Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش گاز ایلام، روح اله نوریان روز شنبه اظهار داشت: با توسعه مرحله دوم پالایشگاه گاز ایلام گامی مهم و اساسی در مسیر تأمین خوراک پایین‌دست و بخش میعانات گازی مربوط به حوزه صنایع پتروشیمی و همچنین گاز مورد نیاز بخش‌های خانگی، صنایع و نیروگاهی برداشته شود.

وی با بیان اینکه برای تامین گاز فاز دوم این پالایشگاه پنج حلقه چاه در تنگ بیجار حفاری شده و تاسیسات سرچاهی در حال تکمیل می باشد، افزود: خرید و نصب کمپرسورهای تقویت فشار نیز در دست اقدام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوریان با بیان اینکه فاز دوم این واحد صنعتی به پیمانکار واگذار شده و قرار است طی ۳۰ ماه آینده تکمیل شود، اظهار داشت: ظرفیت تولید در این مجموعه با توسعه فاز دوم به میزان ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی ابراز امیدواری کرد: طرح توسعه فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام ظرف ۳۰ ماه آینده تکمیل شود و با احداث پارک پلی‌پروپیلن، زنجیره‌ای منسجم از بالادست تا پایین‌دست در استان شکل خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام بر آمادگی کامل این پالایشگاه برای دریافت خوراک بیشتر تاکید و تصریح کرد: سیاست بهبود مستمر در سرلوحه کار مجموعه پالایش گاز ایلام قرار دارد.

نوریان با اشاره به اینکه سبد تولیدات این واحد صنعتی متنوع است، گفت: این پالایشگاه از لحاظ تنوع و سبد محصولات تولیدی، مطابق با پالایشگاه پارس جنوبی است و  زنجیره کاملی از اتان، متان، گاز مایع خام، میعانات گازی و گوگرد در این واحد صنعتی تولید می شود و از این منظر، دارای تنوع محصولات تولیدی است که هم برای صنایع پایین دستی و هم در چرخه اقتصاد داخلی کشور و درآمدزایی، نقش تاثیرگذاری دارد.

وی تاکید کرد: با تکمیل فاز ۲ یک واحد تثبیت میعانات گازی به ظرفیت ۶۰۰ متر مکعب در روز، یک واحد شیرین سازی به ظرفیت ۳.۴ میلیون متر مکعب در روز، یک واحد استحصال گوگرد به ظرفیت ۱۷۰ تن در روز به ظرفیت پالایشگاه اضافه می شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه فاز ۲ این مجموعه وارد فاز اجرایی شده است، افزود: کارهای مطالعات و طراحی اولیه فاز دوم پالایشگاه که در سنوات گذشته انجام شده بود، در سال ۹۹ کارهای پیمان سپاری آن شروع شد و تهیه اسناد پیمان و انتخاب پیمانکار و مشاور آن نیز انجام و کار مناقصه برگزار شده است که از اواخر سال گذشته پیمانکار فاز دوم توسط شرکت مهندسی توسعه گاز ایران انتخاب و بطور رسمی قرارداد شرکت پیمانکار از اوایل اردیبهشت ماه سال جاری ابلاغ و مشغول کار شده است.

وی ادامه داد : پالایشگاه گاز ایلام از هر سرمایه گذارانی که در صنایع پایین دستی در حوزه گوگرد سرمایه گذاری کنند به ویژه سرمایه گذارانی که نیاز به گوگرد مذاب داشته باشند، استقبال و حمایت می کند.

برچسب‌ها شرکت ملی گاز ایران ایلام گاز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت ملی گاز ایران ایلام گاز شرکت ملی گاز ایران ایلام گاز پالایشگاه گاز ایلام پالایش گاز ایلام فاز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۰۹۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق این استان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، مهدی جعفری، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در جلسه‌ای که برای بررسی و رفع موانع تولید در کارخانه چدن خوسف صورت گرفت، اظهار کرد: کارخانه چدن با تولید چهار محصول کک، آگلومره، شمش چدن و فولاد، نقش مؤثری در تولید و رفع نیازهای کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی، زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر از جوانان بومی را فراهم آورده است، افزود: هیچ مسئله‌ای نباید مانع فعالیت در این کارخانه شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کارخانه چدن با تولید روزانه ۲۰۰ تن شمش چدن از واحدهای تولیدی مطرح کشور بوده است، تأکید کرد: به جهت اهمیت موضوع و نقشی که این واحد در فرآوری ذخایر معدنی استان دارد، طرح‌های توسعه آن باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به زیرساخت‌هایی که برای فعالیت این کارخانه در شهرستان خوسف فراهم شده است، تصریح کرد: این واحد تولیدی از پشتیبانی‌ها و حمایت‌های دولت بهره‌مند بوده است.

به گزارش ایمنا، ساخت کارخانه چدن کویر خاوران خوسف با حضور سرمایه‌گذاران چینی از سال ۹۳ شروع شد و در سال ۹۷ به فاز اول و تولید رسید و سپس با اضافه شدن سرمایه‌گذار بومی به مجموعه به کار خود ادامه داد.

کد خبر 747786

دیگر خبرها

  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • پایان عملیات تعمیرات حساس کوره نم زدایی ردیف سوم گازی پالایشگاه دهم
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • فروش بیش از ۵۵ هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است