Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس فدراسیون اسکواش ایران و عراق با دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان دیدار کردند.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام سایت رسمی فدراسیون اسکواش، رییس فدراسیون اسکواش کشور عراق به همراه رییس فدراسیون اسکواش ایران با دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان دیدار کردند.

در این ملاقات که نواب رییس ایران و عراق هم حضور داشتند دکتر علی جهاد رییس فدراسیون اسکواش عراق خطاب به دکتر کیکاووس سعیدی اظهار داشت: سال‌ها تحولات اسکواش را در ایران مشاهده می‌کنم و رشد این ورزش در چند سال اخیر با‌ورنکردنی برای دستگاه ورزش ما است

وی ادامه داد: برای همین منظور می‌دانید که کشور مصر یک کشور عربی آفریقایی در صدر کشور‌های صاحب اسکواش جهان است، ولی ما ترجیح دادیم راهی را که ایران در پیش گرفته را دنبال کنیم و بدنبال توافق و همکاری‌های مشترک بین اسکواش دو کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل کمیته ملی المپیک ضمن خیرمقدم به هیات عراقی با تاکید بر اینکه از زمان روی کار آمدن دکتر مسعود سلیمانی ورزش اسکواش بشکلی شتابنده در جای جای کشورمان توسعه داده شده و این را مرهون مدیریت راهبردی سلیمانی و ابتکاراتش می‌دانبم که صاحب اقبال بیشتر بین مسولان ورزش کشورمان شده و ر ویکرد پشتیبانی دو دستگاه عالی ورزش در ایران از ایشان و این فدراسیون ادامه دارد.

در پایان رییس فدراسیون کشورمان تفاهم نامه فی مابین ایران و عراق در دو موضوع ورزش زنان، رده‌های سنی تیم‌های ملی به امضا روسای دو کشور در محل کمیته ملی المپیک ایران رسید و تمثال مبارک سردار سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی از سوی رییس فدراسیون ایران به رییس فدراسیون عراق اهدا شد و هدایایی از طرف المپیک کشورمان به هیات عراقی تقدیم شد.

بیشتر بخوانید: ۱۱ بازیکن به تیم ملی پدل ایران دعوت شدند

انتهای پیام/

برچسب ها: فدراسیون اسکواش اسکواش

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فدراسیون اسکواش فدراسیون اسکواش اسکواش رییس فدراسیون اسکواش کمیته ملی المپیک ایران و عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۸۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس فدراسیون اسکی اختیاری از خودش ندارد/ مدرس خارجی تکنیک ندارد!

سید جواد صید عضو سابق تیم ملی اسکی آلپاین، اسنوبرد و چمن و نماینده اسکی آلپاین در بازی آسیایی ژاپن ۱۹۹۰، مسابقات جهانی، سرمربی سابق تیم های ملی، رییس سابق کمیته داوران و رییس سابق کمیته اسکی روی چمن در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص شرایط فعلی رشته اسکی گفت: پس از دوره سی ساله ریاست عیسی ساوه شمشکی، سه رییس فدراسیون داشتیم اول آقای طالبی، بعد آقای افتخاری و حالا هم آقای نظریان.

وی ادامه داد: در حال حاضر آقای عیسی ساوه شمشکی در فدراسیون جانبازان و معلولان مشغول به فعالیت است و پسرش دبیر فدراسیون اسکی است و خواهر زاده اش که خودش اسکی بلد نیست مسوول کمیته آموزش است. جالب است بدانید که ایران دو سهمیه تی دی (نماینده فنی فدراسیون جهانی ) برای معرفی به فدراسیون جهانی داشت که یکی در رشته استقامت به خواهر زاده رییس که هیچگونه تخصصی نداشت و یکی هم به پسر ایشان به عنوان تی دی اسکی آلپاین اعطا شد و این دو نفر در هر مسابقه داخلی که به عنوان بین المللی برگزار می شود از سمت فدراسیون جهانی مبلغ ارزی یورو یا دلار دریافت می کنند در حالی که بسیاری از افراد با سابقه یا ملی پوش که تخصص و تحصیلات کافی هم داشتند به فدراسیون جهانی معرفی نشدند، در حالی که مستحق این موضوع بودند.

وی تصریح کرد: دبیر و مسوول کمیته آموزش کمک می کنند رییس فدراسیون غیر تخصصی انتخاب شود تا فرصت خط و نشان کشیدن داشته باشند به همین دلیل از سوی ورزشکاران ریزش زیادی در رشته های مختلف رخ داده است. قبلا حداقل صد نفر در سطح بالا در مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت می‌کردند ولی الان کمتر از ۱۰ نفر در انتخابی شرکت می کنند. خیلی ها یا رفته اند یا اگر هستند دیگر تمایلی به ادامه کار ندارند و در جوانی کنار کشیده اند.

عضو سابق تیم های ملی اسکی گفت: فدراسیون جهانی قانونی دارد که در مسابقات بین المللی باید تعداد نفرات به حد نصاب برسد و به دلیل کنار کشیدن قهرمانان و نفرات قوی، آقایان برای تاییدیه فدراسیون جهانی از هیات اسکی شهرستان ها خواهش می کنند نفر به مسابقات بیاورند. افرادی که در حد مبتدی هستند و در واقع حضورشان در مسابقات فرمالیته است. دوستان اگر می خواهند کار زیربنایی انجام دهند مربی خوب از دیزین و شمشک و دربندسر بفرستند تا سطح ورزشکاران بالا برود. کار به جایی رسیده که یک نفر در حد ملی پوش و یک نفر در حد مبتدی که با چند روز آموزش اسکی یاد گرفته در مسابقات بین المللی در کنار هم مسابقه می دهند فقط برای اینکه آمار تعداد نفرات به فدراسیون جهانی اسکی تکمیل شود.

صید اظهار کرد: فدراسیون جهانی اسکی تا چند سال قبل کمک حدود ۱۷۵ هزار فرانکی به اسکی داشت که مدتی پیش اسکی بازان نامه ای به فدراسیون جهانی نوشتند که پولی که می فرستید خرج ملی پوشان نمی‌شود و جلوی پرداخت آن گرفته شد و فدراسیون جهانی گفت دیگر پولی پرداخت نمی کند و تاکید کرده است هر اقدامی می خواهید از مربی خارجی یا وسایل یا اردو انجام بدهید و سپس ما هزینه اش را واریز می کنیم. البته در همین هم ابهامات زیادی وجود دارد.

وی ادامه داد: دوستان مربی خارجی می آورند که در حد سطح بالا نیست یا مربی قدیمی می آورند. افتی که ورزش اسکی ایران کرده، افت چشمگیری بوده است. ما مدعی چهار تیم برتر جهان در اسکی چمن بودیم و الان اصلا در محدوده این رتبه ها نیستیم. در انفرادی در اسکی چمن مدال طلا یا نقره در اروپا می گیرفتیم اما حالا رتبه کمتر از ۲۰ و ۲۵ نداریم. اسکی آلپاین و اسنوبردمان نابود شده و اسکی استقامت هم از بین رفته و همه ورزشکاران را فراری داده اند.

رییس سابق کمیته اسکی چمن عنوان کرد: فدراسیون به «مربی پروری» در حد کاسبی نگاه می کند. مدرسینی که در گذشته داشتیم زیردست مربیان سوییس و اتریشی و ایتالیایی دوره دیدند. اگر مدرسی زیر نظر کمیته ملی المپیک بود ، یک شخص و یک نفر نبود که بخواهد یک نمره بدهد و مدرسین از فیلترهای زیادی رد می‌شدند اما متاسفانه در حال حاضر یک مدرس بلغاری آورده اند که ایشان حتی در مارپیچ ریز تخصصی ندارد و با تکنیک جدید آشنا نیست و اصلا نوع دیگری درس می‌دهد که ما نشنیده ایم. یک روز با تعدادی از مدرسین در کلاس ایشان بودیم و از کار ایشان هم اشکال گرفتیم. حالا اینکه پشت پرده چه همکاری با دبیر فدراسیون دارند که ایشان آمده اند مسابقات داخل کشور را به عنوان تی دی برگزار کنند و از ایشان درخواست شده کلاس ها را برگزار کنند، مشخص نیست. در کلاس هایی که طبق آیین نامه فدراسیون جهانی آموزش به بیش از ۱۰ نفر مجاز نیست ایشان برای ۴۰ نفر تدریس می کنند. از مسوولان خواهشمندم به داد فدراسیون اسکی برسند.

وی تاکید کرد: رییس فدراسیون چون از قبل از طریق این آقایان حمایت شده است هیچ گونه اختیار و تخصصی ندارد که این مشکلات پیش آمده که جامعه اسکی و ملی پوشان نارضایتی زیادی دارند و همه رها کرده اند و رفته اند. وضعیتی که واقعا نگران کننده است و باید تا دیر نشده فکری به حال آن کرد. متاسفانه هر کس هم انتقادی کند یا حرفی بزند سریع تخریب و از دور خارجش می کنند.

کد خبر 6079502

دیگر خبرها

  • توصیه‌های علیرضا دبیر به ملی‌پوشان کشتی
  • قضاوت ۲ داور کشورمان در جام جهانی قطر
  • برگزاری نخستین نشست کمیته قضایی ایران، عراق و سوریه
  • محمدکاظم حجج رییس فدراسیون ورزش‌های سه گانه شد
  • تبریک کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش به فرنگی‌کاران
  • رییس فدراسیون اسکی اختیاری از خودش ندارد/ مدرس خارجی تکنیک ندارد!
  • بازگشت پویش دوشنبه‌های ورزشی کارگران به کارخانه‌ها
  • قضاوت دو داور ژیمناستیک ایران در جام جهانی قطر
  • دیدار نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان با دبیر کل مجمع تقریب/تمجید از عملیات غرورآفرین وعده صادق
  • ۷ تیرانداز کشورمان عازم مسابقات توزیع سهمیه المپیک قطر شدند