Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یک زن باردار هندوستانی قربانی اشتباه پزشکی پزشکان جراح این کشور شد. پس از آنکه پزشکان جراح حین عمل سزارین یک تکه پنبه را در داخل بدن این زن جا گذاشتند این زن جانش را از دست داد. این اتفاق ۱۸ ماه قبل و زمانی رخ داد که تیم جراحی در هنگام عمل سزارین فرزند اول قربانی به طور تصادفی دچار این اشتباه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«چینتالا مامات‌ها»، ۲۰ ساله اهل ایالت جنوبی تلانگانا پس از یک سال جدال با عفونتی که در شکم وی ایجاد شده، اما شناسایی نشده بود جانش را از دست داد. او چند روز قبل از مرگش دومین فرزند خود را به صورت مرده به دنیا آورده بود. این زن سال گذشته فرزند اولش را که دختر بود به صورت سالم و با عمل سزارین در بیمارستانی در شهر بهونگیر به دنیا آورده بود.

بیشتر بخوانید

اشتباه پزشک، مرگ دردناک کودک را رقم زد

با وجود اینکه مامات‌ها پس از عمل سزارین دوم از درد شکم شکایت داشت، اما هیچ یک از پزشکان نتوانستند علت دقیق درد شکم او را تشخصیص دهند. این زن با وجود داشتن درد، برای بار دوم باردار شد. این در حالی بود که وضعیت سلامتی وی بعد از باردار شدن رو به وخامت رفت. در تاریخ ۱۸ سپتامبر او که دچار درد شدیدی شده بود به بیمارستانی در اسکندرآباد منتقل شد. مامات‌ها در راه انتقال به بیمارستان فرزند دوم خودش را که شش ماهه بود به صورت مرده به دنیا آورد.

پس از بستری شدن مامات‌ها در این بیمارستان غیردولتی آزمایشات متعددی روی او انجام شد. سونوگرافی آلتراسوند حکایت از وجود یک تکه پنبه در داخل شکم این زن داشت. با وجود آنکه پزشکان جراح موفق به برداشتن این تکه پنبه شدند، اما تلاش آن‌ها به سرانجام نرسید و مامات‌ها چند روز پس از انجام این عمل جان خود را از دست داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عمل سزارین زن باردار اشتباه پزشکی عمل سزارین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۰۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریمان با بیان این که امروزه شاخص مرگ مادران در اثر عوارض بارداری و زایمان، یکی از مهم‌ترین شاخص ‎های توسعه در جامعه به شمار می‌آید گفت: یکی از اولویت‌های مهم حوزه سلامت، مراقبت ویژه از مادران باردار نیازمند مراقبت‌های ویژه به شمار می‌رود لذا از ابتدا سال جاری تاکنون هزار و ٣١٣ مورد مراقبت مادران باردار توسط ماما‌ها انجام شده که ٢٣٢ مورد ازآن‌ها مادران مراقبت ویژه و نیازمند پیگیری فوری بوده اند و تعداد دو هزار و١٣٧ مورد مراقبت کودکان زیر ۵سال انجام شده است.
دکتر محمود ولایتی افزود: ٧١٣ دز واکسن روتین کودکان و ١۴٢ دز واکسن هاری در این مدت تزریق و برای ١٨۵ نوزاد ۳ تا ۵ روزه نیز غربالگری انجام شد.
وی گفت:هفت هزارو۴۰٨ بیمار نیز در بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان توسط پزشکان ارائه خدمت شدند و ٩٢٢ خدمت سرپایی نیز توسط پرستاران و ۵٣٩مورد بستری صورت گرفت.

دیگر خبرها

  • انتقال مادر باردار از ارتفاعات جیرفت با بالگردبه بیمارستان
  • عزیزم 03/03.03 به دنیا بیا لطفاً!
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان
  • خبر ذخیره‌سازی شده توسط در تاریخ ۱۴۰۳۰۲۰۴-۱۴:۰۴
  • عزیزم ۰۳/۰۳/۰۳ به دنیا بیا لطفاً!
  • پیگیری علت فوت مادر باردار در اندیمشک
  • هوس لاکچری در ۰۳/۰۳/۰۳
  • فیلم| انتقال هوایی مادر باردار گرفتار در سیل بلوچستان
  • هشدار وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها و مادران باردار
  • هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار