Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، به نظر می‌رسد کره شمالی خود را برای بهبود روابط با همسایه جنوبی آماده می‌کند.

خواهر پر نفوذ «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و رئیس حزب کارگران این کشور در تازه‌ترین اظهارات خود درباره روابط میان دو کره نسبت به از سرگیری مذاکرات صلح آمیز با سئول ابراز امیدواری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیم یو جونگ ضمن اشاره به اینکه در صورت مشاهده رفتارهای احترام آمیز از سوی مقامات کره جنوبی می‌توان نسبت به برقراری صلح با سئول امیدوار بود، تصریح کرد: «معتقدم که احترام و فهم متقابل (میان دو کره) کلیدی ترین نکته در توسعه روابط است.»

او افزود: «احساس می‌کنم که فضای اجتماعی مردم کره جنوبی هم به گونه‌ای است که خواستار برطرف شدن موانع و حل اختلافات میان دو کره هستند به طوری که صلح و ثبات در سریع‌ترین زمان ممکن میان طرف‌ها شکل گیرد. ما هم همین آرزو را داریم.»

اظهارات خواهر رهبر کره شمالی در حالی است که وی روز جمعه نسبت به سیاست‌های یک بام و دو هوای کره جنوبی در قبال همسایه شمالی خود و کارشکنی‌های سئول در شکل گیری فضای دوستانه میان دو طرف اظهار تأسف کرده بود.

گفتنی است که مون جای این رئیس جمهور کره جنوبی سال ۲۰۱۷ به واسطه یکی از مهم‌ترین شعارهای انتخاباتی خود که همان بهبود روابط دوجانبه با پیونگ یانگ و توسعه همکاری‌های تجاری بود در انتخابات کشورش به پیروزی رسید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 اعمال ماه صفر سازمان همکاری شانگهای هفته دفاع مقدس اربعین کره شمالی کره جنوبی بهبود روابط اربعین 1400 اعمال ماه صفر سازمان همکاری شانگهای هفته دفاع مقدس اربعین کره جنوبی میان دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۰۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اتوبوس‌ خودران شیفت شب جهان در سئول (فیلم)

سئول کره جنوبی تنها کلان شهر جهان است که اتوبوس های خودران در یکی از اصلی ترین خیابان‌های آن کار می‌کنند؛ آن هم در شیفت شب.

به گزارش عصرایران به نقل از بی بی سی، مرد ناظر که پشت فرمان نشسته با فشار یک دکمه کوچک کنار می نشیند، نه دست به فرمان می زند نه پا روی پدال می گذارد.

این اتوبوس در خیابان‌های سئول می‌چرخد، سر پیچ ها می‌پیچد و پشت چراغ‌های راهنمایی متوقف می‌شود و ظاهرا کسی توجه زیادی به اتوبوس‌ها نمی کند.

"پارک سانگ اک" مدیر عامل این پروژه می گوید: "یک روز تمام اتوبوس های سئول بدون راننده خواهند شد".

شرکت او 4 سال را صرف توسعه اتوبوس خودران شیفت شب کرده که گفته مقامات شهری اولین اتوبوس  در این نوع در جهان است.

این نوع اتوبوس‌ها و اتومبیل‌ها به عنوان وسایل نقلیه خودران با AV شناخته می شوند.

پارک مدیر عامل شرکت توسعه دهنده این طرح می‌گوید: "افراد کم و کمتری خواهان راندن اتوبوس‌ها هستند و خودران‌ها راه عالی برای پر کردن این خلا هستند".

خیابان های آرام سئول در شب جای مناسبی برای آزمایش این فناوری محسوب می شوند اما این فناوری تا تکمیل و بی عیب و نقص بودن راه زیادی در پیش دارد. جزئیات بیشتر را در تصاویر گزارش ببینید.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آغاز به کار اتوبوس‌های بدون راننده در سوئیس حرکت اتوبوس‌های خودران در شبکه حمل و نقل عمومی(+عکس و فیلم) ارسال مواد غذایی با استفاده از خودروهای خودران

دیگر خبرها

  • سفر یک هیات دیپلماتیک کره شمالی به ایران
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند محقق ایرانی استنفورد
  • سفر یک وزیر کره شمالی به ایران 
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • اولین اتوبوس‌ خودران شیفت شب جهان در سئول (فیلم)
  • ابراز امیدواری وزیر نفت برای آغاز صادرات گاز به پاکستان
  • ابراز امیدواری سرمربی پرسپولیس به حضور بیرانوند در بازی با سپاهان