Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: ظرفیت سپاه و بسیج برای مبارزه با کرونا و محرومیت زدایی قابل افزایش است و عملکرد این نیروی مردمی در شرایط کرونایی با اجرای طرح شهید سلیمانی نشان از عزم جدی برای ریشه کنی بیماری منحوس کرونا دارد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: موج چهارم کرونا از ابتدای سال جاری آغاز شد و در روزهای اخیر نیز شاهد خروج از پیک پنجم این بیماری در کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تنها راهکار ریشه کنی این بیماری و قطع زنجیره سرایت است، افزود: خوشبختانه با برطرف شدن کمبود واکسن و تامین آن به مقدار لازم شاهد تسریع در روند واکسیناسیون آحاد مختلف جامعه هستیم و سپاه و بسیج نیز در کنار وزارت بهداشت در امر واکسیناسیون مشارکت دارند.

سردار کریمی در ادامه به استمرار اجرای طرح کمک های مومنانه اشاره کرد و افزود: در سال جاری پیرو فرمان رهبر معظم انقلاب توزیع بسته‌های معیشتی در قالب طرح کمک مومنانه ادامه دارد و شهرستان ساوه نیز در اجرای این طرح از شهرستان‌های پیشروست.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای اجرای طرح کمک مومنانه افزون بر ۱۰۰ هزار بسته معیشتی در شهرستان ساوه توزیع شده است، گفت: از آنجاکه برخی از کمک‌های مومنانه توسط سازمان‌ها و مجموعه دولتی و یا بخش خصوصی و کارخانجات توزیع شده در این آمار قرار نگرفته، لذا میزان بسته‌های معیشتی توزیع شده فراتر از این رقم است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در ادامه با اشاره به درخشش این استان در میزان بسته‌های معیشتی توزیع شده، گفت: تا قبل از آغاز بسته های معیشتی در مرحله جدید و در قالب طرح کمک های مومنانه بیش از ۳۴۵ هزار بسته معیشتی در استان توزیع شده بود که شهرستان ساوه سهم بالایی از این میزان کمک مومنانه دارد.

وی بیان کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس بیش از سه هزار بسته معیشتی در شهرستان ساوه توزیع خواهد شد و این روند تا بهبود شرایط اقتصادی و کرونایی در سراسر کشور ادامه خواهد داشت.

سردار کریمی در ادامه با تاکید بر اینکه محرومیت زدایی یکی از اولویت‌های فعالیت سپاه و بسیج است، افزود: در ابتدای سال احداث ۱۱۴ سال واحد مسکونی ویژه محرومان هدفگذاری شده بود که خوشبختانه این واحدها مراحل نهایی تکمیل شدن را طی می‌کنند.

وی با اشاره به آغاز طرح های جدید احداث مسکن محرومان گفت: سپاه و بسیج متعهد شدند که چندین مورد مسکن محرومین را با معرفی از سوی کمیته امداد و بهزیستی احداث کنند که خوشبختانه گروه های جهادی این شهرستان در کمترین زمان ممکن اقدام به ساخت مسکن محرومان می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کرونا در ایران سپاه روح الله استان مرکزی استانی فرهنگی و هنری ساوه استانی شهرستانها بسته های معیشتی شهرستان ساوه سپاه و بسیج توزیع شده طرح کمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۷۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور سیاست‌های این معاونت برای تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم را تشریح کرد و گفت: مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در حوزه تشخیص و مدیریت درمان از جمله اقداماتی است که برای حقق شعار سال مورد توجه قرار دارد.

محمد سبحانی مطلق در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شعار سال طی چند سال اخیر گویای تمرکز مقام معظم رهبری روی اهمیت مباحث اقتصادی است و این مهم بیانگر اهمیت اقتصاد و معیشت ملت از دیدگاه ایشان است.

وی افزود: شعار سال جاری تحت عنوان جهش تولید با مشارکت مردم در ادامه نامگذاری سال‌های قبل و برنامه‌های مبتنی بر بهبود وضعیت اقتصاد کشور و تقویت تولید از طریق به‌کارگیری مشارکت مردمی است.

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: از آنجا که بخشی از فعالیت‌های سازمان دامپزشکی کشور در حوزه تشخیص و مدیریت درمان است و این مهم حائز اهمیت است، معاونت تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور خود را موظف و مکلف می‌داند تا در راستای اجرایی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری برنامه‌هایی را پیاده‌سازی کند.

وی مهم‌ترین اقدامات پیش رو برای تحقق این مهم را تقویت مشارکت مردم برای اجرایی شدن سیاست‌های بهداشتی و افزایش نظارت سازمان دانست و با اشاره به مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها گفت: برنامه مورد نظر ما این است تا فرایند تولید در این بخش پس از شناسایی دقیق موانع موجود و پیش رو مانع‌زدایی شود و در این رابطه از طریق رابطه تنگاتنگ و نشست‌های متعدد با تشکل‌های مرتبط دستورالعمل‌های موجود را در معرض نقد و بررسی قرار داده و پیشنهادات این تشکل‌ها را مورد توجه قرار خواهیم داد.

سبحانی با اشاره به راهکار دیگر برای کمک به تحقق شعار سال به تسهیل‌گری گفت: در این راستا معاونت دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور می‌کوشد تا نه تنها موانع را از پیش روی شرکت‌های تولیدکننده واکسن، دارو و مکمل بردارد، بلکه آمادگی دارد شرایطی را فراهم کند تا این شرکت‌ها به سوی تولید مورد نیاز واحدهای دام، طیور، آبزیان و زنبورعسل ایران بروند و در صورت نبود شرایط لازم برای این مهم، مبادرت به کمک در این رابطه کند، اگرچه این نکته را باید همواره مدنظر قرار داد که وقتی صحبت از اهمیت تولید و افزایش آن می‌شود، تنها به معنای هر تولیدی نیست، بلکه مهم تولید با کیفیت و قیمت منطقی و قابل رقابت با استانداردهای جهانی است.

وی یکی از اقدامات در خصوص این تسهیل‌گری را جلوگیری از واردات هرگونه محصول در صورت تولید نمونه داخلی مشابه کارایی محصول وارداتی دانست و افزود: در این راستا علاوه بر مانع زدایی و تسهیل‌گری، استفاده از منابع علمی معتبر در کنار اعمال نظرات متخصصان و دعوت از نخبگان دانشگاهی و تسهیل‌گری خواهد بود.

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه شفافیت و قانون‌مداری باعث افزایش تولید و مشارکت مردمی می‌شود، خاطرنشان کرد: در این رابطه دستورالعمل‌های موجود به‌روزرسانی شده است و به اطلاع تشکل‌ها و شرکت‌های تولیدی خواهد رسید تا در راستای جهش تولید گام بردارند و از سوی دیگر چنانچه نیاز به هرگونه سرمایه‌گذاری داخلی یا مشترک و استفاده از تسهیلات بانکی باشد، از حمایت صددرصدی سازمان دامپزشکی کشور که رئیس آن به عنوان معاون وزیر عضو شورای راهبردی نظارت وزارت جهاد کشاورزی نیز است، برخوردار شوند.

وی تاکید کرد: هرگونه افزایش تولید باید با برنامه و ملاحظه نیاز و کیفیت بالا باشد تا پایدار باشد، چرا که در غیر این صورت بدون ملاحظه افق دور و فراهم نشدن زیرساخت‌های لازم برای تولید، بازار دچار تنش خواهد شد.

سبحانی با بیان اینکه در راستای استفاده از مشارکت مردم تعداد آزمایشگاه‌های همکار بیشتری طی سه ماه اخیر دعوت به همکاری با سازمان شده‌اند، تصریح کرد: در عین حال این آمادگی برای صدور مجوز همکاری برای سال جاری نیز تداوم خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص استفاده از مشارکت مردم در حوزه درمان نیز که به بخش خصوصی واگذار شده و سازمان نظام دامپزشکی کشور ناظر بر عملکرد آنها طبق کمیسیون ماده ۲ است، به صورت مستمر جلساتی برگزار خواهد شد تا از مشارکت مردمی در این رابطه کمک بیشتری گرفته شود.

کد خبر 745463

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم در محرومیت‌زدایی از جامعه مصمم است
  • رویکرد حساب ۱۰۰ امام محرومیت زدایی از جامعه است
  • همه چیز درباره واریز یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه | جیب سرپرستان خانوارها پر پول شد
  • فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس
  • سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود
  • پیش بینی تولید بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ تن محصول کلزا در میاندوآب
  • محرومیت زدایی سپاه با بهسازی ۶۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان اردبیل
  • محرومیت‌زدایی سپاه با ۶۵ کیلومتر راه‌سازی در اردبیل
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال