Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارلمان لیبی اعلام کرد تا زمانی که ثبت نام کاندیداها به شکل رسمی آغاز نشود، تصمیمی برای کاندید شدن در انتخابات لیبی نخواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، عقیله صالح، رئیس پارلمان لیبی در گفتگو با شبکه ماهواره‌ای ۲۱۸ این کشور با اشاره به اینکه اعتماد بسیاری به هوش مردم لیبی دارد و می‌داند آنها خواستار انتخابات هستند، اظهار کرد: تا زمانی که ثبت نام کاندیداها به شکل رسمی آغاز نشود، تصمیمی برای کاندید شدن در انتخابات لیبی نخواهم گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالح تاکید کرد: هر مسؤولی در لیبی برای تمامی موارد نقض حقوق مورد بازجویی و تحقیق قرار خواهد گرفت.

رئیس پارلمان لیبی درباره سلب رای اعتماد از کابینه عبد الحمید الدبیبه نیز گفت: طبق قانون پارلمان حد نصاب لازم برای سلب رای اعتماد، نیمی از نمایندگان به اضافه یک است و ۸۹ نماینده به این حکم رای مثبت دادند، در واقع نمایندگان از اینکه کابینه دبیبه قراردادهایی چند میلیاردی با خارج امضا کرده که تعهدات و بدهی‌هایی را به کشور تحمیل می‌کنند، ناخرسند هستند.

او افزود: این حق نمایندگان است که با حکم سلب رای اعتماد مخالف باشند نه اینکه حکم پارلمان را رد کنند.

صالح در ادامه گفت: الدبیبه باید بدون هیچ تردیدی برای ارائه خدمات به جوانان و پرداخت حقوق تلاش کند.

رئیس پارلمان لیبی در ادامه گفت: هیچ محدودیتی برای فعالیت کابینه در داخل وجود ندارد و می‌تواند تا رسیدن به تاریخ انتخابات به کار خود ادامه دهد.

همچنین او از تشکیل کمیته‌ای حقوقی برای اصلاح قانون انتخابات پارلمانی لیبی که قرار است در ۲۴ دسامبر آتی برگزار شود، خبر داد.

صالح افزود: با کابینه درباره پست‌های حاکمیتی به توافق رسیدیم و پرونده‌ها را برای آن فرستادیم اما تا این لحظه پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

پارلمان لیبی روز جمعه در حکمی، دستور تشکیل یک کمیته جهت تدوین پیشنویس قانون انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی لیبی را صادر کرد.

قرار است روز دوشنبه در جلسه پارلمان لیبی قانون انتخابات پارلمانی مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عقیله صالح لیبی رئیس پارلمان لیبی قانون انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۸۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، بهادر کرمی در خصوص اقدامات کمیته علمی و پژوهشی کنگره ملی دو هزار شهید استان گفت: با همکاری اعضای کمیته، کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس در دست تدوین است.
رئیس کمیته علمی پژوهشی کنگره ملی شهدای استان افزود: پنج جلد کتاب برای توزیع در سطح مدارس پیرامون خاطرات رزمندگان استان در دوران دفاع مقدس در دست تدوین است.
وی با اشاره به اینکه فراخوان ارسال مقاله برای روزهای پایانی کنگره بر عهده این کمیته است، ادامه داد: جمع‌آوری، بررسی و داوری مقالات، همچنین انتخاب سخنران و پوستر کنگره بر عهده این کمیته است.
کرمی بیان کرد: با همکاری مجموعه دانشگاهیان سفری به روستای موگر شهرستان لنده داشتیم و مزار شهید طیب را زیارت و جلسات تبیینی و تحلیلی برگزار کردیم.
رئیس کمیته علمی پژوهشی کنگره ملی شهدای استان عنوان کرد: به همت بسیج دانشجویی کشور شهید طیب به عنوان شهید شاخص کشور معرفی شد.
کرمی گفت: نصب تمثال مبارک شهدای دانشجو در دانشگاه‌های استان از دیگر وظایف این کمیته است.
وی گفت: قرار است اعضای کمیته‌های کنگره ملی شهدای استان با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کنند.

دیگر خبرها

  • ادای احترام رئیس جمهور به رهبر استقلال پاکستان
  • ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیرشهریه‌ای استان تهران
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد
  • بحران در کابینه تل‌آویو؛ ادامه اختلافات بر سر تبادل اسرا
  • مصوبه تشکیل حساب پس‌انداز کارکنان دولت غیرقانونی اعلام شد
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی
  • برگزاری اولین نشست رهبران تونس، الجزایر و لیبی
  • پیشنهاد تشکیل شورای راهبردی سلامت تهران/شاخص سرانه سلامت پایتخت نسبت به برخی استان‌هامناسب نیست