Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحمدحسن آل هاشم روز یکشنبه در گفت وگویی با بیان اینکه با هدف حمایت از عشایر در شرایط سخت خشکسالی مقرر شده شرکت پشتیبانی امور دام نسبت به خرید دام مازاد عشایر اقدام کند، افزود: برای جلوگیری از ایجاد تنش قیمت بازار، کمیته ای در استان با حضور رییس جهادکشاورزی، اداره کل امور عشایر، مدیرعامل شرکت تعاونی های عشایری، معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان و شرکت پشتیبانی امور دام تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همچنین مقرر شده است به ازای هر کیلوگرم دام زنده خریداری شده سه کیلوگرم جو با قیمت  یارانه دار به عشایر تحویل داده شود، خاطرنشان کرد: دام خریداری شده فقط مربوط به دام عشایر بوده و نوع دام خریداری شده نیز میش حذفی می باشد.

آل هاشم با بیان اینکه خشک شدن مراتع به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین منبع تغذیه دام های عشایر باعث ایجاد مشکلات اقتصادی برای عشایر شده و وظیفه همه دستگاه های اجرایی حمایت از این قشر است، افزود: براساس تصمیمات کمیته مقرر شده است که در حوزه عشایر سه شهرستان اهر، کلیبر و میانه در میادین مربوطه فقط دام مازاد (میش حذفی) در سه میدان دواب به نرخ هر کیلو دام زنده کیلوئی ۳۰ هزارتومان و تحویل در درب کشتارگاه به نرخ ۳۳ هزار تومان توسط پشتیبانی امور دام و با همکاری ادارات کل امور عشایر، دامپزشکی و معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان و مدیریت جهادکشاورزی شهرستان خریداری شود.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی تاکید کرد: شرکت پشتیبانی امور دام نیز به صورت کشتار در اختیار مصرف کنندگان، اتحادیه و تعاونیه ای مربوطه ذخیره سازی کند.

به گزارش ایرنا، جمعیت عشایری آذربایجان شرقی در دوره ییلاقی ۱۳ هزار و ۲۹۵ خانوار بالغ بر ۷۰ هزار و ۵۷۷ نفر و در دوره قشلاقی ۸ هزار و ۹۷ خانوار با ۴۳ هزار و ۸۵۷ نفر است که در قالب ۲ ایل قره داغ و شاهسون و ۹ طایفه مستقل در دوره ییلاقی و ۷ طایفه مستقل در دوره قشلاقی شکل گرفته اند.

از جمعیت بیش از ۴ میلیون نفری آذربایجان شرقی، ۲ درصد را عشایر تشکیل می دهند که حدود ۲۰ درصد جمعیت دام سبک استان را در اختیار داشته و نقش چشمگیری در تولید محصولات دامی و لبنی بر عهده دارند.

عشایر آذربایجان شرقی سالانه  حدود ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۳۵ هزار تن شیر و  ۲ تن پشم تولید می کنند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی سازمان امور عشایر ایران دام و طيور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی سازمان امور عشایر ایران وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی سازمان امور عشایر ایران دام و طيور پشتیبانی امور دام آذربایجان شرقی امور عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۱۱۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رقابت‌های کشتی خردسالان و نونهالان آذربایجان شرقی در شهر تبریز

در رده سنی نونهالان هم ۳۸۴کشتی گیر از سایر شهرستان‌های استان حضور داشتند و رقابت‌های بسیار جذاب و مهیجی را به نمایش گذاشتند.

 در هردو رشته کشتی فرنگی و آزاد تیمی خردسالان ونونهالان:تیم‌های میانه وتبریز اول شدند.

تیم خردسالان منتخب استان در رقابت‌های لیگ منطقه‌ای حضور خواهد داشت؛ و تیم نونهالان هم از ۹تا ۱۶اردیبهشت در رقابت‌های انتخابی تیم ملی نونهالان به میزبانی استان تهران حضور خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • محدودیتی برای خرید مازاد تولید مرغ نداریم
  • افزایش حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی
  • دعوت والیبالیست های آذربایجان شرقی به اردوی انتخابی تیم ملی
  • جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع همدان
  • واکنش فوری پلیس به انتشار یک ویدئوی جنجالی
  • برگزاری رقابت‌های کشتی خردسالان و نونهالان آذربایجان شرقی در شهر تبریز
  • بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه |‌ ویدئو
  • زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان بیمه می‌شوند
  • ۳۱ هزار تن سیب زمینی در اردبیل خریداری شد