Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@19:43:22 GMT

تکرار تلخ تاریخ برای بارسا بعد از ۱۸ سال

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۰۸۱۵۹

تکرار تلخ تاریخ برای بارسا بعد از ۱۸ سال

شروع ناامیدکننده تیم فوتبال بارسلونا در فصل جاری از ۱۸ سال پیش تا به امروز بی‌سابقه بوده است.

به گزارش مشرق و به نقل از مارکا، مشکلات بارسلونا خیلی فراتر از حد تصور است و فقط به مشکلات مالی محدود نمی‌شود.

جدایی لوئیس سوارس در تابستان سال گذشته و پس از او لیونل مسی و آنتوان گریزمان در تابستان سال جاری، ضرباتی جبران ناپذیرتر از چیزی که تصور می‌شد به کاتالان‌ها زده است و به همین دلیل هم در میان مشکلات متعددی که تیم کاتالان‌ در این فصل دارد، ناکارآمدی خط حمله‌اش شاید بیشتر از همه در معرض دید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گواهش هم آمار ضعیف تعداد گل‌های زده تیم است که در تقریباً دو دهه اخیر بی‌سابقه بوده است.

تیم آبی‌واناری‌پوش نوکمپ در پنج بازی این فصلش در لالیگا تنها هشت گل زده است که بدترین آمار آن در پنج هفته ابتدایی لیگ از سال ۲۰۰۳ به بعد است. نکته جالب این است که آن سال هم خوان لاپورتا تازه دوره (اول) ریاستش در بارسلونا را آغاز کرده بود و یک مربی هلندی دیگر، فرانک رایکارد هدایت تیم را برعهده داشت. در آن فصل کاتالان‌ها در پنج بازی نخست‌شان تنها پنج گل زدند. شروع ضعیف در نهایت مانع قهرمانی بارسلونا شد و این تیم در رقابت با والنسیا مغلوب شد و به نایب قهرمانی با پنج امتیاز اختلاف نسبت به خفاش‌ها رضایت داد. در رقابت‌های حذفی هم آنها خیلی خوش شانس نبودند و در جام حذفی توسط رئال ساراگوسا حذف شدند و در جام یوفا هم به سلتیک باختند.

بیشتر بخوانید:

جانشین مسی در بارسا آماده شد +عکس

خط حمله ضعیف تیم رایکارد در آن فصل مانند خط حمله هموطنش در تیم فصل جاری، بی‌ثبات بود و رونالدینیو تنها بازیکن ثابت در ترکیب اصلی تیم بود و بازیکنان دور و برش تغییر می‌کردند که شامل ریکاردو کوارشما، خاویر ساویولا، پاتریک کلایورت و سرخیو گارسیا می‌شدند. شباهت‌های موجود میان تیم فعلی و تیم ۱۸ سال پیش کاملاً مشهود است. این بار ممفیس دپای بازیکن ثابت ترکیب اصلی تیم شده است، اما بی‌ثباتی بازیکنان دور و برش کار را خراب کرده است.

با رفتن مسی، مارتین برایتویت و آنتوان گریزمان مهاجمان اصلی تیم در بازی‌های اول فصل بودند، اما برایت ویت مصدوم شد و گریزمان هم به اتلتیکومادرید برگشت. به همین دلیل کومان مجبور شده به امثال یوسف دمیر، فیلیپه کوتینیو و لوک دیونگ و حتی در مواقع ناچاری به رونالد آرائوخو و جرارد پیکه برای گلزنی اتکا کند.

ممفیس دپای بازیکن جدید تیم شروعی عالی داشت، اما هرچه گذشت او هم دچار اُفت شد و تنها امید هواداران بارسلونا هم کم‌رنگ شد. لوک دیونگی که بارسلونا دیوانه‌وار برای خریدش تلاش کرد و در آخرین لحظات بازار بالاخره به چنگش آورد هم تا الان فقط سایه‌ای از بازیکنی بود که در سویا می‌درخشید و در این فصل هنوز یک شوت هم برای تیم جدیدش نزده است.

از کوتینیو هم چیزی بیشتر از آنچه در فصول گذشته بود ندیدیم ضمن اینکه او برای مدتی طولانی مصدوم بوده و طول می‌کشد تا دوباره بازیکن سرعتی سابق شود. یوسف دمیر هم که در حد بارسا و کلید حل مشکلات این تیم نیست. با این اوضاع و مشکلات اقتصادی مشخص نیست که لاپورتا چه تصمیمی برای بازار نقل‌وانتقالات بعدی دارد و آیا خواهد توانست مهاجمی با پتانسیل حل مشکلات موجود در خط حمله تیم پیدا کند یا نه.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان بارسلونا خط حمله رونالد کومان خط حمله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۸۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل زدن به بارسلونا حسی باورنکردنی داشت

به گزارش "ورزش سه"، پی اس جی دیشب با برتری 1-4 برابر بارسا ضمن جبران شکست بازی رفت توانست مجوز حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان را به دست بیاورد.

بدون شک یکی از ستاره های هر دو بازی رفت و برگشت برای پاریس، ویتینیا بود. او دو گل به بارسا زد و به خصوص گل دیشب او که دومین گل پی اس جی بود، بسیار تعیین کننده شد.

ویتینیا در پایان بازی به کانال پلاس گفت: «گل من؟ حس باورنکردنی دارم. مدت ها رویای چنین روزی را داشتم و حالا در نیمه نهایی هستیم. فکر می کنم به شایستگی نیز توانستیم صعود کنیم. همه خوشحالیم و باید به این تیم افتخار کرد.»

ستاره پرتغالی ادامه داد: «فکر می کنم بعد از شکست بازی رفت به جز هواداران ما، کسی به این تیم اعتقاد نداشت ولی ما نشان دادیم که می توان دست به کارهای بزرگ زد. وقتی بارسا گل اول را زد نیز ناامید نشدیم. مربی گفته بود با ذهنیت درست می توانیم این بازی را ببریم.»

ویتینا در مورد نقش لوئیس انریکه در این برد گفت: «او مربی‌ای باورنکردنی است و بسیار نقش بزرگی در این پیروزی داشت. فرم حرف زدن او که بسیار متقاعد کننده است و تاکتیک درستی که انتخاب کرده بود، باعث شد بازی را ببریم.»

دیگر خبرها

  • پیام یامال به ژاوی: دلم رو خون کردی بی‌وفا! (عکس)‏
  • عکس‌| تنش در رختکن بارسلونا پس از حذف تلخ مقابل پاریس
  • جانشین ژاوی در بارسلونا انتخاب شد
  • دکو جانشین ژاوی در بارسلونا را انتخاب کرد
  • سبقت 50 میلیون یورویی اتلتیکو از بارسلونا
  • پاری سن ژرمن داغ دل بارسلونا را تازه کرد؛ روز به خیر! / عکس
  • برخورد سرد قاتل بارسلونا با ژاوی (عکس)
  • گل زدن به بارسلونا حسی باورنکردنی داشت
  • امباپه بارسلونا را قورت داد! (عکس)
  • کابوس «رئال» از حضور در «اتحاد»/ «سیتی» به دنبال تکرار تاریخ است