Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:45:49 GMT

مسیر توسعه کشور از آموزش و پرورش عبور می‌کند

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۰۷۰۸۷

مسیر توسعه کشور از آموزش و پرورش عبور می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین هدایت الله جمالی پور در مراسم بازگشایی مدارس که به صورت نمادین در دبیرستان صدیقه کبری شهر قزوین برگزار شد اظهار کرد: اگر بخواهیم به پیشرفت و توسعه پایدار برسیم باید مسیر رسیدن به آن را طریق آموزش و پرورش طی کنیم چون در صورت داشتن تمام فناوری‌ها و فقدان نیروی متخصص و متعهد نمی‌توانیم به توسعه برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دانش و دانایی را از ارکان مهم توسعه دانست و اذعان کرد: معلمان همواره پیشگام در راستای اندیشه‌های اسلامی بوده‌اند و این مهم در تحقق پرورش نسل آینده تأثیر به سزایی دارد.

جمالی پور تصریح کرد: انسان متعهد و متخصص عامل توسعه کشور است و باید بپذیریم مهمترین سرمایه هر جامعه‌ای فقط نیروی انسانی متخصص و ماهر است که توسعه و پیشرفت را برای کشور به ارمغان می‌آورد.

این مسئول افزود: انسان‌های فرهیخته در کلاس‌های درس و مدرسه تربیت شده‌اند بنابراین فرهنگیان باید بدانند در خلق رفاه و تربیت آیندگان نقش اساسی دارند و حتماً باید برای موضوع تربیت اهمیت بیشتری قائل باشند.

وی اضافه کرد: نظام آموزشی ما می‌تواند رفتارهای پرخاشگرانه و بد اخلاقی‌ها را حل کند و برای تحقق این مهم لازم است آموزش و پرورش به اخلاق توجه بیشتری کند.

جمالی پور افزود: سرمایه گذاری در آموزش و پرورش می‌تواند مسیر قله‌های رفاه و توسعه اقتصادی را هموار کند و ما سرمایه گذاری در این عرصه را هرگز هزینه نمی‌دانیم.

استاندار قزوین تاکید کرد: تقارن بازگشایی مدارس و همزمانی آن با ایام دفاع مقدس بسیار مبارک است و امیدوارم که این مهم با تقویت دفاع از سرزمین، ارزش‌های دینی و اسلامی همراه باشد.

وی خاطرنشان کرد: شهدا مظهر وحدت، انسجام، عزت و اقتدار هستند و باید با الگو گیری از آنها روزهای بهتری را برای خودمان رقم بزنیم.

جمالی پور با تاکید بر اینکه باید نگاه ویژه‌ای به دستگاه آموزش و پرورش شود، افزود: در این سازمان، مدرسه، محور پیشرفت است که با تربیت نیروی انسانی، سرمایه مورد نیاز کشور را برای ساختن آینده فراهم می‌کند.

این مسئول یاد آور شد: اگر در مسیر درست برای اعتلای آموزش و پرورش حرکت کرده و ریل‌گذاری کنیم، آیندگان نیز در این مسیر حرکت خواهند کرد و آموزش و پرورش به جایگاه اصلی خود خواهد رسید.

کد خبر 5313106

منبع: مهر

کلیدواژه: بازگشایی مدارس استاندارقزوین هفته دفاع مقدس ویروس کرونا اربعین 1400 اربعین حسینی بوشهر واکسن کرونا ایلام بازگشایی مدارس دفاع مقدس دفاع مقدس جنگ تحمیلی آمار کرونا خطبه های نماز جمعه عکس استانها گرگان آموزش و پرورش جمالی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۷۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنده گیری ۲ قلاده گربه جنگلی در مرودشت

حسنی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرودشت اظهار کرد: با دریافت گزارش‌هایی مبنی بر مشاهده ۲ قلاده گربه جنگلی توسط یکی از دوستداران محیط زیست در بخش درودزن این شهرستان و زنده گیری آن ها، نیرو‌های یگان این اداره ضمن حضور به موقع با همکاری طبیعت دوستان این ۲ قلاده گربه را زنده گیری کردند.

او ادامه داد: به نظر می‌رسد این گربه‌های جنگلی هنگام عبور از جاده به علت نبود مسیر عبور و بلند بودن حفاظ بتونی جاده مرودشت درودزن نتوانسته اند با مادر خود از جاده عبور کنند و از مادر جدا شده اند.

حسنی افزود: لازم است در جاده‌های احداثی راهداری علاوه بر نصب تابلو عبور حیات وحش، جهت عبور آن‌ها مسیر‌هایی ایجاد شود تا ضمن کاهش تلفات حیات وحش آن‌ها به راحتی بتوانند از جاده عبور کنند.

او بیان کرد: این گربه‌های جنگلی برای تیمار و نگهداری به پارک ملی بمو تحویل داده شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • زنده گیری ۲ قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • صحرایی خبر داد: ۱۰۰۰ هنرستان در کشور ساخته می‌شود
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد