Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تعداد اعضای جامعه دانشگاهی امیرکبیر اظهار کرد: استادان دانشگاه صنعتی امیرکبیر حدود ۵۵۰ نفر هستند که برخی‌ها بازنشست می‌شوند و برخی دیگر جذب خواهند شد.

او افزود: دانشگاه‌های قدیمی همواره با بازنشستگی استادان مواجه هستند، هر چند که دانشگاه صنعتی امیرکبیر از خدمات آن‌ها بعد از بازنشستگی استفاده می‌کند، ولی ما حدود ۵۵۰ استاد دانشگاه داریم که در دانشگاه‌های صنعتی کشور بیشترین تعداد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معتمدی تصریح کرد: پیک دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر است، ولی معمولا دانشگاه‌ها در مهرماه بیشترین تعداد دانشجو را دارند که به تدریج بعد از فارغ التحصیلی این تعداد کاهش پیدا می‌کنند که در میان دانشگاه‌های صنعتی هم بیشترین تعداد دانشجو را پذیرش می‌کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: تقریبا نسبت ۵۰، ۵۰ میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارشناسی وجود دارد که این موضوع با توجه به شرایط سازمان سنجش در پذیرش دانشجو مقداری کم یا زیاد می‌شود، اما همواره سعی کرده ایم تا تناسب را حفظ و رعایت کنیم.

معتمدی گفت: دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای پذیرش حدود ۱۷۰۰ الی ۱۸۰۰ نفر هستند.

دانشجویان غذای خود را به صورت بسته بندی شده تحویل خواهند گرفت

او درباره نحوه ارائه خدمات تغذیه به دانشجویان در دوران کرونا اظهار کرد: دانشجویانی که برای شرکت در کلاس‌ها و واحد‌های عملی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر حضور می‌یابند تغذیه خود را به شیونه بسته بندی شده و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در دوران کرونا تحویل خواهند گرفت.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: اگر رستوران‌های دانشگاه بازگشایی شوند باز هم باید غذای دانشجویان را به صورت بسته بندی شده تحویل دهیم تا ویروس کرونا به صورت کامل بی خطر شود، اما گفتنی است که هم اکنون رستوران‌ها به علت ویروس کرونا بسته هستند و دانشجویان خوابگاهی در داخل خوابگاه غذای خود را تحویل می‌گیرند و همان جا هم مصرف می‌کنند.

آخرین وضعیت واکسیناسیون دانشجویان امیرکبیر

معتمدی درباره آخرین وضعیت از واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: هفته گذشته واکسیناسیون دانشجویان صنعتی امیرکبیر را به اتمام رساندیم و احتمال دارد که برخی‌ها به علت مشتاق نبودن یا ساکن شهرستان بودن واکسن کرونا را تزریق نکرده باشند که در اینصورت می‌توانند هر لحظه که متقاضی بودند مراجعه کنند؛ چرا که فعالیت‌های مرکز مشاوره دانشگاه به صورت مستمر جهت انجام واکسیناسیون ادامه دارد و هم اکنون به عنوان پایگاه واکسیناسیون با مرکز بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت تزریق واکسن هماهنگ هستیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: در ابتدا استادان و کارکنان و کارمندان و سپس دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارشناسی‌ها واکسینه شدند، همچنین گفتنی است که خانواده‌های استادان و کارکنان تا هفته‌های آینده واکسینه می‌شوند و حتی همسران دانشجویان را هم در برنامه‌های واکسیناسیون دانشگاه قرار داده ایم و جاماندگان واکسن می‌توانند در هر زمانی که تمایل داشتند به دانشگاه جهت واکسیناسیون مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید

دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه حضور می‌یابند واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر آغاز شد آمادگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای بازگشایی خوابگاه‌ها در سطح کشور ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه خواجه نصیر در دوران کرونا اعلام شد دانشجویان، برای اطلاع از نوع آموزش در ایام کرونا با دانشگاه خود تماس بگیرند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه امیرکبیر واکسیناسیون دانشجویان رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشجویان تحصیلات تکمیلی واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۰۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد حامیان ایتام و محسنین در چهارمحال و بختیاری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: از مجموع این ۵ هزار و ۲۷۴ نیکوکار، ۳ هزار و ۱۰۱ نفر برای نخستین‌بار حامی فرزندان ایتام و محسنین استان شده‌اند و بقیه از حامیان فرزندان سایر استان‌ها بوده‌اند که در ماه مبارک رمضان به جمع حامیان فرزندان استان پیوسته‌اند.
محمدی افزود: ۸ هزار و ۶۸۷ نفر از ایتام و فرزندان محسنین استان در سامانه اکرام ثبت‌نام شده‌اند، که ۲ هزار ۲۴۴ نفر یتیم و بقیه فرزند محسنین هستند.
وی ادامه داد: طرح محسنین شامل فرزندان دارای سرپرست است، اما پدر خانواده علیرغم میل باطنی‌اش به دلیل کهولت سن، بیماری و از کارافتادگی و یا علل دیگر، توان اداره زندگی را ندارد.
محمدی با اشاره به کسب موفقیت‌های تحصیلی و شغلی توسط ایتام و فرزندان محسنین خاطرنشان کرد: هر ساله تعدادی از این فرزندان در دانشگاه‌های معتبر کشور در رشته‌های پزشکی، مهندسی، بهداشت و درمان، دانشگاه فرهنگیان و ... پذیرش می‌شوند و در آینده نه تنها خود بلکه خانواده‌شان نیز از تحت پوشش خارج می‌شوند.
وی با اشاره به روش‌های مشارکت در طرح اکرام ایتام و محسنین گفت: نیکوکاران علاقه‌مند به مشارکت در این طرح می‌توانند با ارسال پیامک به شماره تلفن همراه ٠٩٩١٢٠۵٩٣۴٩، مراجعه به سایت Ekram.Emdad.ir، ارسال عدد ۰۳۸ به ٣٠٠٠٣٣٣٣ و یا مراجعه حضوری به ادارات کمیته امداد در سطح استان سهمی در تأمین نیاز‌های اقتصادی فرزندان خانواده‌های نیازمند (تأمین هزینه‌های تحصیلی، پوشاک و هزینه‌های جاری) داشته باشند.

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد حامیان ایتام و محسنین در چهارمحال و بختیاری
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی در تجهیزات مخابراتی
  • تحویل واحد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هشتگر طی دومرحله تا پایان شهریور
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی
  • تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری
  • ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی خورانده و تزریق شد
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی
  • حمایت ۴ میلیارد تومانی بخش صنعتی از پژوهشگران امیرکبیر