Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، در حاشیه نشست مجمع عمومی این سازمان، دیدارهایی جداگانه با وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان داشت.

طبق اعلام دفتر گوترش، وی در دیدار با «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان، در باب همکاری های ایروان و سازمان ملل، شرایط حاکم بر مرز ارمنستان با جمهوری آذربایجان و تلاش ها در راستای پیشبرد همکاری های منطقه ای و صلح پایدار صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دیدار با «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان نیز، همکاری های باکو با سازمان ملل و شرایط منطقه ای، از موضوعات بحث طرفین بود.

طبق بیانیه سازمان ملل، گوترش بر حمایت از مذاکرات جاری و تلاش ها در راستای برقراری صلح میان باکو-ایروان تاکید کرده و از آمادگی سازمان ملل برای کمک به مردمی گفته است که تحت تاثیر جنگ قره باغ بوده اند.

پیشتر، «ایراکلی گاریباشویلی» نخست وزیر گرجستان در جریان سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با اشاره به بحران قره باغ گفته بود: در قفقاز جنوبی، من آنچه را که من ابتکار همسایگی صلح آمیز می نامم، برای ایجاد ثبات در منطقه مان پیشنهاد می کنم.

وی همچنین از آمادگی کشورش برای میزبانی طرف های درگیر در مناقشه قره باغ سخن گفته و افزود: گرجستان آماده میزبانی گردهمایی بین المللی در تفلیس برای بحث در مورد چشم انداز طرح همسایگی صلح آمیز ما، شامل همسایگان قفقاز جنوبی و شرکای بین المللی است.

کد خبر 5313547 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان ملل متحد مناقشه قره باغ جمهوری آذربایجان ارمنستان ایالات متحده امریکا افغانستان طالبان روسیه رژیم صهیونیستی ایران عراق مجمع عمومی سازمان ملل متحد طالبان افغانستان انگلیس سوریه فلسطین ترکیه فرانسه جمهوری آذربایجان سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۱۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است

رئیس‌جمهور آذربایجان گفت: دستیابی به توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان تا نوامبر ممکن به نظر می‌رسد، حداقل توافق بر سر اصول اساسی واقع‌بینانه است.

به گزارش ایسنا، الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان در سخنرانی خود در دانشگاه ADA در باکو گفت که جمهوری آذربایجان و ارمنستان درک مشترکی از نحوه شکل‌گیری یک معاهده صلح دارند، اما جزئیات هنوز مورد توافق قرار نگرفته است.

علی‌اف گفت: ما اکنون درک مشترکی داریم که یک توافقنامه صلح باید چگونه باشد. ما فقط باید جزئیات را بررسی کنیم. البته، هر دو طرف به زمان نیاز دارند.

رئیس‌جمهوری آذربایجان همچنین اعلام کرد که باکو با برگزاری نشست وزرای خارجه ارمنستان و آذربایجان در قزاقستان موافقت کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ارمنستان: لفاظی های جمهوری آذربایجان مانع صلح است جمهوری‌آذربایجان: ارمنستان به اشغال قره‌باغ پایان دهد

دیگر خبرها

  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • پاشینیان: ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • علی‌اف: از هر زمان دیگری به توافق صلح با ارمنستان نزدیکتر هستیم
  • به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • کنعانی: به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان 
  • اتحادیه اروپا درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • رویترز: اتحادیه اروپا امروز درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد