Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمان با ابراز تأسف از خلوت بودن مراکز واکسیناسیون کرونا اظهار کرد: هنوز ۴۰ درصد از جمعیت استان به مراکز واکسیناسیون برای تزریق واکسن مراجعه نکرده‌اند.

«علی زینی‌وند» در صدمین جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان گفت: شواهد و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که باید آمادگی و مراقبت لازم برای حادث نشدن پیک ششم را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی استان کرمان را گسترده و جمعیت آن را بالا دانست و بیان کرد: با توجه به وضعیت استان پیک‌های کرونا در آن طولانی است.استاندار کرمان بر لزوم اتخاذ تمهیدات لازم برای مقابله با کرونا و درگیر نشدن با پیک ششم تأکید کرد و افزود: واکسیناسیون یک اضطرار است و در آینده نزدیک افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند با محدودیت خدمات اجتماعی مواجه می‌شوند. زینی‌وند با اشاره به گزارش جهانی از میزان تزریق واکسن و تعداد ابتلا و فوتی‌های آنها عنوان کرد: باید مردم را از طرق مختلف برای تزریق واکسن تشویق کرد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۱۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال با ۵۸۴ هزار دز

رئیس گروه بیماریهای واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نزدیک به ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال خوراکی و تزریقی در راستای برنامه جهانی ریشه‌کنی فلج اطفال در خراسان رضوی تزریق و خورانده شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، زهرا نهبندانی در جمع خبرنگارانگفت: واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال‏ در ماه های اردیبهشت (نوبت اول2 لغایت 4 اردیبهشت 1403 ) و ( نوبت دوم 30 اردیبهشت لغایت 1 خرداد 1403 ) در خراسان رضوی در حال اجراست.

وی افزود: هرچند تلاش‌ ها برای‌ تحقق‌ اهداف‌ برنامه‌ ریشه کنی فلج اطفال در دو کشور همسایه و بومی‌ فلج‌ اطفال‌ (افغانستان و پاکستان‌) تداوم‌ دارد، اما‌ افزایش‌ تردد به‌ داخل‌ کشور به‌ دنبال‌ تحولات‌ سیاسی‌ کشورهای‌ همسایه‌ و همچنین‌ پوشش‌ پایین‌ واکسیناسیون‌ جاری‌ و تکمیلی‌ در برخی‌ مناطق‌ این‌ دو کشور، نشان‌ دهنده‌ خطر بالای‌ ورود ویروس‌ به‌ کشورمان‌ است لذا برای به‌ حداقل‌ رساندن‌ خطر ورود و چرخش‌ مجدد ویروس‌ فلج‌ اطفال‌ لازم‌ است‌ عملیات‌ ایمن‌ سازی‌ تکمیلی‌ سالانه‌ انجام‌ شود.

نهبندانی خاطرنشان کرد: در این برنامه تمام مهاجرین‌ خارجی‌ که‌ در اردوگاه‌ ها و یا خارج‌ از اردوگاه ها اقامت‌ دارند، تمامه خانوارهای‌ ساکن‌ در کلنی ها و محل‌ تجمع‌ عمده‌ مهاجرین‌ خارجی‌، تمام مناطق‌ تحت‌ پوشش‌ تیم‌ های‌ سیار، تمام کودکان‌ زیر 5 سالی‌ که‌ احتمالاً همراه‌ مادران‌ خود در زندان ها اقامت‌ دارند و همه نقاطی که‌ به‌ تشخیص‌ معاونین‌ بهداشت‌ پوشش‌ نوبت سوم فلج اطفال آنها کمتر از 95 درصد است تحت پوشش واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال قرار گرفتند.

 مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نزدیک به 584هزار دز واکسن فلج اطفال خوراکی و تزریقی در راستای برنامه جهانی ریشه‌کنی فلج اطفال و حفظ دستاوردهای آن به جمعیت ایرانی و غیر ایرانی زیر پوشش دانشگاه خراسان رضوی خورانده و تزریق شده که بیش از 521 هزار دز واکسن فلج اطفال از این تعداد برای جمعیت ایرانی و مابقی برای جمعیت اتباع غیر ایرانی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون فلج اطفال برای کلیه نوزادان در بدو تولد،2ماهگی، 4ماهگی، 6ماهگی،18ماهگی و6 سالگی انجام می‌شود و  خوشبختانه سال گذشته هیچ مورد مثبت بیماری فلج اطفال در خراسان رضوی ثبت و گزارش نشد اما از ابتدای امسال تاکنون 2 مورد مشکوک به فلج اطفال شناسایی شده که هنوز نتیجه قطعی آن اعلام نشده است.

نهبندانی عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 15هزار و 163دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی ارائه شده که از این تعداد 13هزار و 479 دز برای جمعیت ایرانی و مابقی برای اتباع غیرایرانی خورانده و تزریق شده است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • اجرای نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال با ۵۸۴ هزار دز
  • ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی خورانده و تزریق شد
  • تزریق واکسن مننژیت ۱۲۰ نفر از زائران حج در استان ایلام