Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «بارش کلاه مکزیکی»، رمانی نوشته ریچارد براتیگان است که اولین بار در سال 1976 انتشار یافت.

به گزارش برنا، نویسنده ای آمریکایی که بار اندوه را بر قلب خود احساس می کند، نوشتن داستانی را درباره ی یک کلاه مکزیکی آغاز می‌کند؛ کلاهی که به شکلی غیرقابل توضیح از آسمان سقوط می کند و در مرکز محله ای کوچک به زمین می خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نویسنده که به خاطر از دست دادن نامزد ژاپنی جذاب خود، سخت در رنج و افسوس است، نمی تواند بر نوشتن داستان تمرکز کند و همان بخش ابتدایی آن را نیز دور می اندازد. اما همین که نویسنده به امید یافتن تارهای موی معشوقه اش، شروع به گشتن آپارتمان خود می کند، اثر دور انداخته شده جان می گیرد و خود، داستان خود را ادامه می دهد.

«بارش کلاه مکزیکی» را می‌توان اثری طنز، عاشقانه، سیاسی و سوررئال دانست.

بخش‌هایی از کتاب:

در چشم هایش، اشک ها داشتند مسابقه می دادند برای بیرون زدن و طوری جلوی یکدیگر در می آمدند، در حال سبقت از هم برای پایین ریختن بر گونه ها، انگار که در مسابقات المپیک گریه بودند با تصویری از مدال های طلا جلوی چشمشان.

او برای همیشه جایی برای رفتن نخواهد داشت و زندگی برایش چیزی به جز خستگی از نفس کشیدن نخواهد بود.

زن گفت: «آپارتمان خوبی داری.» و طوری این را گفت که انگار چیز خیلی مهمی بود. این حرفش مرد را شگفت زده کرد. نگاه دیگری به آپارتمانش کرد که ببیند در طول آن پنج سال که آنجا زندگی کرده بود آیا چیز خوبی را نادیده گرفته است، اما خانه درست همانطور بود که بود. مرد گفت: «ممنون.» زن دیگر چیزی نگفت و روی کاناپه نشست. مرد فکر کرد که زن می خواهد چیز دیگری بگوید. دلیلی نداشت که اینطور فکر کند، اما به هر حال اینطور فکر کرد. کلی وقتش را صرف فکر کردن به چیزهایی می کرد که هیچگاه به نتیجه نمی رسید. اغلب، ذهنش در کلنجار با ساده ترین چیزها به دکمه ی پف فیل ساز بدل می شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قلب زمین المپیک المپیک زمین قلب گریه معرفی کتاب برنا سوررئال ریچارد براتیگان کلاه مکزیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۱۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند کلاه‌برداران اسکیمری در کرمانشاه

علی عباسی کسانی رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه گفت : در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به مجموعه پلیس فتای استان و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر برداشت غیرمجاز از کارت‌بانکی آنها، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا و اظهارات شکات مشخص شد کارت‌بانکی آنها توسط کلاه‌برداران در قالب فروشنده سیار و با استفاده از دستگاه اسکیمر کپی و مبالغی از حسابشان به‌صورت غیرمجاز سرقت شده است.

کسانی ادامه داد: تیمی از کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و متوجه شدند مالباختگان از چندی پیش از فروشندگان دوره گرد در یکی از محلات شهر کرمانشاه اقدام به خرید کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی عاملان برداشت غیرمجاز و محل اختفای آنها شده و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه آنها را دستگیر کردند.

وی با اشاره به اعتراف متهمان به ارتکاب جرم کلاهبرداری اسکیمری تصریح کرد: این افراد در بازجویی‌ها عنوان کردند که در قالب فروشنده سیار میوه و تره‌بار کارت‌های بانکی ۲۳ نفر از خریداران را کپی کرده و سپس در یک فرصت مناسب اقدام به خرید طلا و احشام به میزان پنج میلیارد ریال کرده اند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ستاره سیتی: به احترام رئال کلاه از سر برمی‌دارم
  • روباه با کانی‌مانگا و کلاه سبز‌ها در آخر هفته تلویزیون
  • روباه با کانی‌مانگا و کلاه سبزها در آخر هفته تلویزیون
  • (ویدئو) شروع رابطه عاشقانه سحر دولتشاهی و پیمان معادی
  • زشت و زیبای سریال افعی تهران | سحر دولتشاهی تراپیست است یا ...؟ |‌ ویدئویی از شروع رابطه عاشقانه سحر دولتشاهی و پیمان معادی در سریال مطرح
  • اخذ هزینه از دانشجویان در سنین نامتعارف تحصیل
  • تولید برق از داستان های غمبار عاشقانه/ تابوی تخریب تصاویر افراد زنده در چین (فیلم)
  • دستگیری باند کلاه‌برداران اسکیمری در کرمانشاه
  • بپا سرت تو باشگاه ورزشی کلاه نره!
  • عمارت کلاه فرنگی آباده در چند قدمی بازگشایی