Web Analytics Made Easy - Statcounter

تسنیم نوشت: اخیرا جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تدوین طرحی خواستار متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان شده‌اند. این طرح که به امضا‌ی ۲۰۹ نماینده مجلس رسیده است تقدیم هیات رئیسه پارلمان شده تا روند قانونی خود را طی کند. این طرح ابتدا باید در کمیسیون‌های تخصصی مجلس بررسی و پس از آن به صحن علنی ارجاع تا به رای نمایندگان گذاشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی شکایت از دستگاه‌ها روی میز کمیسیون اصل ۹۰

درخبری دیگر از خانه ملت، اعضای کمیسیون اصل ۹۰ به دنبال وظیفه ذاتی خود شکایت‌ها از دستگاه‌ها را بررسی کردند و تعدادی از پرونده‌ها برای بررسی قضایی به قوه قضائیه ارسال شد. به گزارش خانه ملت، از خرداد تا شهریور بالغ بر ۵۴۲ فقره شکایت به کمیسیون ارسال شده است و هزار و ۶۸ فقره جوابیه واصل شده است. در این سه ماه با پیگیری‌های کمیسیون، دستگاه‌های مربوطه به ۲۱۵ مورد شکایت پاسخ داده‌اند. اعضای کمیسیون برای بررسی شکایت‌ها ۶۵ مورد دعوت‌نامه کتبی برای شاکی و متشاکی ارسال کرده‌اند.

بر اساس اعلام کمیسیون اصل نود، هزار و ۲۹ فقره مکاتبه برای شکایت‌هایی که در صلاحیت کمیسیون بوده انجام گرفته است. با اتمام بررسی برخی پرونده‌ها، گزارش نظارتی کمیسیون اصل ۹۰ در صحن علنی قرائت شد. در سه ماه گذشته گزارش بررسی نحوه اجرای قانون اصلاح قانون صدور چک، گزارش خسارت میلیاردی وزیر نفت به بیت‌المال در نحوه واگذاری فراقانونی سهام و به تاخیر انداختن بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس با اقدامات سیاسی-رسانه‌ای و ارائه گزارش‌های خلاف واقع به دستگاه‌های نظارتی و گزارش وضعیت خط لوله گوره-جاسک در صحن علنی مطرح شد.

زمان جلسات علنی مجلس در هفته آینده

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در هفته آینده تنها دو روز جلسه علنی خواهد داشت. وی افزود: با توجه به اینکه روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده با رحلت پیامبر اسلام (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) مصادف خواهد بود، جلسات علنی مجلس در روز‌های یکشنبه و دوشنبه یازدهم و دوازدهم مهرماه برگزار خواهد شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مجلس کمیسیون اصل دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۰۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است» درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» تاکید کرد: تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و شورای نگهبان ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان ندارد.

هادی طحان نظیف در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت فرآیند بررسی لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان گفت: این لایحه چندین مرتبه میان مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد بوده و آخرین اصلاحات این لایحه نیز در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است»، اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده‌ است و پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، مجدداً در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» با تاکید بر اینکه تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و ما ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان نداریم، عنوان کرد: ایراداتی که نسبت به لایحه عفاف و حجاب داشتیم نیز همین موارد را شامل می‌شود. ما در اظهارنظر نسبت به مصوبات وارد مباحث کارشناسی مجلس نمی‌شویم بلکه در جاهایی که مصوبه خلاف شرع و قانون اساسی باشد، ورود می‌کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مبلغ دقیق حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و لشکری و کشوری در ۱۴۰۳؛ چقدر اضافه شد؟
  • شارژ ۹ میلیونی حساب حقوق این بازنشستگان
  • شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند
  • بالاخره دولت تسلیم شد؛ آپشن طلایی به حقوق کارگران اضافه شد / متناسب‌سازی حقوق‌ها با تورم ۴۵ درصد
  • طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است
  • مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد
  • زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال 1403 + جزییات
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با پافشاری مجلس محقق شد
  • سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته بعد از تعطیلات به جریان می افتد
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است