Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@15:37:44 GMT

این دسته از افراد واکسن نزنند!

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۰۷۱۱

این دسته از افراد واکسن نزنند!

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: توصیه می‌کنیم اگر فردی علائم عفونی دارد، بهتر است تا بهبود علائم، از تزریق واکسن آنفلوآنزا خودداری کند.

به گزارش برنا؛ دکتر حمیدرضا جماعتی دبیر کمیته علمی کشوری کرونا درباره شیوع آنفلوآنزا در فصول سرد سال اظهار کرد: به طور کلی توصیه ما این است که افراد در معرض خطر حتما واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند؛ ولی سال گذشته هم که برای مدتی فصل ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا همزمان شد، میزان و شدت بالایی از ابتلا به آنفلوآنزا را نداشتیم و اکثر بیماران همان مبتلایان به کرونا بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: این موضوع در پزشکی یک اصل است که اگر گرفتاری با ویروس یا میکروبی خیلی شدید باشد، معمولا اجازه نمی‌دهد ویروس یا میکروب دیگری خود را نشان دهد؛ بنابراین با توجه به شیوع بالای کرونا، ویروس آنفلوآنزا مانند گذشته شدت نخواهد داشت و امسال هم انتظار نمی‌رود با شدت بالایی از آن مواجه باشیم.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا درباره تزریق واکسن آنفلوآنزا گفت: همزمانی و نزدیکی زمان تزریق واکسن کرونا و آنفلوآنزا مشکلی ندارد. البته توصیه می‌کنیم اگر فردی علائم عفونی داشته باشد، بهتر است تا بهبود علائم از تزریق واکسن خودداری کند.

وی تاکید کرد: بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا اواخر شهریور و مهرماه است؛ ولی چون پس از تزریق واکسن آنفلوآنزا چند هفته طول می‌کشد تا ایمنی حاصل شود، بنابراین بهتر است پس از نیمه دوم شهریور این واکسن تزریق شود.

به گفته وی، پرسنل کادر بهداشت و درمان، افراد دارای بیماری زمینه‌ای قلبی_عروقی، ریوی، مبتلایان به دیابت، فشار خون بالا و... بهتر است این واکسن را تزریق کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ویروس فشار خون بالا واکسن تزریق واکسن آنفلوآنزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۰۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ قائم مقام اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان در مراسم تکریم ابوالقاسم صادقی رئیس قبلی و معارفه محمد جواد شفیعی رئیس جدید کمیته امداد اردستان گفت: برای ۸۳۷ مددجوی استان مسکن تهیه شده است که با توجه به تعداد بالای مددجویان بدون مسکن سهم استان کم بوده است.
نبی اله دادی با بیان اینکه ۲۴۰۰ خانوار با جمعیتی بیش از ۴۸۰۰ نفر تحت پوشش کمیته امداد اردستان هستند، افزود: محدودیتی برای حمایت از افراد نیازمند وجود ندارد و هر خانواده‌ای که تا دهک ۳ باشد می‌توانند تحت پوشش کمیته امداد قرار بگیرد.
وی ادامه داد:با تفاهمی که با بسیج سازندگی سپاه صورته گرفته برای مددجویان مستأجر مسکن احداث می‌شود.
قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه در شهرستان اردستان ۲۰۰ مددجو مستاجر هستند گفت: کمیته امداد آمادگی دارد تا زمین در اختیار متقاضیان قرار بگیرد و این افراد صاحب مسکن شوند.
اله دادی اضافه کرد: سال گذشته ۱۷۰ نفر در شهرستان اردستان آموزش دیدند که ۱۰۸ درصد تعهد صورت گرفته محقق شده است.
وی به اختصاص ۵۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی به شهرستان اردستان هم اشاره کرد و افزود: توانستیم ۹۰ درصد این تسهیلات را جذب کنیم.

دیگر خبرها

  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • این میوه از صدتا کدئین بهتر است
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)
  • اثربخشی بهتر از کدئین با این میوه فصل
  • مشارکت مردمی در کمیته‌های ستاد اربعین خراسان شمالی افزایش یابد
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • هوش مصنوعی در همدلی با احساسات از انسان‌ها بهتر عمل می‌کند
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم