بوشهر واکسن کرونا ایلام دفاع مقدس دفاع مقدس جنگ تحمیلی بازگشایی مدارس آمار کرونا خطبه های نماز جمعه عکس استانها گرگان آموزش و پرورش تعلیم و تربیت دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۶۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، در این مراسم خوشگوار معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه درمدارس کردستان ۴۴ هزار نفراز دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت فعالیت میکنند گفت: دانش اموزان سفیر، در ۱۰ سرفصل، مباحث بهداشتی و سلامت را برای سبک زندگی سالم، پیشگیری از بیماری‌ها و خود مراقبتی به دیگردانش آموزان آموزش میدهند.

طیبی راد معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش کردستان هم با بیان اینکه سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت، شعار امسال سفیران سلامت است گفت: ارتقاء سلامت روحی، روانی و جسمی دانش آموزان با بکارگیری تغذیه سالم، تحرک و چابکی و نشاط از اهداف سند تحول بنیادین آموزش وپرورش است.

مفیدی رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ سنندج هم با اشاره به اینکه ارتقاء سطح سواد دانش آموزان در ساحت تربیت زیستی وبدنی آموزش و پرورش از اهداف فعالیت‌های سفیران سلامت است گفت: این مهم از طرف دانش آموزان داوطلب در استان به صورت مطلوب انجام شده است.

دیگر خبرها

  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است