Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@23:56:45 GMT

چپ دست‌ها باهوش‌ترند یا راست دست‌ها؟

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۰۸۲۸

چپ دست‌ها باهوش‌ترند یا راست دست‌ها؟

مطالعات و پژوهش ها نشان می‌دهد که چپ‌ دست یا راست‌ دست بودن بر سطح هوش فرد تاثیری خاصی ندارد.

به گزارش مشرق، باور عموم بر این است که چپ‌دست‌ها از راست‌دست‌ها باهوش‌تر هستند اما این امر تنها یک افسانه است.

در تاریخ بشر نابغه‌های چپ‌دستی مانند لئوناردو داوینچی وجود دارد اما این امر بدین معنا نیست که تمام نابغه‌های جهان چپ‌دست بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درواقع برعکس این ماجرا به حقیقت نزدیک‌تر است.

در سال ۲۰۱۵ محققان هلندی با بررسی و تجزیه و تحلیل ۳۰ مطالعه که شامل جمعیت آماری نیم میلیون نفر می‌شد، متوجه شدند که هیچ ارتباطی میان چپ‌ دست یا راست‌ دست بودن و توانایی کلامی وجود ندارد.

تنها مزیت راست‌ دست‌ ها به چپ‌ دست‌ها عملکرد کمی بهتر آنها در توانایی‌ های فضایی (توانایی تجسم با چشم ذهنی) است.

نتایج یک مطالعه علمی دیگر حاکی از آن است که چپ‌ دستی در میان افرادی که ضریب هوشی پایینی دارند بسیار رایج‌تر از افرادی است که ضریب هوشی نرمالی دارند.

منبع: آنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان چپ دست راست دست باهوش ترین سلامت چپ دست دست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۰۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این صدای اقتدار ایران است ...

برخی معتقد بودند که هزینه مواجهه مستقیم ایران با اسرائیل به‌دلیل توانایی هوایی رژیم‌صهیونیستی و حمایت بی‌چون و چرای ایالات متحده از این کشور، بالاست و جمهوری‌اسلامی راه‌های بسیار محدودی را برای رویارویی با صهیونیست‌ها در پیش دارد و به‌همین دلیل شاید پاسخ محدودی به اسرائیل آن‌هم در جایی غیر از خاک ایران بدهد اما ایران نشان داد که فراتر از تفاسیر موجود، توانایی‌هایی شگرفی را طی این سال‌ها انباشته کرده که هیچ‌گاه امکان ظهور و بروز آن برای غربی‌ها متصور نبود و عملیات شامگاه ۲۵ فروردین نشان داد که جمهوری‌اسلامی عصری را آغاز کرده که می‌توان از آن به دوره تثبیت برتری ایران یاد کرد.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری تحلیلی الف نوشت: جمهوری اسلامی ایران نشان داد که صادق الوعده است؛ علی‌رغم توصیه‌ها، تهدیدها و ارعاب کشورهای غربی، با صبر، درایت و در نهایت اقتدار به جنایت اسرائیل در حمله به ساختمان کنسولگری ایران پاسخ حساب شده داد و نشان داد که هیچ عاملی سد راه جمهوری‌اسلامی برای تامین منافع کشور نخواهد بود. هر چند که حملات پهپادی و موشکی سپاه پاسداران به اسرائیل، تنبیه و سیلی کوچکی بود که به‌صورت این رژیم نواخته شد و آن‌چیزی که شب گذشته مقابل چشمان دنیا به نمایش درآمد و تعجب جهانیان را برانگیخت، نوک کوه یخی از قدرت نظامی انباشته‌شده طی دهه‌های گذشته بود اما همین میزان هم باید چشمان غربی‌ها را به‌روی توانایی‌های کوبنده کشورمان باز کند.

نکته بارز و مهم حملات پهپادی و موشکی به سرزمین‌های اشغالی، کشیدن خط‌بطلان به‌روی تصوراتی بود که پیش از این نسبت به قدرت نظامی ایران و همچنین امکان و توانایی رویارویی با رژیم صهیونیستی وجود داشت. برخی معتقد بودند که هزینه مواجهه مستقیم ایران با اسرائیل به‌دلیل توانایی هوایی رژیم‌صهیونیستی و حمایت بی‌چون و چرای ایالات متحده از این کشور، بالاست و جمهوری‌اسلامی راه‌های بسیار محدودی را برای رویارویی با صهیونیست‌ها در پیش دارد و به‌همین دلیل شاید پاسخ محدودی به اسرائیل آن‌هم در جایی غیر از خاک ایران بدهد اما ایران نشان داد که فراتر از تفاسیر موجود، توانایی‌هایی شگرفی را طی این سال‌ها انباشته کرده که هیچ‌گاه امکان ظهور و بروز آن برای غربی‌ها متصور نبود و عملیات شامگاه ۲۵ فروردین نشان داد که جمهوری‌اسلامی عصری را آغاز کرده که می‌توان از آن به دوره تثبیت برتری ایران یاد کرد.

در حالی که حدود دو هفته‌ای است سطح آماده‌باش در سرزمین‌های اشغالی در بالاترین سطح ممکن بوده و برخی کشورهای غربی هم به کمک صهیونیست‌ها آمده بودند اما این جمهوری‌اسلامی بود که اراده پولادین خود را برای نواختن سیلی به‌ گوش دشمن خون‌خوار نشان داد و مشخص شد که بر خلاف ادعاهای مطروحه، صبر ایران برای پاسخ به اسرائیل نه از روی صعف بلکه راهبردی برای اتخاذ تصمیم صحیح و تنبیه متناسب متجاوزی است که تصور می‌کرد ایران توان و اراده‌ای برای رویارویی با او ندارد؛ برآوردی که کاملاً اشتباه بود و چه‌بسا اگر صهیونیست‌ها ارزیابی درستی از ابعاد پاسخ جمهوری‌اسلامی داشتند، هیچ‌گاه حماقت حمله به کنسولگری ایران را مرتکب نمی‌شدند.اگرچه نباید پاسخ محکم و غیرقابل پیش‌بینی ایران به اسرائیل را صرفا ً به ماجرای دمشق و ساختمان کنسولگری کشورمان منوط کرد بلکه چنین واکنشی ابعادی فراتر از این موضوع داشت.

حملات دقیق، کوبنده، ویرانگر و مستقیم جمهوری‌اسلامی به اسرائیل، پیام تثبیت قدرت ایران در سطح بین‌الملل و آغاز دوران هژمونی منطقه‌ای است. کشورهای منطقه باید درک کنند که تحت هیچ شرایطی ظرفیت پیش‌بردن برنامه‌ای علیه منافع ایران را ندارند و خاور میانه راهی جز پذیرش قدرت و یکه‌تازی جمهوری‌اسلامی را نخواهد داشت. حالا وارد عصری شده‌ایم که ایران دست برتر را در تحولات دارد و از این دوره می‌توان به عصری یاد کرد که آسیب‌های وارده به غرور ملی ایرانیان طی قرن‌های متمادی در حال ترمیم و بازسازی است. ایران تاریخ را از نو می‌نویسد و صدای اقتدار و عظمت خود را به جهانیان مخابره می‌کند. این بانگ اقتدار و شکوه ایران است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پپ گواردیولا: کایل واکر مقابل رئال مادرید آماده خواهد بود
  • غیبت بهترین گلزن و مدافع راست نساجی در بازی با تراکتور
  • آیا خودشیفته‌ها موفق‌ترند؟!
  • عیدی در مسیر آتش‌بازی اورونوف (عکس)
  • بن‌گوریون راست گفته بود!
  • توانایی تشخیص خیر و شر ذاتی انسان تا چه حد است؟ (فیلم)
  • بن‌گوریون راست گفته بود!/حمله ایران به اسراییل؛ تشدید تنش‌ها یا بازگشت آرامش؟
  • ویدیو/ رالی جذاب و نفس‌گیر بین دو نابغه تنیس روی میز جهان
  • این صدای اقتدار ایران است ...
  • ببینید | ویژگی موشک‌های خیبر از زبان فرمانده هوا و فضای سپاه؛ توانایی هدف قرار دادن چند هدف؟