Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، گرچه طالبان حمدالله نعمانی را به عنوان شهردار جدید کابل معرفی کرده است اما سلطان‌زوی که در دوران اشرف غنی، رئیس‌ جمهوری وقت افغانستان منصوب شده بود، همچنان به محل کارش مراجعه می‌کند. در واقع این دو مرد دفتر کارشان در کابل را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نعمانی در دوران اولین حاکمیت طالبان در اواخر دهه ۹۰ میلادی، شهردار کابل بود.

پس از آنکه طالبان در اواسط اوت کنترل افغانستان را به دست گرفت، هزاران تن از جمله رئیس‌جمهوری ، وزرا، فعالان و شهروندان عالی برای فرار از این کشور تلاش کردند.

ظاهرا طالبان با سلطان‌زوی که شهروند سابق آمریکاست تماس گرفته و به او قول داده که امنیتش تامین باشد. او به سرعت به محل کارش بازگشت و اطمینان حاصل کرد که وظایفی از جمله جمع‌آوری زباله و تدابیر بهداشتی بی‌وقفه ادامه می‌یابد.  

سلطان‌زوی، شناخته‌شده‌ترین چهره از دولت ساقط شده افغانستان است که همچنان در سمتش مانده است. او در سال ۲۰۲۰ به عنوان شهردار منصوب شد.  

او به تازگی در گفت‌وگو با وال استریت ژورنال گفت: این مسوولیتی است که شما نمی‌توانید بی‌پروا آن را کنار بگذارید و بگویید خب من این مردم را دوست ندارم. من برای خدمت به این شهر منصوب شدم و هنوز هم به این شهر خدمت می‌کنم.

سلطان‌زوی با تاکید بر اینکه در سیاست‌های طالبان نقشی ندارد، گفت: اینجا هستم چون مقابل مردم کابل مسوولیت دارم و تصمیم گرفته‌ام به کارم ادامه دهم. بعضی از اعضای طالبان که ملاقات کرده‌ام، اهل مدارا هستند. من با همه ملاقات نداشته‌ام و قطعا افراد دیگری هستند اما کسانی که من دیده‌ام بسیار مودب و بسیار فهمیده بوده‌اند.

داوود سلطان‌زوی که خلبان تجربی است و در آمریکا آموزش دیده بود، بعد از حملات یازده سپتامبر در سال ۲۰۰۱ برای کمک به دولت پسا طالبان به افغانستان بازگشت. او متولد کابل است و در اوایل دهه ۸۰ میلادی مقابل نیروهای شوروی جنگید. او در سال ۲۰۱۴ پاسپورت آمریکایی خود را کنار گذاشت. همسر و فرزندان او که در آمریکا ساکن هستند، از این تصمیم او برای خدمت به افغانستان استقبال کردند.

در همین حال، نعمانی که شهردار جدید کابل است، می‌گوید که رهبری طالبان مشکلی با سلطان‌زوی ندارد.

او گفت: هر که صادقانه خدمت کرده و سابقه خوبی داشته باشد، که این شامل شهردار، معاون شهردار و دیگر مدیران می‌شود، همگی دوستان ما هستند و ما تغییری در این پست‌ها ایجاد نکرده‌ایم.  

با این حال طالبان به زنان شاغل در شهرداری کابل گفته است که در منزل بمانند.

کد خبر 628853 برچسب‌ها افغانستان طالبان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۸۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود هیات قزاقستان به کابل

یک هیات بلندپایه دولتی و بخش خصوصی قزاقستان به ریاست معاون نخست‌وزیر این کشور، به منظور تحکیم و توسعه روابط دوجانبه، برگزاری نمایشگاه افغان - قزاق به کابل سفر کرده است.

وزارت صنعت و تجارت طالبان در اطلاعیه اعلام کرده است که هیات قزاقی قرار است در جریان این سفر در نشست سه‌جانبه افغانستان - قزاقستان - ترکمنستان جهت تسهیل و توسعه ترانزیت، تجارت و سرمایه‌گذاری‌های مشترک، شرکت کند.

پیش‌تر روز گذشته هیئت بلندپایه ‎ترکمنستان وارد کابل شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم
  • ورود هیات قزاقستان به کابل
  • سفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • هیئت بلندپایه ‎ترکمنستان وارد کابل شد
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • اخراج پناهجویان قانونی روابط کابل اسلام آباد را بهم خواهد زد