Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی که امروز در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد با تأکید بر اینکه بیش از ۲۰۰ شهید در حوزه سلامت تقدیم جامعه کردیم، گفت: همان طور که کشور ایران یعنی هویت، تاریخ، فرهنگ را معنی می‌دهد و مردم ما در صحنه‌های مختلف درخشیدند در عرصه سلامت نیز پرسنل ما خوش درخشیدند و ما بیش از ۲۰۰ شهید تقدیم جامعه کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  همچنین در اوج تخریب‌هایی که بسیاری از کشورها علیه ما انجام دادند ما در عرصه واکسیناسیون کار بزرگی را انجام دادیم، به طوری که در هفته گذشته ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن را تزریق کردیم یعنی در یک هفته به اندازه کل کشور اروپا واکسن زدیم.

وزیربهداشت در ادامه تأکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران باید به عنوان ایرانی بودن خود افتخار کند و من بسیار متأسف بودم که سال های گذشته این اسم از دانشگاه حذف شد و دانشگاه علوم پزشکی ایران باید جهش بزرگی در عرصه علم و دانش داشته باشد.

دکتر عین اللهی با تأکید بر اینکه اوایل شروع کروناویروس با تهدیدهایی مواجه شدیم، گفت: با ادامه روند کرونا ما توانستیم بسیاری از این تهدیدها را در عرصه های مختلف از جمله آموزشی به نقاط قوت تبدیل کنیم. آموزش های مجازی به همراه زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری گسترش خوبی پیدا کردند و تحول بزرگی در این عرصه ایجاد شد به طوری که به هیچ عنوان آموزش های ما متوقف نشدند.

وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه بیش از ۹۰ درصد دانشجویان ما واکسینه شدند، گفت: تقریبا تمامی اساتید ما واکسن دریافت کردند و در حال حاضر کلاس های آموزشی دانشگاه ها به صورت تلفیقی آغاز شدند.  بسته به شرایط هر رشته و دانشگاه، آموزش های خود را به صورت حضوری و یا تلفیقی آغاز کردیم، اما سیاست ما این است که باید به سمت آموزش حضوری حرکت کنیم.

دکتر عین اللهی همچنین تأکید کرد: بسیاری از مناطق محروم کشور به اساتید مجربی که در تهران بودند دسترسی نداشتند. خوشبختانه با ضبط و انتشار محتوای کلاس ها تقریبا روش های تکمیلی آموزش نیز در اختیار دانشجویان این مناطق قرار گرفت. باید طرح تحول آموزش را به صورت جدی اجرایی کنیم و امیدواریم با این روش جدید، دانشگاه ها به سمت پیشرفت علم و دانش حرکت کنند.

روش آموزشی باید تغییر کند

وی با تأکید بر اینکه روش آموزش در دانشگاه‌ها باید تغییر کند، خاطر نشان کرد: گاه اساتید روش های آموزشی خود را به شکل جزوه و روخوانی که آفت های آموزش بودند ادامه می دادند.  باید ما روش های جدید آموزش را جایگزین آن کنیم و دانشجویان مشارکت فعالی در آموزش داشته باشند و پرسش و پاسخ در کلاس ها تقویت شود.

به گفته وی، براساس روش تحول آموزش دانشگاه های علوم پزشکی کلیه اساتید جوان باید قبل از شروع به کار روش تدریس دروس را دوره ببینند چرا که استاد فقط وظیفه اش این نیست که تخصص داشته باشد بلکه باید روش های آموزشی را نیز یاد بگیرد.

دکتر عین اللهی با تأکید بر اینکه نحوه آموزش و حضور اساتید در کلاس های درس در ارتقای آن ها تأثیر جدی دارد، گفت: براساس آیین نامه جدید ارتقاء، اساتیدی که از کلاس های آموزشی حضور پیدا می کنند و از روش های نوین آموزشی استفاده می کنند ارتقای بالایی می گیرند، چرا که متأسفانه گاهی برخی از اساتید ما حتی یک ساعت نیز در کلاس های آموزشی حضور پیدا نمی کنند که این مسائل در آیین نامه جدید لحاظ خواهد شد. بنابراین آموزش در طرح تحول به صورت الزامی مورد توجه قرار می گیرد.

وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه مقالاتی با موضوع کرونا امتیازی دوبرابر دریافت خواهند کرد، گفت: پژوهش ها در دانشگاه ها باید کاربردی باشند و اساتیدی که پژوهش های کاربردی داشته باشند امتیاز بالاتری خواهند گرفت.

وی با تأکید بر اینکه نیازمند جهشی بزرگ در عرصه مسائل فرهنگی دانشگاه ها هستیم، گفت: در طرح تحول آموزش و همچنین ارتقای اساتید، فعالیت های فرهنگی آن ها نیز لحاظ خواهد شد. در واقع ما کشوری با سابقه عظیم فرهنگی هستیم به همین جهت باید جهشی در مسائل فرهنگی اساتید، دانشجویان و دانشگاهیان صورت بگیرد و ما شاهد تحول در این عرصه باشیم.

وی تأکید کرد: ما در دوره شیوع کرونا در حوزه آموزش های مداوم با مشکلاتی مواجه شدیم که این آموزش ها باید به صورت حضوری و در قالب گروه های کوچک از سر گرفته شود.
وزیر بهداشت تأکید کرد: در حال حاضر ۲۵۰ هزار دانشجوی علوم پزشکی مشغول به تحصیل هستند و ۲۰ هزار استاد نیز آموزش های آن ها را بر عهده دارند.

دکتر عین اللهی با تأکید بر اینکه فوت دستیاران در کشور قابل قبول نیست، گفت: متأسفانه در سال های اخیر مشکلاتی برای دستیاران و همچنین پرستاران ایجاد شد که باید با مداخلات جدی و ریشه ای حل شود چرا که مرگ آن ها قابل قبول نیست و باید حقوق آن ها به موقع پرداخت شود.

وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه معوقات خدمت گزاران حوزه سلامت باید پرداخت شود، گفت: گاها این معوقات از دی ماه گذشته باقی مانده بود که ما از هفته گذشته پرداخت آن را آغاز کردیم.

کد خبر 628847 برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه دانشجو كرونا در ايران دکتر عین اللهی وزیر بهداشت علوم پزشکی دانشگاه ها آموزش ها کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۸۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی و بهره‌مندی مستمر از خرد جمعی، تجربیات و توانمندی‌های طرفین، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی امضا شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در این نشست ابراز امیدواری کرد که همکاری و تعامل بین دانشگاه آزاد اسلامی و آموزش پرورش درراستای ارتقای سطح آموزش دانش‌آموزان همچون گذشته تداوم داشته باشد.

علی رضاپور با قدردانی از همکاری‌های آموزش و پرورش مناطق سه‌گانه شبستر، صوفیان و تسوج با این دانشگاه ضمن تأکید بر توسعه کمّی و کیفی مدارس و ارتقای کارکرد زنجیره‌ای آن با نظام آموزش تخصصی دانشگاه، اعلام کرد که این واحد دانشگاهی در راستای رسالت و مأموریت خود و با توجه به تجربه و تخصص در زمینه آموزش و پژوهش می‌تواند با ارائه مشاوره‌های مرتبط با هدایت شغلی و آموزشی به دانش‌آموزان معرفی شده از مدارس در مراکز تابعه و اختصاص بخشی از ظرفیت کارگاه‌های آموزشی مراکز تابعه برای اجرای آموزش‌های برون‌سپاری مهارت‌های شاخه کاردانش براساس قرارداد‌های آموزشی منعقد شده قبل از شروع سال‌های تحصیلی آتی و اجرای کارورزی دانش‌آموزان متناسب با ظرفیت خالی کارگاه‌های آموزشی مراکز تابعه و همکاری در اجرای دوره‌های آموزش مهارتی کوتاه‌مدت تخصصی به‌منظور ارتقای مهارت هنرآموزان معلمین کارشناسان و مدیران آموزش و پرورش مطابق با مقررات سازمان مطبوع می‌تواند درکنار مناطق سه گانه واداره کل آموزش وپرورش خواهد بود.

وی متذکر شد: توسعه‌ مشارکت دو دستگاه در تقویت نگرش مثبت و گرایش دانش‌آموزان، هنرجویان، هنرآموزان و مربیان به حوزه‌ مهارت‌آموزی، کسب مهارت‌های دانشگاهی، برگزاری دوره‌های تخصصی کارآفرینی و مدیریت کسب و کار و تشویق دانش‌آموزان به عضویت یا فعالیت در المپیاد‌ها، باشگاه‌ها و نمایشگاه‌های مرتبط با کارآفرینی، خلّاقیت و کسب و کار با توجه به اسناد و دستورالعمل‌های بالادستی از اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر تبیین کرد: همکاری در زمینه بسترسازی شرکت دانش‌آموزان در مسابقات ملی مهارتی و آماده‌سازی آنان در این راستا با برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی موردنیاز، همکاری در آموزش‌های برون‌سپاری شاخه کارودانش در رشته‌های مرتبط با دانشگاه آزاد اسلامی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های فضای فیزیکی، تجهیزاتی، فنی، آموزشی و اطلاعاتی تجربه و تخصص نیروی انسانی طرفین برای نیل به اهداف مشترک آموزشی در شناسایی استعداد‌ها، هدایت صحیح شغلی و آموزشی دانش‌آموزان، توسعه نیروی انسانی ماهر و بهره‌گیری مشترک از نوآوران ویژه در حوزه‌های نوین علم فناوری اشتراک مساعی در آموزش مهارت‌های فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی نانوفناوری، نانو فناوری به دانش تصویری از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

به گزارش آنا، این تفاهم‌نامه به امضای مسعود سعادتی مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی و رضاپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر رسید که تحویل تفاهم‌نامه با حضور اکرمی معاون متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی انجام گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آموزش‌های مرتبط با آبزیان در استان بوشهر گسترش می‌یابد
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • آموزش حضوری ارز دیجیتال در تهران
  • برگزاری دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان
  • تقدیر از مقام شامخ معلم و استاد به مناسبت دهه سرآمدی آموزش
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • شورای فرهنگی محیط زیست در همه استان‌ها فعال می‌شود
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود