Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: برای ماه‌های آینده حتی اگر بارش نداشته باشیم، تلاش خواهیم کرد تا مردم در خوزستان با مشکل کاهش کیفیت آب مواجه نشوند و از آب شرب با کیفیت استفاده کنند.

به گزارش «انرژی امروز» از خبرگزاری ایسنا، حمیدرضا جانباز در جلسه بررسی پروژه‌های آبی خوزستان که امروز (سوم مهرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امسال موضوع تامین آب شرب کشور، موضوع مهمی است زیرا سال آبی گذشته که تنها چند روزی است به پایان رسیده را با کاهش بارندگی ۳۷ درصدی پشت سر گذاشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال آبی ۱۳۹۹ -۱۴۰۰ بر اساس میانگین آماری در ۵۰ سال گذشته جزو خشکترین سال‌های بارشی کشور بود و باید به این مساله توجه داشت که با شرایط سخت وارد سال آبی جدید شده‌ایم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود که بارش‌ها دیرهنگام اتفاق می‌افتد و همچنین شاهد افزایش درجه حرارت بیشتر از متوسط میانگین خواهیم بود.

جانباز ادامه داد: در خوزستان عمده سامانه‌های تامین آب در بخش کشاورزی و شرب، وابسته به بارش بالادست است. اکنون وضعیت سدها از نظر ذخیره، وضعیت مناسبی نیست و همه در تلاش هستند تا مقدار و کیفیت آب را برای خوزستان مدیریت کنند تا به ویژه در بحث شرب، کمترین مشکل را داشته باشیم‌.

وی با اشاره به تاکید هیات دولت و رئیس جمهور برای سرعت بخشی به اجرای سامانه آبرسانی طرح غدیر در خوزستان گفت: تلاش خواهیم کرد در آینده‌ای نزدیک به منبع با کیفیت دز متصل شویم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بیان کرد: برنامه داریم تا ظرف هشت ماه آینده این کار را انجام دهیم و بتوانیم بخش عمده‌ای از تامین و انتقال آب طرح غدیر را از دز انجام دهیم.

جانباز عنوان کرد: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا با مدیریت مصرف در حوزه کشاورزی و همچنین بخش شرب، مشکلات را در پاییز به حداقل برسانیم. در این شرایط سخت همه مصرف کنندگان آب باید کمک کنند تا شاهد مشکل تامین آب نباشیم.

وی ادامه داد: در بخش آب شرب سعی ما بر این است که بیشترین آب انتقالی از غدیر به نقاط جمعیتی خوزستان منتقل شود. همچنین به دنبال آن هستیم که تعدادی از روستاها که مستقیما از کارون آب برداشت می‌کنند را به کمک روش‌هایی، آب با کیفیت برای آن‌ها تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: برای ماه‌های آینده حتی اگر بارش نداشته باشیم، تلاش خواهیم کرد تا مردم در خوزستان با مشکل کاهش کیفیت آب مواجه نشوند و از آب شرب با کیفیت استفاده کنند.

جانباز با اشاره به آخرین وضعیت طرح فاضلاب اهواز ادامه داد: طرح فاضلاب اهواز در سه محور مهم و عمده در حال بررسی و بخش عمده‌ای از کار توسط قرار سازندگی خاتم در حال انجام است و در بحث گرفتگی‌های فاضلاب نیز سعی شده در نقاطی که مردم بیشتر در مضیقه هستند، کار در اولویت قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: در تابستان سال آبی ۱۴۰۰، در کشور ۳۰۰ شهر میزان تولید و مصرف آب برابری داشتند و به چنین شرایطی تنش آبی می‌گویند. از این ۳۰۰ شهر، در ۱۰۰ شهر کمبود آب بیشتر از ۲۰ درصد بود.

جانباز ادامه داد: برای تابستان ۱۴۰۱ برنامه داریم تا نقاط حساس به قطع برق را رفع مشکل کنیم. این کار کمک خواهد کرد تا در زمان برق تاسیسات آبرسانی دچار مشکل نشوند، البته ۴۰ درصد از تاسیسات حساس آبرسانی در کشور مولد برق دارند.

برچسب هاایران حمیدرضا جانباز خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان شرکت آب و فاضلاب کشور وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران حمیدرضا جانباز خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان شرکت آب و فاضلاب کشور وزارت نیرو آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تامین آب سال آبی آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۹۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، جلسه کارگروه تنظیم بازار شهرستان یزد با حضور مدیران فروشگاه‌های عضو سکو‌های تنظیم بازار و مسئولان دستگاه‌های متولی این موضوع برگزار شد.

سید محمدرضا مدرسی بر لزوم ارتقای کیفیت خدمت رسانی فروشگاه‌های عضو سکو‌های تنظیم بازار تأکید کرد و گفت: مقرر شد فروشگاه‌های عضو سکو‌های تنظیم بازار با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی در شهر یزد معرفی شوند.

وی افزود: همچنین قرار شد تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات صورت گیرد تا بتوانند کالا‌های متنوع‌تر و با کیفیت تری را تهیه و به مردم عرضه کنند.

فرماندار یزد اظهار داشت: مقرر شد با پیگیری اجرایی شدن مصوبه کارگروه تنظیم بازار بتوانند اقلام و کالا‌ها را با سود و هزینه تمام شده کمتری به مردم عرضه کنند.

وی تأکید کرد که با استفاده از کالا‌های تولید شده در یزد، اقلام با قیمت کمتر و سرعت بیشتری در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • پیشرفت تصفیه‌خانه بشاگرد به صورت مستمر بررسی می‌شود
  • مدیریت درست بارندگی در یزد
  • ایران جز کشورهای برتر در سدسازی است/ تامین ۹۵درصد تجهیزات آب و فاضلاب
  • بارندگی یزد به درستی مدیریت شد
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • هیچ فاضلابی در شمال به دریا سرازیر نمی‌شود