Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

حسین امیرعبداللهیان در این نشست ضمن تشریح سیاست خارجی دولت جدید جمهوری اسلامی ایران، به پرسش‌های محققین، دانشگاهیان و نمایندگان ارشد اندیشکده‌های آمریکا در خصوص موضوعات مختلف از جمله سیاست خارجی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی و آینده توافق هسته‌ای پاسخ گفت.

وزیر امور خارجه در این نشست بر عزم دولت جدید جمهوری اسلامی برای اتخاذ یک سیاست خارجی مبتنی بر اولویت‌بخشی به همسایگان و کشورهای آسیایی تأکید نموده و دیدگاه‌های ایران در خصوص موضوعات منطقه‌ای از جمله وضعیت افغانستان، سوریه، یمن، بحرین و دیگر مناطق را شرح داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرعبداللهیان همچنین تصریح کرد که هرچند دولت جدید به توسعه روابط با همسایگان و کشورهای آسیایی اولویت داده است، اما در عین حال توازن را در سیاست خارجی خود حفظ خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تصریح نمود که جمهوری اسلامی ایران به رغم بدعهدی های آمریکا در موضوع برجام که از زمان دولت اوباما تا کنون ادانه داشته، و همچنین بی عملی اروپا، بر اساس اصول خود به دیپلماسی پایبند بوده و آماده گفت‌وگوهایی نتیجه‌محور است که منافع و حقوق مردم ایران را تأمین کند.

مسئله افغانستان از جمله موضوعاتی بود که در این نشست به صورت ویژه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و امیرعبداللهیان بار دیگر سیاست اصولی جمهوری اسلامی مبنی بر لزوم تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان و ممانعت از گسترش فعالیت‌های تروریستی در منطقه، تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: امیرعبداللهیان سیاست خارجی سیاست خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۷۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان 

 به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، حسین امیر عبداللهیان در این ارتباط در صفحه اجتماعی ایکس نوشت :«در اولین روز سفر جناب آقای دکتر رئیسی رئیس جمهور کشورمان و در چارچوب پیگیری سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران، از کشور برادر و مسلمان پاکستان بازدید کردیم.

گفت‌وگوی مفصل و مهمی در خصوص مسائل بین‌المللی، تحولات منطقه‌ای و ارتقاء وضعیت روابط دوجانبه با آقایان آصف‌علی زرداری، رییس جمهور،  شهباز شریف نخست وزیر، روسای مجالس ملی و سنا و همچنین محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان انجام شد. 

موضوعات مختلف اعم از تجارت، انرژی، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی، گردشگری سلامت و ‌زیارت، همکاری‌های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، امنیتی، قضایی میان هیئت‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.

در نهایت ضمن هدف گذاری افزایش حجم تجارت رسمی به ده میلیارد دلار، ۸ سند همکاری مشترک به امضا رسید.

هزار کیلومتر مرز مشترک، اشتراکات فراوان تمدنی، فرهنگی و مذهبی، نگاه مشترک در عمده مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، عزم دو کشور را بر ارتقاء و استحکام بیش از پیش روابط دوجانبه استوار ساخته است.»

دیگر خبرها

  • برقراری توازن و عدالت منطقه‌ای سیاست اصلی شورای شهر قم است
  • پیوند میدان و دیپلماسی‌
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است
  • گزارش امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای اتفاق اصفهان نمی‌توان عنوان «حمله» را به کار برد/ اردن باید پاسخگو باشد/ در دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم
  • روایت امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان 
  • امیرعبداللهیان: ایران و پاکستان برای افزایش تجارت به ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری کرده‌اند
  • چالش‌های سیاست خارجی در ۱۴۰۳؛ ایران با کدام پرونده‌های مهم روبروست؟
  • آسوشییتدپرس: ایران و اسرائیل از آستانه یک جنگ تمام عیار بازگشتند
  • توقف قطار ترانزیتی افغانستان در ایران تکذیب شد