Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزرای خارجه آذربایجان و ارمنستان برای اولین بار از نوامبر ۲۰۲۰ در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار و عادی سازی روابط دو کشور را بررسی کردند.

به گزارش ایمنا، رؤسای مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری در اروپا (روسیه، فرانسه و آمریکا) در حاشیه هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک نشست‌های جداگانه‌ای را با وزرای خارجه ارمنستان و آذربایجان برگزار کردند و بعد از آن نشست مشترکی میان این دو وزیر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روسا از برگزاری اولین نشست میان وزرای خارجه ارمنستان و آذربایجان از نوامبر ۲۰۲۰ استقبال کرده و آن را دلیلی بر تصمیم دو کشور برای ازسرگیری روند صلح از طریق مذاکرات مستقیم با هدف تضمین امنیت و ثبات و شکوفایی در منطقه دانستند. آن‌ها در این دیدار درباره پیشبرد روند عادی سازی روابط دو کشور با در نظر گرفتن شرایط جدید در منطقه، تبادل نظر کردند.

رؤسای گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز با صدور بیانیه‌ای درباره نتایج این دیدار وزیران امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان اعلام کردند، میانجیگران طرح اقدامات هدفمند خاص برای کاهش تنش و تدابیر آتی را به ایروان و باکو ارائه کردند.

کد خبر 524705

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ارمنستان جمهوری آذربایجان سازمان ملل نیویورک درگیری های ارمنستان و آذربایجان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خارجه ارمنستان وزرای خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۹۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات نشست کمیسیون امنیت ملی با حضور امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه کشورمان در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس جزئیاتی از حمله موشکی و پهپادی بامداد یکشنبه به سرزمین‌های اشغالی بیان کرد. - اخبار سیاسی -

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح جلسه امروز این کمیسیون با حضور وزیر امور خارجه، اظهار داشت: حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، عصر امروز با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گزارشی از آخرین تحولات روابط خارجی کشورمان به ویژه در موضوع پاسخ جمهوری اسلامی ایران به حمله رژیم صهیونیستی در دمشق ارائه داد و به سوالات نمایندگان هم پاسخ گفت.

وی افزود: وزیر امور خارجه، حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را نقض آشکار حقوق بین الملل و از جمله آن کنوانسیون دانست و گفت: پاسخ ایران به این اقدام هم لازم و هم مشروع بود و در دو هفته گذشته با یک هماهنگی هم در زمینه بین المللی و هم نظامی این موضوع دنبال شد. 

عمویی تصرحی کرد: وزیر خارجه با تأکید به اینکه لازم بود شورای امنیت سازمان ملل اقدام صهیونیست ها را محکوم کند، خاطرنشان کرد که امریکا، انگلیس و فرانسه با هدف کمک به رژیم صهیونیستی با زیرپا گذاشتن قواعد بین المللی مانع صدور بیانیه محکومیت شورای امنیت شدند. هرچند بسیاری از کشورها در منطقه و خارج منطقه مستقلاً این تجاوز صهیونیست‌ها را تقبیح کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: وزیر امور خارجه، پاسخ نظامی ایران در 26 فروردین را در چارچوب ماده 51 منشور ملل متحد، اقدامی پذیرفته شده، مشروع و متناسب خواند و تاکید کرد که جمهوری اسلامی از بخشی از توانمندی بالای موشکی و پهپادی خود در این عملیات بهره گرفت و علیرغم اینکه رژیم صهیونیستی و متحدان اش تمام توان پدافندی‌شان را در مقابله با عملیات وعده صادق بکار گرفتند، موشک‌های ایرانی به دو پایگاهی که صهیونیست‌ها عملیات دشمن مورد استفاده قرار داده بودند، ضربه اساسی وارد کردند.
امیرعبداللهیان گفت: انجام این عملیات با استقبال مردم کشورهای منطقه به ویژه مردم مظلوم فلسطین مواجه شد. همچنین پیام ها و تماس های متعددی که مقامات خارجی دریافت می کنیم، ضعف رژیم صهیونیستی است.

عمویی تاکید کرد: ما خواستار توسعه تنش در منطقه نیستیم اما اگر با تعدی صهیونیست ها مواجه شویم قویتر و گسترده تر پاسخ خواهیم داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان داشت: در این جلسه نمایندگان ضمن تجلیل از اقدام موثر نیروهای مسلح کشورمان در تنبیه رژیم صهیونیستی، از هماهنگی اثربخش میدان و دیپلماسی در تامین امنیت ملی تقدیر کردند.

دیگر خبرها

  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان
  • جزئیات نشست کمیسیون امنیت ملی با حضور امیرعبداللهیان
  • آغاز اولین نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه در سال جاری
  • گفتگوی بلینکن با وزرای خارجه خاورمیانه درباره پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • گفت‌وگوی بلینکن با وزرای خارجه خاورمیانه درباره حمله تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • حمله ایران تهدیدی برای مسجد الاقصی و مسلمانان بود!
  • گزارش امیرعبداللهیان از رایزنی با برخی از وزرای خارجه کشورها
  • وزیر خارجه سوریه: پاسخ به رژیم صهیونیستی، حق مشروع ایران است
  • نشست اضطراری وزرای خارجه اتحادیه اروپا در پی تنبیه اسرائیل
  • ایران ۱۸۵ پهپاد و ۱۴۶ موشک به اسرائیل شلیک کرد