Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   احمد هاشمی  رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی  گفت : بیمارستان‌های مربوط به پذیرش بیماران کرونایی بازهم نسبت به هفته گذشته خلوت‌تر شده است.

بیشتر بخوانید 

۹۵ درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی واکسینه شدند

او اضافه کرد: امار تست‌های مثبت بیماران کرونایی در حال حاضر به ۲۲ درصد رسیده است که در مقایسه به هفته قبل رقم خوبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: عدد R در استان نسبت به هفته گذشته تغییری نکرده است و روی ۱.۱ دهم فعلا پایدار است و انشالله با شرایط پایدار فعلی کمتر هم خواهد شد.

احمد هاشمی با اشاره به این که یکی از دلایلی که باعث می‌شود پیک ثبات داشته باشد، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، افزود: متاسفانه هنوزرعایت شیوه نامه های بهداشتی، استفاده ازماسک و دوری از تجمعات همچنان کم رنگ است و چنانچه بی توجهی‌ها به همین روال پیش برود، دچار مشکل خواهیم شد.

او گفت: طبق اخرین آمار رنگبندی، شهرستان‌های فاروج، گرمه و رازو جرگلان دارای وضعیت زرد و بقیه شهرستان‌ها نارنجی هستند.

هاشمی افزود: تا روز گذشته ۴۰۷ هزاردز واکسن تزریق شده است که از این تعداد حدود ۲۸۹ هزاردز اول و بیش از ۱۲۸ هزار نفر هم دز دوم واکسن را دریافت کردند.

او با توجه به این که بیش از ۵۳ درصد از جمعیت هدف (بالای ۱۸ سال) در خراسان شمالی واکسینه شده اند، ادامه داد: واکسیناسیون بین ۱۵ تا ۱۸ ساله هم شروع شده است و انشالله در روز‌های آینده واکسن بیشتری وارد می‌شود.

او با اشاره به این که هم اینک ۳۶۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری هستند، گفت : درشبانه روز گذشته ۸۶ بیمار کرونایی جدید شناسایی و در بیمارستان بستری شدند.

او ادامه داد: در هفته گذشته فقط یک روز ۸ نفر فوتی داشتیم که با وجود کاهش آمار فوتی‌ها به شرایط نسبتا پایداری از بیماری کرونا می‌رسیم.

او با اشاره به این که روزانه همچنان بیش ۱۰ هزار دز واکسن تزریق می‌شود، تصریح کرد: روزانه یک ونیم درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان واکسینه می‌شوند که از هدف گذاری وزارت بهداشت بیشتر است.

او با اشاره به این که در شیروان هم تحرکات خوبی برای واکسیناسیون داشتیم، افزود: روزانه ۱۵۰۰ دز واکسن تزریق می‌شود و یکی از دلایل آن واکسیناسیون خانه به خانه به ویژه در روستا‌ها است.

او با رضایت از روند واکسیناسیون  گفت : فعلا نیازی به ایجاد مرکز جدیدی برای واکسیناسیون نداریم، چون نه از تجمع خبری است و نه انتظار‌های طولانی و مراجعه کنندگان ۵ تا ۱۰ دقیقه بیشتر منتظر نمی‌مانند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به این که استقبال مردم در گرمه، جاجرم و مانه و سملقان از واکسیناسیون بسیار خوب بوده است، گفت در حال حاضر واکسن به تعداد کافی در استان وجود دارد وحتی برخی از شهرستان‌ها مانند گرمه حدود ۷۰ درصد از جمعیت هدف آنان واکسینه شده اند.

انتهای پیام/ه 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی خراسان شمالی کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی درصد از جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۱۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۳۰۰ هزار راس دام در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مسئول گروه واکسیناسیون دام‌های استان همدان گفت: واکسیناسیون آبله برای دام‌های سبک و تب مالت برای بره‌ها و بزغاله‌های ماده انجام می‌شود.

آقای روحانی افزود: ۱۰۶ واحد دامپروری و ۱۶ منطقه عشایری داریم که در کنار دامداری‌های صنعتی حدود ۳۰۰ هزار راس دام واکسن آبله دریافت می‌کنند و ۴۸ هزار راس بره و بزغاله ماده هم واکسن تب مالت دریافت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • ۷ فوتی و مصدم بر اثر تصادف در خراسان شمالی
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • شایع‌ترین بیماریهای متقاضیان حج تمتع خراسان رضوی فشارخون و دیابت است
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • اجرای نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال با ۵۸۴ هزار دز
  • ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی خورانده و تزریق شد
  • واکسیناسیون ۳۰۰ هزار راس دام در استان همدان