Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-03-28@10:12:59 GMT

نقش مهم طلاب در تقویت انسجام بین اهل سنت و تشیع

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۰۴۸۴

نقش مهم طلاب در تقویت انسجام بین اهل سنت و تشیع

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام عبداللهی، نماینده طلاب منطقه آزاد ماکو و چالدران، ۳ مهرماه در گردهمایی علمای اهل سنت و اهل شیعه ماکو با اشاره به نقش اسلام در تربیت افراد برجسته علمی و فرهنگی در جامعه اظهار کرد: اسلام توانست در زمان خود شخصیت‌هایی را تربیت کند که امروزه برای هر بسیجی طلاب یک الگو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این شخصیت‌های تربیت شده برای طلاب چه شیعه و چه سنی به عنوان منابع غنی از علوم اسلامی نمود پیدا کردند و تنها هدف از این کار گسترش اسلام و ترویج صحیح آن را در جامعه بود.

نماینده طلاب منطقه آزاد ماکو و چالدران همچنین بر ارزش شهید و شهادت در پیشگاه خداوند تأکید کرد و ادامه داد: شهادت تنها یک امر ساده نیست، بلکه توأم با ارزش‌های معنوی بسیاری است که در پیشگاه خداوند به آن شخص تعلق می‌گیرد و در زمان جنگ نیز شاهد آن بودیم که طلاب با نثار جان خود از دستاوردهای والای اسلام در حوزه‌های گوناگون حفاظت نگهداری می‌کردند.

وی همچنین بر انسجام و تقویت پیوند اخوت و برادری بین طلاب شیعه و سنی اشاره و تصریح کرد: طلاب در این زمینه همیشه نقش اساسی را برعهده داشتند که این همواره باعث شده است تا جهان اسلام با طیف گسترده‌ای از اقوام و مذاهب همچنان به عنوان تأثیرگذارترین دین در جهان مطرح باشد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۰۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات مهم آیت الله مکارم شیرازی درباره حجاب و پرهیز از خشونت

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار فرمانده نیروی انتظامی استان قم، با تبریک ماه مبارک رمضان و میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام و سال نو، قم را شهری متمایز و متعلق به جامعۀ تشیع دانسته و بیان کرد: قم مرکزیت علمی و دینی جهان تشیع است. بیش از ۸۰ هزار طلبه در حال فراگیری علوم دینی در سطوح مختلف هستند.

بنابر گزارش شفقنا، او موقعیت قم را حساس برشمرده و افزود: دشمنان تلاش دارند با آلوده کردن جوانان قمی به مواد مخدر و دیگر مفاسد اخلاقی، چهرۀ قم را تخریب نمایند، که این وظیفۀ شما را مضاعف می کند، چرا که ضربه به قم، ضربه به عالم تشیع است.

آیت الله مکارم شیرازی بر آمادگی حوزه علمیه جهت همکاری با نیروی انتظامی تأکید کرده و گفت: حوزه علمیه می تواند در زمینه های مختلف به خصوص در مسألۀ حجاب با نیروی انتظامی همکاری نماید

او با خطیر دانستن وظایف نیروی انتظامی اظهار داشت: نیروی انتظامی از سویی موظف به برخورد شدید با برهم زنندگان نظم و مفسدان است و از سویی مأمور به محبت و رحمت و رعایت آداب اسلامی است و جمع میان این دو کار آسانی نخواهد بود.

او حفظ حجاب را واجب دانسته و افزود: از سوی دیگر هم نباید این عمل با خشونت همراه شود، چرا که بهانه ای برای دشمنان و معاندان می گردد.

او با اشاره به شب های قدر و شهادت امیرمؤمنان علی علیه السلام تأکید کرد: باید احترام این ایام رعایت گردد.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان این دیدار امکانات مسجد مقدس جمکران را جوابگوی خیل عظیم عاشقان آن حضرت ندانسته و بر تأمین امکانات بیشتر تأکید کرد.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888797

دیگر خبرها

  • ضرورت تقویت تفکر توحیدی در بین دانش آموزان خوزستان
  • گور دخمه سنگر،یادگاری از دوران اورارتویی در ماکو
  • اظهارات مهم آیت الله مکارم شیرازی درباره حجاب و پرهیز از خشونت
  • دشمنان تلاش دارند چهره قم را تخریب کنند
  • بنای تاریخی کاخ موزه باغچه جوق ماکو پذیرای گردشگران
  • حوزه اقتصادی، پیشانی موفقیت استانداری است
  • استقبال مسافران نوروزی و شهروندان از برنامه های جشن بهار در بهار منطقه آزاد ماکو
  • ارتقای کیفیت فضاهای آموزشی منطقه آزاد ماکو
  • فیلم| رئیسی: وحدت، مسئله مهم و راهبردی کشور است
  • بهشتی، عضو مجلس خبرگان: به اختلافات جناحی مبتلا هستیم/ مردم عادی که مشکلی ندارند، مشکل جناح‌های سیاسی هستند/ اگر مجلس آینده انقلابی باشد، همه چیز درست می‌شود/ انقلابی بودن یعنی به تمام محورهای قانون اساسی پایبند باشند