Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-28@18:38:13 GMT

انتخابات سرنوشت ساز در آلمان

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۱۰۹۸۹

مردم آلمان برای انتخاب نمایندگان مجلس و در نهایت دولت جدید این کشور امروز پای صندوق‌های اخذ رای می‌روند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بیش از شصت میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند. این انتخابات هر چهار سال یکبار برای تعیین تکلیف پانصدو نود و هشت کرسی مجلس "بوندس تاگ " برگزار می‌شود.   هر حزبی که بتواند بیشترین آراء را کسب کند صدر اعظم آلمان را معرفی می‌کند، اما تشکیل دولت، مشروط به کسب اکثریت مطلق آراء انتخاباتی است در غیر این صورت دولت ائتلافی تشکیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  آنگلا مرکل از حزب دموکرات مسیحی که از سال ۲۰۰۵ میلادی صدر اعظم آلمان بوده، اعلام کرده از سیاست کنار می‌رود. "اولاف شولتز " وزیر دارایی کنونی از حزب سوسیال دموکرات، " آرمین لاشت نخست وزیر کنونی " از حزب دموکرات مسیحی و "آلنا بربوک " از حزب سبز‌ها نامزد‌های صدر اعظمی آلمان هستند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد هیچ حزبی در انتخابات اکثریت مطلق را برای تشکیل دولت کسب نمی‌کند. برچسب ها: انتخابات ، مجلس ، دولت ، آلمان ، رای گیری

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: انتخابات مجلس دولت آلمان رای گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۰۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوکوموتیورانان آلمان دولت را وادار به عقب نشینی کردند

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، شرکت ملی راه‌آهن آلمان موسوم به «دویچه‌بان» روز سه‌شنبه ۲۶ مارس اعلام کرد که با اتحادیه لوکوموتیورانان آلمان (GDL) برای کاهش ساعت کار هفتگی لوکوموتیوران‌ها به توافق رسیده است.

به این ترتیب دویچه‌بان با این توافق به اعتصاب‌های متعدد لوکوموتیوران‌های آلمان از نوامبر ۲۰۲۳ تاکنون گذشته پایان داد، اعتصاب‌هایی که گاهی همه سفرهای ریلی در سراسر این کشور را متوقف می‌کرد.

بر اساس این توافق، از سال ۲۰۲۶ تا سال ۲۰۲۹ ساعات کاری شیفتی به تدریج از ۳۸ ساعت به ۳۵ ساعت در هفته بدون تغییر دستمزدها کاهش می‌یابد.

در این توافق تصریح شده است که لوکوموتیوران‌های آلمان در صورت تمایل می‌توانند تا ۴۰ ساعت در هفته با ۲.۷ درصد حقوق بیشتر برای هر ساعت اضافی کار کنند.

مارتین سیلر، مدیر منابع انسانی دویچه‌بان در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین از این توافق به عنوان یک راه حل «مدرن» در زمانی‌که آلمان با کمبود نیروی کار ماهر مواجه است، نام برد.

افزایش ۴۲۰ یورویی ماهانه در دستمزد لوکوموتیوران‌ها که طی دو مرحله اعمال می‌شود و همچنین یک کمک ۲۸۵۰ یورویی به آن‌ها برای مقابله با هزینه‌های تورم یکی دیگر از محورهای توافق دویچه‌بان و اتحادیه لوکوموتیورانان آلمان است.

کلاوس وسلسکی، رئیس اتحادیه لوکوموتیورانان آلمان در یک نشست مطبوعاتی با ابراز تأسف از مشکلاتی که برای مسافران در زمان اعتصاب‌های لوکوموتیوران‌ها ایجاد شده بود، گفت که حل مناقشه بر سر ساعت کاری و میزان دستمزدها نباید اینقدر طولانی می‌شد.

در ماه‌های گذشته، اعتصاب‌های متعدد و گسترده در آلمان، بر مشکلات اقتصادی بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در بحبوحه رکود قریب‌الوقوع در این کشور افزودند.

تورم بالا و کمبود نیروی کار باعث مناقشه بر سر دستمزدها در بخش های کلیدی حمل و نقل، از جمله راه آهن ملی، حمل و نقل هوایی و حمل و نقل عمومی شده است.

حقوق‌بگیران در آلمان در پی بالارفتن تورم و گرانی، خواهان دستمزدهای بالاتر هستند. آلمان پس از همه‌‌گیری کرونا و به‌خصوص پس از حمله روسیه به اوکراین، تورمی را تجربه کرده که از زمان شوک‌های نفتی دهه ۱۹۷۰ تاکنون مشاهده نشده است.

اعتصاب‌ها در حالی در آلمان ادامه داشت که اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۳ میلادی ۰.۳ درصد کاهش نشان می‌داد.

 

دیگر خبرها

  • آلمان به افراد «یهودستیز» حق شهروندی اعطا نمی‌کند
  • مقام آمریکایی ضد ایران زمین خورد و مرد!
  • «شرودر» دوستی با پوتین را مفید دانست
  • سناتور آمریکایی ضد ایران در گذشت
  • با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • سناتور ضدایرانی در ۸۲ سالگی درگذشت
  • شعار سال در اردستان محقق شود/ لزوم تشکیل قرارگاه
  • لوکوموتیورانان آلمان دولت را وادار به عقب نشینی کردند
  • کارگروهی برای پیگیری شعار سال در وزارت کار تشکیل شد
  • شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس است