Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا یکی از کشور‌هایی است که اعدام در آن اجرا می‌شود، اما همین کشور نسبت به اعدام مجرمان در کشورهای دیگر واکنش نشان داده و آن را محکوم می‌کند!

خبرگزاری میزان - اعدام‌های ایالتی در آمریکا همچنان اجرا می‌شود و هم اکنون نیز ۴۶ زندانی در صف اجرای اعدام فدرال قرار دارند.

سازمان‌های حقوق بشری بار‌ها علیه کشورهای مختلف جهان بیانیه صادر کرده‎اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما همین سازمان‌های حقوق بشری علیه اعدام در آمریکا واکنش نشان نمی‌دهند، حتی نسبت به جنایاتی که علیه بشریت در یک عملیات نسل کشی در فلسطین، یمن، سوریه، عراق، افغانستان و برخی دیگر از کشور‌های دنیا به واسطه حمایت‌های واشنگتن اتفاق می‌افتد واکنشی از سوی سازمان‌های بین المللی و حقوق بشری دیده نمی‌شود.

هم اکنون ایالت «اوکلاهما» در آمریکا، صف اعدام شلوغی را برای ۶ ماه آینده برنامه ریزی کرده است.

اوکلاهما برای ۶ ماه آینده ۷ مورد اعدام ایالتی از طریق تزریق داروی کُشنده را در دستور کار خود دارد.

تزریق سم به بدن فرد محکوم به اعدام یکی از روش‌هایی است که در آمریکا مرسوم است.

تا پیش از این در آمریکا برای اجرای حکم اعدام از صندلی الکتریکی استفاده می‌شد که برای محکوم اعدامی بسیار زجر آور بود هر چند تزریق سم نیز کم از آن ندارد.

البته روش‌های دیگری همچون اتاق گاز نیز برای اعدام در آمریکا وجود دارد.

حکام آمریکا برای انجام اعدام به روش‌های نوین فکر می‌کنند، مانند اعدام در اتاق گاز، تزریق سم به بدن مجرم که بار‌ها اتفاقات ناگواری افتاده است!

بیشتر بخوانید: از سرگیری اعدام با تزریق موارد کُشنده در اوکلاهمای آمریکا اعلام آمادگی مقام‌های آمریکایی برای اجرای اعدام‌های فدرال و ایالتی

صندلی الکتریکی اکنون در چرخه ابزار‌های اعدام در آمریکا استفاده می‎شود و هنگام استفاده از برق برای اعدام افراد بار‌ها اتفاق افتاده که ولتاژ برق با نوسانات شدید روبرو شده و باعث زجر کش شدن محکوم اعدامی شده است.

حکام آمریکایی جنایات وحشتناکی، هم در درون این کشور و هم در دیگر کشور‌ها مرتکب شده و می‌شوند؛ پس حق آن را نداشته و ندارند که نسبت به مسائل دیگر کشورها واکنش نشان دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا حقوق بشر اعدام در آمریکا حقوق بشری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۰۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشریه بریتانیایی: اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، ستون‌نویس فایننشال تایمز در تحلیلی ضمن نقد حمایت‌های بی‌قیدوشرط جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از رژیم اسرائیل، تبعات ناشی از این رویکرد را برای دولت او تبیین و رژیم صهیونیستی را به جای «سرمایه راهبردی»، «وبال راهبردی» ایالات متحده ارزیابی کرد.

ستون‌نویس سیاست‌خارجی نشریه فاینشال تایمز در پی پاسخ تنبیهی ایران به رژیم اسرائیل طی یادداشتی مواضع دولت بایدن در قبال رژیم اسرائیل را زمینه‌ساز گسترش تنش در خاورمیانه توصیف کرد.

گیدئون راچمن در این یادداشت دو هدف بایدن در سیاست خاورمیانه را «حمایت آهنین» از رژیم اسرائیل و جلوگیری از جنگ تمام‌عیار منطقه‌ای عنوان کرد که در حال حاضر سیاست منطقه‌ای او را با شکست مواجه کرده است.

او عملکرد حمایتی بایدن در قبال رژیم اشغالگر را «چک سفید امضاء» توصیف کرد که به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اسرائیل اجازه هرگونه اقدام خودسرانه را می‌دهد با این اطمینان که در هر صورت آمریکا پشتیبان او خواهد بود.

راچمن پاسخ تنبیهی ایران در مقابل تجاوزگری رژیم اسرائیل را «به‌جا» توصیف کرد و آن را پیامد سیاست غلط کاخ سفید دانست که به نتانیاهو اجازه داد حمله به کنسولگری ایران در دمشق را بدون اطلاع آمریکا انجام دهد.

تحلیلگر فاینشال تایمز با اشاره به اصرار کابینه نتانیاهو برای دادن پاسخ داندان‌شکن به ایران، با نقل‌قول از یکی از مقام‌های آمریکایی گفت: مشکل اینجاست که «اسرائیل با پول کاخ سفید قمار می‌کند».

این گزارش می‌افزاید: در نهایت، امیدواری که بایدن در تل‌آویو ایجاد کرده اسرائیل را به سمت جنگی سوق می‌دهد که امیدوار است آمریکا در نهایت ناچار به پیوستن به آن باشد و اینجاست که باید سؤال نهایی را طرح کرد: آیا اسرائیل همچنان سرمایه راهبردی آمریکاست یا تبدیل به یک وبال راهبردی شده است؟

راچمن توضیح می‌دهد که نگرانی شدید از کشیده شدن پای آمریکا به یک جنگ تمام‌عیار در خاورمیانه، آسیبی که حمایت از جنگ غزه به وجهه بین‌المللی ایالات متحده وارد کرده، و ناکامی آمریکا برای رقابت با نفوذ چین و روسیه به این معنی است که بخش دوم سؤال صحت دارد.

از سویی، بایدن با حمایت از یک چهره ضد دموکراسی در محافل داخلی اسرائیل و یکی از نزدیکان دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین و جمهوری‌خواه آمریکا، در داخل نیز وجهه خود را در میان جوانان از دست داده است.

در نهایت، راچمن تأکید می‌کند که اگر کاخ سفید تحلیلگری ندارد که بتواند بین منافع و مضرات حمایت از اسرائیل به نتیجه معقول و منطقی برسد، ناچار باید خود را به دست سرنوشت بسپارد.

دیگر خبرها

  • نگرانی آمریکا از حمله ویرانگر هکرهای چینی
  • نابرابری‌های نژادی درون اتاق‌های اعدام در آمریکا
  • دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح
  • ندای مواضع ضدونقیض از درون کاخ‌سفید؛ اسرائیل می‌تواند آمریکا را وسط تنش با ایران بیاندازد؟
  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • کاهش ۰.۴۷ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاخ سفید از زلنسکی خواست اوکراین را با اسرائیل مقایسه نکند
  • هیچ دولتی در کاخ سفید قادر به بستن شیر نفت ایران نیست
  • نشریه بریتانیایی: اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست
  • بایدن از پس تبعات تحریم نفت ایران برنمی‌آید