Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، وزارت امور داخلی منطقه کردستان عراق به برگزار‌کنندگان کنفرانس سازش در اربیل هشدار داد.

به گزارش  موازین نیوز، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: یکی از نهادهای جامعه مدنی یک کارگاهی را در اربیل برای شخصیت‌های متعددی از برخی استان‌های عراق برگزار کرده بود تا  اجرای مفاهیم مربوط به همزیستی و اجرای اصول فدرالی در عراق در سایه قانون اساسی را بررسی کند،  اما متاسفانه برخی مسئولین برگزاری این کارگاه با دور شدن از اهداف کارگاه، آن را برای اهداف خود به کار گرفتند وشروط دریافت مجوز برای برگزاری چنین کارگاهی را زیر پا گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: در کارگاه مذکور سخنان و اظهاراتی بیان شده که به هیچ وجه با سیاست رسمی دولت منطقه کردستان عراق همخوانی ندارد و بیانگر سیاست این منطقه نیست و بر همین اساس وزارت داخلی، تدابیر قانونی را علیه افرادی که این نشست را از مسیر خود منحرف کردند به کار خواهد گرفت و متخلفان را هر کسی که باشد مجازات خواهد کرد.

در پایان این بیانیه آمده است: منطقه کردستان عراق به عنوان یک نهاد قانون اساسی و در چارچوب عراق فدرال دائما به سیاست رسمی وزارت خارجه عراق متعهد است و هرگز اجازه سوء استفاده از آزادی و دموکراسی رایج در آنجا را برای دستیابی به مقاصد و اهداف سیاسی دیگر نمی‌دهد و افرادی که چنین کاری را کردند هیچ جایی در منطقه کردستان عراق نخواهند داشت و اخراج خواهند شد.

منبع: الف

کلیدواژه: منطقه کردستان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۰۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم

وزارت خارجه طالبان در بیانیه‌ای به کشف گورهای دسته‌جمعی در محوطه بیمارستان ناصر در شهر خان یونس فلسطین واکنش نشان داد.

در این بیانیه وزارت خارجه طالبان آمده است: پیدا شدن اجساد شهدا از محوطه این بیمارستان که در میان‌شان زنان و کودکان نیز هستند، بیانگر مظلومیت مردم بی‌دفاع فلسطین، عدم پایبندی رژیم اشغالگر صهیونیستی به قوانین و مقررات بین‌المللی و همه ارزش‌های انسانی و بی‌تفاوتی و چشم‌پوشی جامعه بین‌الملل به جنایات هولناک رژیم غاصب صهیونیستی است.

وزارت خارجه طالبان ضمن محکومیت این جنایات تصریح کرد افغانستان از مبارزه حق‌طلبانه مردم فلسطین حمایت کرده و از انسان‌های آزاده در سراسر جهان می‌خواهد تا برای جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی تلاش کنند.

پیش از این نیز «هبت‌الله آخندزاده» رئیس طالبان در پیامی درباره فلسطین گفته بود: «قضیه فلسطین، قضیه تمام امت اسلامی می‌باشد، ما بار دیگر تجاوز و اشغالگری اسرائیل بر غزه را شدیداً محکوم می‌کنیم».

وی تاکید کرده بود: «ما از تمام کشورهای اسلامی حتی جهان می‌خواهیم که هرچه زودتر دست ظلم رژیم اسرائیل را کوتاه سازند تا در آنجا تجاوز پایان یابد، به ویژه امت اسلامی مسئولیت دارد که از داعیه فلسطینیان مظلوم حمایت کامل نماید و با یک صدا در محدوده امکانات خویش در کنار فلسطینی‌ها بایستند».

آخندزاده اعلام کرده بود: جای تأسف است که مدعیان حقوق بشر جهان، نظاره‌گر ظلم بر فلسطین هستند و تاکنون هیچ جناح بین‌المللی گام عملی در راستای توقف این ظلم‌ها برنداشته و مسئولیت خویش را در قبال این اندوه بزرگ ادا نکرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • اولین تصاویر از محل وقوع تیراندازی و حریق در اربیل + فیلم
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • وزیر خارجه مصر: باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود
  • دریای کاسپین: اهداف استراتژیک و چالش‌های جدید برای روسیه
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال