Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری فارس، سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: آزادسازی سرزمین‌های اشغالی در سال دوم جنگ تحمیلی و برقراری ثبات سیاسی در کشور حاصل تحولاتی بود که با دفاع مقابل تجاوز در سال اول جنگ شکل گرفته بود و شاکله قدرت دفاعی- تهاجمی نیرو‌های مسلح را متفاوت با تجربه قبل از انقلاب پایه‌گذاری کرد که امروز هم ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: گرامیداشت هفته دفاع مقدس در حقیقت تجلیل از تولد قدرت دفاعی تهاجمی جدید نیرو‌های مسلح است.
فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا افزود: نگرانی، فشار و بهانه جویی دشمن برای قدرت موشکی ما، شامل موشک‎‌های نقطه زن و دقیق و ناوزن جمهوری اسلامی ایران به این دلیل است که می‌بیند ایران به صورت مستقل صاحب قدرت موشکی شده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) به قدرت موشکی ایران اشاره کرد و گفت: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه جنوب غرب آسیا تنها قدرتی است که سیاست‌های دفاعی خود را مستقل از منافع و قدرت‌های بیگانه و سلطه‌گر تعریف کرده است و در چارچوب اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و منافع ملت ایران حرکت می‌کند.

سرلشکر رشید افزود: دشمن نه از حجم و شکل موشک‌ها یا شعاری که به هنگام آزمایش یا کوبیدن مواضع ضد انقلاب بر روی موشک‌ها می‌نویسند (که در جای خود مهم هستند) بلکه از استقلال سیاست‌های دفاعی و قدرت تحقق آن نگران و وحشت زده است.

 هراس دشمن از قدرت دفاعی مستقل ایران 

وی با بیان اینکه دشمن از قدرت دفاعی مستقل ایران هراس دارد، گفت: با تفکر و روش آمریکایی‌ها نمی‌توان جنگید چرا که ارتش دست‌ساز آمریکا در عراق و افغانستان فروپاشید.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) به اهمیت زنده نگهداشتن و ترویج فرهنگ دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: تجلیل از دفاع مقدس یعنی تجلیل از تولد قدرت دفاعی و تهاجمی جدید نیرو‌های مسلح که ارتش، سپاه و نیرو‌های مردمی و بسیجی ما در همان دوران دفاع مقدس متولد شدند، نقش‌آفرینی کردند و حماسه‌های بزرگی را آفریدند.

سرلشکر رشید با بیان اینکه نیرو‌های مسلح پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ذیل تفکر و روش آمریکایی‌ها قرار داشتند، گفت: سال‌های اخیر در عراق و افغانستان شاهد زوال و انحطاط این نوع تفکر در شکل دهی ارتش‌های این دو کشور از سوی قدرت‌های استکباری بودیم.

وی  افزود: امروز مشاهده می‌کنیم که با تفکر و روش آمریکایی‌ها نمی‌توان جنگید؛ زیرا ارتش دست‌ساز آمریکا در عراق توسط داعش و ارتش افغانستان در برابر طالبان فروپاشید.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) با تأکید بر اینکه ارتش مستقل از تفکر استکباری، قادر به پاسخگویی به هر نوع و هر سطحی از تهدید است، ادامه داد: روش و تفکر سازماندهی که امروز نیرو‌های مسلح ما در ارتش و سپاه از آن برخوردارند و همچنین روش آموزش و تجهیز نیرو‌های نظامی و امنیتی و سیاستگزاری صحیح دفاعی که در مجموعه نیرو‌های مسلح دیده می‌شود، امروز قادر به مقابله با تهدید، جنگ و بحران است.

سرلشکر رشید گفت: خدا را شکر می‌کنیم که سیاست‌های دفاعی و دکترین ما و روش تفکر فرماندهی ما در حوزه‌های مختلف آموزشی، تجهیزاتی، تاکتیکی و راهبردی همگی بومی هستند و بخش اعظم این داشته‌ها برگرفته از تجارب دوران دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران امروز برگرفته از تجارب دوران دفاع مقدس و بسترساز امنیت و بازدارندگی است، افزود: خسارت‌های ناشی از ناآمادگی در آغاز جنگ تحمیلی را، امروز به هوشیاری و اشراف مداوم و برخورداری از آمادگی دفاعی و رزمی تبدیل کرده‌ایم.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: آسیب‌پذیری مردم این سرزمین در برابر تهاجم هوایی و موشکی دشمن در شهر‌ها را که مردم بی دفاع طی آن مورد هجمه قرار می‌گیرند، به قدرت موشکی و پدافند هوایی تبدیل کردیم.

سرلشکر رشید به تلاش مذبوحانه دشمن در راستای تضعیف قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: نگرانی، فشار و بهانه‌تراشی دشمن در حوزه قدرت موشکی ما از جمله «موشک‌های نقطه‌زن، دقیق‌زن و ناوزن» به این دلیل است که می‌بیند ایران اسلامی به طور مستقل صاحب قدرت موشکی شده است.

وی گفت: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران تنها قدرتی هستند که در منطقه جنوب غرب آسیا سیاست‌های دفاعی خود را مستقل از منافع و قدرت‌های بیگانه و سلطه‌گر تعریف می‌کنند و در چارچوب اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و منافع ملت ایران حرکت می‌کنند و دشمن از این سیاست‌ها و قدرت تحقق آن، نگران و وحشت‌زده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) افزود: امروز با برخورداری از قدرت دریایی، ضعف در برابر حملات دشمن به نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری در هشت سال دفاع مقدس را به برتری ایران و ضعف تحقیرآمیز دشمن تبدیل کرده‌ایم.
وی گفت: فقدان پیمان دفاعی و امنیتی با دیگر دولت‌ها و کشور‌ها در دهه ۶۰ را اکنون با پیوند زدن با ملت‌ها و بعضاً دولت‌ها و ایجاد قدرت‌های اعتقادی منطقه‌ای و مردمی تبدیل کرده ایم.

سرلشکر رشید در بخش دیگری از سخنان خود خاطره‌ای از شهید حاج قاسم سلیمانی نقل کرد و افزود: ایشان سه ماه قبل از شهادت در جلسه قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا با فرماندهان نیرو‌های مسلح گفت که من به پشتوانه ستاد سپاه، ستاد ارتش، ستاد کل نیرو‌های مسلح و وزارت دفاع اکنون شش ارتش را بیرون از سرزمین ایران برای شما سازماندهی کردم و کانالی به طول هزار و ۵۰۰ کیلومتر و عرض هزار کیلومتر تا سواحل مدیترانه ایجاد کرده‌ام که در درون این کانال، شش لشکر اعتقادی و مردمی به سر می‌برند و هر دشمنی که بخواهد با انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بجنگد، باید از این شش ارتش عبور کند.

وی ادامه داد: یک ارتش در لبنان به نام «حزب‌الله»، دو ارتش در فلسطین اشغالی به نام‌های «حماس» و «جهاد اسلامی»، یک ارتش در عراق به نام «حشدالشعبی»، یک ارتش در یمن به نام «انصارالله» و یک ارتش در سوریه که همین‌ها موجب بازدارندگی برای کشور عزیز ایران شده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: عصبانیت آمریکا از قدرت منطقه‌ای ایران ناشی از همین امر است که جمهوری اسلامی ایران هر دو مؤلفه قدرت یعنی اول برخورداری از نیروی مسلح قدرتمند و آماده رزم در برابر هر متجاوز خارجی در درون سرزمین و دوم بهره‌مندی از یک قدرت منطقه‌ای در بیرون از سرزمین، برخوردار است، که این دو مؤلفه قدرت برای بازدارندگی از دید همه کارشناسان نظامی، ضروری و حیاتی است و نظام جمهوری اسلامی از هر دو مؤلفه برخوردار است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس عراق آمریکا فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء ص ارتش آمریکا فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء ص جمهوری اسلامی ایران سیاست های دفاعی انقلاب اسلامی نیرو های مسلح سرلشکر رشید قدرت دفاعی قدرت موشکی یک ارتش دفاع مقدس سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۷۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا باید از ‌آب‌های خلیج فارس خارج شود

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: تحمل حضور آمریکا در آب‌های خلیج فارس وجود ندارد و باید دیر یا زود از این منطقه خارج شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در هرمزگان صبح امروز در سالروز گرامیداشت ارتش پرافتخار جمهوری اسلامی ایران با تبریک این روز اظهار داشت: سالروز ارتش دلاور و قهرمان در روزهایی که اوج قدرت و صلابت ملت و نیروهای مسلح ما در بهترین زمان به نمایش گذاشته شد این روز بزرگ را گرامی می‌داریم. 

وی با یاد کردن از فرماندهان شهید ارتش افزود: امروز افتخار نیروهای مسلح ما و تولید قدرت و اقتدار ما در گروی فرماندهی فرمانده کل قوا و تحت زعامت ولی امر مسلمین جهان است. 

امام جمعه بندرعباس گفت: امروز ارتش مقتدر ما در کنار سایر نیروهای مسلح در ایجاد و تولید قدرت عظیم و به وجود آوردن ایران قوی نقشی تعیین کننده ایفا می کند. 

وی تصریح کرد: نقش امروز ارتش در تولید قدرت، بازدارندگی و ایجاد هژمونی جهانی بر کسی پوشیده نیست، ارتش جمهوری اسلامی ایران بیش از گذشته در حالی که دشمنان ما همچون گرگ زوزه می کشند اما جرات ورود به این سرزمین شیران را ندارند با صلابت و اقتدار به پیش می‌رود و تولید قدرت می‌کند. 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: نیروهای مسلح ما، ارتش و سپاه قهرمان ملت و چشم و چراغ ایران اسلام و ستون انقلاب هستند، دشمنان بیش از هر زمانی قدرت و اقتدار را در نیروهای مسلح ما می‌بینند. 

وی ادامه داد : قدرت‌نمایی ارتش در آب‌های بین‌المللی در کنار سواحل کارائیب و مناطقی که حیاط خلوت آمریکایی ها بود نشان از اقتدار ایران اسلامی است، آمریکایی ها بدانند اگر در کنار مرزهای ما پایگاه احداث کرده‌اند باید بدانند که از این به بعد باید نیروهای ما رادر کنار سواحل و مرزهای خود در آب‌های بین المللی ببینید. 

‌عبادی‌زاده گفت: هر اقدامی از سوی بدخواهان نظام از جمله آمریکای جنایتکار صورت گیرد به شدیدترین شکل پاسخ می‌دهیم دشمنان می‌دانند حضور آنها در منطقه ما یعنی حضور ما در منطقه آنها و تمام تحرکات آنها در منطقه زیر نظر است. 

وی اظهار داشت: تحمل حضور آمریکا در آب‌های خلیج فارس وجود ندارد و باید دیر یا زود از این منطقه خارج شوند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار و آمادگی هستند
  • آمریکا باید از ‌آب‌های خلیج فارس خارج شود
  • نیروی مسلح ایران از قوی‌ترین و محبوب‌ترین‌های جهان هستند
  • وعده صادق نیرو‌های مسلح ایران پاسخ طوفانی و یکپارچه خواهد داد
  • تقدیر سرلشکر باقری از ارتش بخاطر همدلی با سپاه
  • سرلشکر باقری: تراز جدیدی از اقتدار نیرو‌های مسلح به جهان نشان داده شد
  • ارتش در عرصه‌های مختلف جایگاه خود را تحکیم و تثبیت کرده است
  • درخشش ارتش و نیرو‌های مسلح در عرصه‌های ماموریتی ضامن قدرت بازدارندگی کشور است
  • رژه نیرو‌های مسلح قدرت نمایی حقیقی از اراده ملت است
  • سرلشکر باقری : عملیات " وعده صادق " تراز جدیدی از اقتدار دفاعی نیرو‌های مسلح ایران را به جامعه جهانی نشان داد